השוני בין זוויות הצילום

על מנת לצלם תמונה מושלמת יש צורך בהבנה של זוויות הצילום וכיצד הן משפיעות על התוצר הסופי. אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל הפרטים.

צילום – שימוש בזוויות

פעולה של צילום נראית לרוב כפעולה סטטית: עומדים, מחכים ומצלמים. אולם, על מנת להפיק תמונה מושלמת חשוב להיעזר במגוון רחב של זוויות צילום אשר כל אחת מהן יכולה לשנות לחלוטין את התמונה המתקבלת, כמו גם להעניק עומק רב יותר לתמונה ואפשרות טובה יותר ללכוד את הרגע באופן מיטבי.  צלם לאירועים לדוגמא יבצע בזמן עבודתו שילוב של כמה זוויות צילום וזאת על מנת להגיע בסופו של דבר לצילום איכותי אשר מצליח להעביר את ההתרחשות שהתקיימה באותו הרגע באופן מדויק ומרגש. בנוסף, צילום סלפי הוא גם דוגמא מצוינת לחשיבות של זוויות וזאת משום שאם נצלם סלפי מזווית נמוכה מדי, לרוב התמונה אשר תתקבל תהיה מאוד לא מחמיאה. על כן, אספנו עבורם את הטיפים החשובים ביותר לשימוש בזוויות ומה השוני בין כל אחת.

זוויות – סוגים שונים

 זוויות צילום הן משמעותית ביותר בעבור צלם וזאת משום שכל זווית צילום מאפשרת לגרום לצילום להיראות שונה לחלוטין מכפי שהיה במידה והיינו משתמשים בזווית שטוחה. להלן שלושת הסוגים המרכזיים של זוויות צילום:

  • זווית גבוהה – כלומר, נמקם את המצלמה גבוה ככל האפשר ("מעוף הציפור") וזאת על מנת לתפוס כמה שיותר פרטים בתמונה. מדובר בזווית אשר טובה מאוד גם בתחום האירועים וזאת על מנת לתפוס את כל האורחים כמו גם בעבור צילומי נוף, אולם היא פחות מומלצת בצילומים בסגנון שחור לבן או בצילומי סטודיו משום שהיא עלולה לא להחמיא.
  • זווית בגובה העיניים – כשמה כן היא, מיקום המצלמה בזווית שבה האובייקט מצולם מגובה העיניים. מדובר בזווית הפופולרית ביותר, בייחוד בצילומים של פורטרטים וזאת משום שהיא מצליחה ללכוד את האובייקט באופן מדויק.
  • זווית נמוכה – נמקם את המצלמה בזווית נמוכה וזאת על מנת לתפוס את הגובה. היא איננה מומלצת בכל הקשור לצילומי סלפי ונוף, אולם בצילומים שבהם נרצה להכניס יותר אינטימיות היא בהחלט יכולה להתאים.
  • זווית מעל הראש – מדובר בזווית אשר בה משתמש צלם לאירועים וזאת משום שהיא מאפשרת לתפוס את האובייקט כמו גם את הרקע.
  • זווית צמודה – מדובר בצילום תקריב של האובייקט, מתאים מאוד לצילומי אוכל כמו גם צילום משפחה.

לא רק זווית חשובה – אלא גם הקומפוזיציה

לא משנה אם נעשה שימוש בזווית מסוימת או בכמה סוגים של זוויות, קומפוזיציה היא חשובה גם היא וזאת משום שאם הקומפוזיציה סטטית מדי התוצאה המתקבלת תהיה משעממת ולא מעניינת. לכן, כאשר מביטים בעדשה לפני שמצלמים צלמים רבים מבצעים כמה טייקים שונים וזאת על מנת לתפוס בסופו של דבר את הזווית הטובה והאיכותית ביותר, אשר הולמת את הקומפוזיציה. כאשר יש הלימה בין הזווית לבין הקומפוזיציה סביר להניח כי התמונה אשר תתקבל תוכל לספר את הסיפור באופן הטוב ביותר, אולם במידה ובוחרים בזווית שאיננה נכונה התוצאה יכולה להיות במקרה הטוב לא מחמיאה ובמקרה הרע להוציא את האובייקט כמו גם את הפרטים הנוספים בצורה לא טובה ומטושטשת. לכן, על מנת להנפיק את התמונה הטובה ביותר יש חשיבות רבה לקומפוזיציה נכונה אשר תהיה בהלימה מוחלטת לזווית בה בחרנו.

pixel2013 / Pixabay

מילוי מסגרת התמונה באמצעות זווית נכונה

על מנת למלא את המסגרת של התמונה – חשוב מאוד להשתמש בזווית שהיא איננה שטוחה, אלא כזו אשר נותנת עומק לאובייקט. על כן, מומלץ להעזר בכמה זוויות שונות עד להגעה לתמונה המושלמת כמו גם להיעזר בציוד מתקדם של עדשות המתלבשות על המצלמה ואשר מאפשרות לתפוס זווית אחרת ומיוחדת יותר כך שהאפקט אשר יתקבל יקבל עומק. על כן, כדי להבין יותר בזוויות מומלץ מאוד לבצע כמה שיותר התנסות בסוגים שונים של צילום וזאת על מנת להבין בדיוק באיזה צילום מתאימה זווית אחרת ובאיזה צילום לא. אחרי ככלות הכול, כולנו רוצים להנפיק תמונה מושלמת ותמונה מושלמת היא תוצר של הרבה מאוד עבודה קשה כמו גם ביצוע של כמה שיותר ניסיונות וזאת כדי שעם הזמן תוכלו להשתפר ולהגיע לרמה הגבוהה ביותר.

אולי יעניין אותך גם

מצלמה מונחת על שולחן
הכל על צילום
לימודי תקשורת צילומית

אי שם במאה ה- 19 השתנה העולם כאשר הומצאה המצלמה. היכולת לתעד דברים באופן וודאי ולא רק בדרך סובייקטיבית היוותה פריצת דרך של ממש. מאז

קרא עוד »
מסיבה
הכל על צילום
צילום אירוע חוץ מרובה אנשים

חשבתם פעם כיצד מצלמים אירוע הפגנה מרובה אנשים מלמעלה? טקס המוני או אפילו חתונות? עושים זאת ע"י שימוש בבמות הרמה לצלמי סטילס או וידיאו המעוניינים

קרא עוד »
סוגים שונים של פרחים
הכל על צילום
זוויות מחמיאות לצילום פרחים

כוחן של הרשתות החברתיות, אשר נכנסו לחיינו בעשור האחרון, צובר תאוצה מדי שנה. בין שלל התכנים אותם מעלים אנשים לרשת, בהם בעלי חיים ונקודות נוף,

קרא עוד »