זוויות מחמיאות לצילום פרחים

כוחן של הרשתות החברתיות, אשר נכנסו לחיינו בעשור האחרון, צובר תאוצה מדי שנה. בין שלל התכנים אותם מעלים אנשים לרשת, בהם בעלי חיים ונקודות נוף, הפכו הפרחים לאתגר צילומי פופולרי בקרב רבים. במאמר זה, אפרוס טיפים אודות זוויות מחמיאות לצילום פרחים, אשר יוכלו להפוך את התמונה שלכם ממוצעת, למקצועית.

 

צילום פרחים – המדריך למתחיל

כשאר אנו מקבלים משלוח פרחים, או לחלופין, רוצים לפרסם זרי פרחים, עלינו לצלם את הפרח תוך הבאת יופיו של הפרח לידי ביטוי. ראשית, עלינו לשים דגש על המאפיין הבולט ביותר בצמח שאותו אנו רוצים לצלם. האם לצלם את חלקו או את כולו?

 

נקודה ראשונה – נקודת המיקוד

ככל שמבנה הפרח עצמו מרהיב, עלינו לצלם את הפרח מקרוב. לעומת זאת, אם ההשתאות מתחילה מגבעול הפרח, לדוגמה, ככל שצבעו ייחודי ומושך את העין, ראוי להכניסו לתמונה גם כן. כמו כן, חשוב להקפיד על מיקוד המצלמה על העצמים, לשם מניעת טשטוש התמונה.

 

לא פחות חשוב מהפרחים – סביבת התמונה

שנית, למרות שאנו מדברים על צילום פרחים, עלינו לשים לב גם לרקע התמונה. עלינו להקפיד ששום דבר אחר ברקע אינו יתפוס לנו את העין ויסיח את מבטנו.

טיפ חשוב: ככל שנתקרב לפרח, המיקוד יהיה עליו, ושאר העצמים ברקע יראו לנו מטושטשים יותר.

 

משנה את כל התמונה – התאורה

נקודה אחרונה, עליה יש לעמוד בכל סוג צילום, היא בחירת התאורה. מבזק קדמי או שמש, יניבו תוצאות שלא ישביעו את רצוננו. התאורה המחמיאה ביותר לפרחים היא תאורה רכה, אותה ניתן למצוא בעיקר בשעות הבוקר. תאורה זו תיצור אפקט, בו נראה את עלי הכותרת של הפרח בצורה מוארת, ואילו את שאר הפרח בצורה חשוכה. כדי להאיר את כולו ניתן להשתמש במבזק, או בשמו הנפוץ, פלאש. כמו כן, נקודה חשובה נוספת היא שלשם יצירת אפקט נוצץ, ניתן להשפריץ על הפרח מים.

 

בעיות

לעיתים, עולות בעיות הברקה מהשמש או המבזק. במצבים אלו, ניתן להיעזר בפוטושופ לעריכה לאחר צילום התמונה. כמו כן, כאשר אנו מצלמים את הפרח במלואו, ייתכן ולא כולו יהיה ממוקד. בכדי לתקן, עלינו ללחוץ על לחצן הזום, עד שנראה את כולו בחדות.

לעיתים עולה בעיה נוספת בעת הצילום, הקשורה לטשטוש הנגרמת מרוח. ניתן להשתמש במבזק העוצר את תנועת האוויר.

כיום, קיים במצלמה לחצן בצורת פרח, שמטרתו היא ליצור מיקוד. מצב נוסף אותו מאפשרות המצלמות השונות, הוא מצב סופר מאקרו, המאפשר להתקרב אף יותר, ולצלם חלקים מעלי הכותרת של מושא הצילום. לרוב, כאשר אנו רוצים לצלם תמונה ממוקדת, עלינו להתמקד באבקנים. לשם כך, ניתן להשתמש ב"חצי לחיצה" , הגורמת למיקוד ללא צילום בפועל.

 

סיכום

פרחים הם ללא ספק נושא צילום פופולרי. כאשר אנו מקבלים משלוח פרחים, או רוצים לפרסם זרי פרחים, עלינו לצלם את הפרח בצורה הטובה ביותר. על מנת להגיע לצילום משביע רצון, עלינו לוודא, כי המיקוד ממוקם במרכז. לאחר מכן, עלינו להשתמש ב"חצי לחיצה" ליצירת מיקוד. סבלנות, עוד לא לצלם. לבסוף, נוודא כיוונון אחרון, ונוכל לצלם את התמונה המושלמת.

 

פרחים מעוצבים

אולי יעניין אותך גם

מצלמה מונחת על שולחן
הכל על צילום
לימודי תקשורת צילומית

אי שם במאה ה- 19 השתנה העולם כאשר הומצאה המצלמה. היכולת לתעד דברים באופן וודאי ולא רק בדרך סובייקטיבית היוותה פריצת דרך של ממש. מאז

קרא עוד »
מסיבה
הכל על צילום
צילום אירוע חוץ מרובה אנשים

חשבתם פעם כיצד מצלמים אירוע הפגנה מרובה אנשים מלמעלה? טקס המוני או אפילו חתונות? עושים זאת ע"י שימוש בבמות הרמה לצלמי סטילס או וידיאו המעוניינים

קרא עוד »