לימודי תקשורת צילומית

אי שם במאה ה- 19 השתנה העולם כאשר הומצאה המצלמה. היכולת לתעד דברים באופן וודאי ולא רק בדרך סובייקטיבית היוותה פריצת דרך של ממש. מאז הפכה המצלמה לא רק למתעדת אלא גם לתחום אמנותי. עם התפתחות המצלמה והעדשה כך גם התקדם תחום הצילום על גווניו והיום הוא אחד מהענפים הבולטים באמנות המודרנית.

 

ענף זה הצמיח גם תתי ענפים שונים וכיום ניתן למצוא סוגים רבים של צילום, התמחויות, נישות וכדומה. בהתאם לכך, ישנו הצורך להתמקצע וללמוד. המצלמה הלכה והפכה למשוכללת ורבת אלמנטים במהלך השנים, וכדי לדעת להוציא ממנה את המיטב (לא רק בפן הטכני, אלא גם בפן האמנותי) יש ללמוד אותה על כל חלקיה.

 

מה לומדים בלימודי תקשורת צילומית?

תקשורת צילומית זה תת – תחום שהתפתח בעולם התקשורת והפרסום במקביל לעולם הצילום. ענף התקשורת עושה שימוש רב בעזרים מצולמים על מנת לתעד ולהעביר מסרים, וזה נהיה תחום של ממש. לימודי תקשורת חזותית משלבים ברמה הטכנית בין צילומים תיעודיים (דוקו), צילום סטילס ועריכת וידאו. ברמה הרעיונית הלימודים שמים דגש על חשיבה להעברת מסרים ותכנים באמצעות צילום.

 

מרבית המרצים בלימודים אלו (ברב הגופים בישראל) הם מהמשפיעים בתחומם על תפיסת התקשורת החזותית בישראל ובכלל על התפיסות החברתיות בראי המצלמה שמעצבות אותנו כתרבות ישראלית. בנוסף, ילמדו הסטודנטים באופן מקיף על ההיסטוריה של עולם התקשורת בישראל וכיצד הוא בא לידי ביטוי באופן חזותי, החל מעיתון ״דבר״ ועד לחברות מודרניות כמו סלקום סלולר.

 

מטרת הלימודים היא הכשרת צלמים הן בתחילת דרכם והן כאלו שמצלמים באופן מקצועי, להבנה עמוקה ומקיפה של העברת מסרים דרך העדשה. על מנת שזה יתקיים יש צורך במתן כלים לראייה חברתית – תרבותית וכיצד היא מוצגת על ידי המצלמה. במסגרת הלימודים, יעברו הסטודנטים למידה מעשית עם המצלמה הכוללת התנסויות במצבים שונים והקניית מיומנויות צילום שונות, וזאת לצד למידה עיונית הנשענת על הפן התאורטי של המקצוע.

 

למי מתאימים הלימודים?

לימודי תקשורת צילומית מתאימים לכל מי שעסק או התעניין בצילום בחייו. בניגוד ללימודי צילום בלבד, כדאי שמי שרוצה ללמוד תקשורת צילומית יהיה בעל עניין בתחום התקשורת ולא רק בצילום אמנותי. בין אם זה עיתונאות, וידאו – דוקו וכדומה, חובה שתהיה נגיעה או עניין בתחום, אחרת ההמלצה היא ללמוד צילום ללא הפן התקשורתי. הלימודים מתאימים גם למי שלא עסק בצילום מימיו אך שיש לו זיקה לעולמות העיצוב, האמנות ואפילו לעולמות השיווק. לאחר הלימודים המטרה היא להשתלב בכל אחד מהתחומים הללו.

 

בשנים האחרונות נפתחו גם מסלולים שנוגעים יותר בתחומי הפרסום והשיווק, וזאת על מנת להדביק את הפער בין הצילום המודפס לצילום הדיגיטלי – שיווקי שהוא אמצעי העברת המסרים מספר אחד במדיה. לכן, פונים למסלול זה הרבה אנשים מתחום היח״צ והפרסום, או כאלו אשר רוצים למצוא עבודה בתחום.

 

מכיוון שהלימודים נוגעים בהרבה תחומים, הם מתאימים גם לאקדמאים או לאנשים מתחומים משיקים או אפילו מתחומים שלא נוגעים כלל בתחום ושברצונם לעשות הסבת מקצוע, לרכוש מקצוע נוסף או פשוט להוסיף עוד כלים לארסנל הקיים.

 

אישה מחזיקה מצלמה

אולי יעניין אותך גם

מסיבה
הכל על צילום
צילום אירוע חוץ מרובה אנשים

חשבתם פעם כיצד מצלמים אירוע הפגנה מרובה אנשים מלמעלה? טקס המוני או אפילו חתונות? עושים זאת ע"י שימוש בבמות הרמה לצלמי סטילס או וידיאו המעוניינים

קרא עוד »
סוגים שונים של פרחים
הכל על צילום
זוויות מחמיאות לצילום פרחים

כוחן של הרשתות החברתיות, אשר נכנסו לחיינו בעשור האחרון, צובר תאוצה מדי שנה. בין שלל התכנים אותם מעלים אנשים לרשת, בהם בעלי חיים ונקודות נוף,

קרא עוד »