איך עושים בוק מוצלח?

בין אם מדובר בבוק לבת מצווה, בוק תדמית או בוק זוגי חשוב מאוד לעבוד עם צלם מקצועי וזאת על מנת לקבל את הבוק המוצלח ביותר.

 

צילום בוק

 

בוק – חשיבות רבה לבחירה של צלם איכותי

בוק בת מצווה כמו גם בוק תדמית או כל סוג אחר של בוק הוא קובץ של עשרות תמונות אשר מעוצבות יחדיו ומעבירות מסר. לאור העובדה כי כיום ניתן לאתר ברחבי הרשת עשרות בעלי מקצוע אשר מצלמים בוקים השפע הרב הזה מבלבל רבים. אבל, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן ואספנו עבורכם את הדברים החשובים ביותר שעליכם לדעת לפני שאתם מתחילים במלכת העשייה של הבוק, כך שתוכלו להיות בטוחים שהתוצאה אשר תתקבל תהיה לשביעות רצונכם המלאה. לכן, חשוב מאוד בטרם אתם מתחילים לעבוד על הבוק לקחת צלם לאירועים וזאת משום שצלם לאירועים ידע לספק לכם חבילה שלמה של תמונות סטילס עבור הבוק וברמה גבוהה מאוד. לכן, הדבר הראשון בבוק מוצלח הוא כמובן בחירת הצלם. מומלץ מאוד להסתכל על עבודות קודמות של הצלם וזאת על מנת לקבל הבנה מעמיקה יותר לגבי סגנון הצילום שלו, זאת משום שיש צלמים אשר מעוניינים לצלם את הבוק בטבע או בסטודיו וכן לשלב תוך כדי סגנונות שונים. בנוסף תיאום ציפיות הוא פרמטר חשוב ביותר בבוק מוצלח וזאת משום שתיאום ציפיות מול הצלם שלכם יאפשר לכם ליישר קו ולהבהיר בדיוק מה אתם מצפים שיצא מהבוק הזה.

 

הביאו את האני שלכם לבוק

אם אתם מתכננים להצטלם לבלוק בקרוב חשוב מאוד שתשמרו על אותנטיות, זאת משום שמדובר בבוק אשר יישאר אתכם לכל שארית חייכם ואתם רוצים להיות בו הכי יפים וזוהרים, אבל לא לשנות את עצמם. רבים חווים עוגמת נפש רבה לאור העובדה כי הם התאפרו או ביצעו תסרוקת שונה מהרגיל ולאחר שהם מתבוננים בתמונה הם בקושי מזהים את עצמם. על כן חשוב מאוד לשמור על מראה טבעי ככל האפשר, להיעזר באיפור מינימלי ביותר ולהדגיש את תווי הפנים כך שהבוק שלכם ישקף אתכם בדיוק, רק באופן משופר הרבה יותר.

 

אל תחששו להשתמש בתוכנות עיצוב

תוכנות עיצוב שונות אשר נכנסו לשוק מאפשרות כיום לעצב בוק חלומי ומהמם באופן פשוט וקל. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להשתמש בהם, זאת מאחר וכיום יש עשרות מדריכים ברחבי הרשת אשר מאפשרים ללמוד בקלות כיצד לערוך את התמונות, לחתוך אותן ולבצע בהן שיפורים. בנוסף, ניתן להשתמש גם באפליקציות שונות של עיצוב כדי לתת נופך נוסף לבוק בדמות אפקטים מיוחדים, אך השתדלו שלא להעמיס יותר מדי וזאת כדי לא לגרוע מהיופי הטבעי שלכם.

 

להצטלם הרבה, וכמה שיותר

בוק הוא הזדמנות נהדרת בעבורכם להפגין את כל יכולת הדוגמנות שלא ידעתם שקיימת בכם. בוק מוצלח הוא בוק אשר הוא מגוון ומראה מגוון רחב של מראות וסגנונות, ולכן מומלץ מאוד כדי להפיק את התמונות הטובות והמוצלחות ביותר להצטלם בכמה שיותר פוזות ותנוחות וזאת לשם הגיוון כמו גם האפשרות שלכם לאחר מכן לברור מבין כל התמונות את הטובות ביותר. מדובר בפעולה קשה ביותר, אולם אם מתייעצים עם צלם מקצועי ניתן להקל על הפעולה וזאת משום שיש לו את העין המקצועית לבחור את התמונות המחמיאות והטובות ביותר שלכם. בנוסף, ניתן להתייעץ גם עם חברים ובני משפחה וזאת כדי לקבל פרספקטיבה נוספת על הבוק וכן הערות ודגשים, כך שתוכלו לבחור את התמונות המחמיאות ביותר.

 

בחירת רקע לבוק

בחירת רקע מתאים לבוק היא החלטה קשה ביותר, אבל קריטית. הסיבה לכך היא שככל שהרקע נטרלי יותר כך קל יותר להתמקד בכם. על כן, החליטו מראש על הרקע עליו תרצו להצטלם ובצעו מדי פעם שינויים, כלומר: לא להצטלם רק בסטודיו אלא גם על רקע נופים משתנים אשר מתאימים לאווירה של הבוק שלכם ואשר מתאימים לסגנון הייחודי ביותר. צלם לאירועים לדוגמא יציע לכם סיור לוקיישנים וזאת כדי לבחור את הרקע עליו תצטלמו, זאת כדי שבסופו של דבר התוצאה המתקבלת תהיה בוק מקצועי, יפה ומעניין לעין אשר משקף את הטעם האישי שלכם ומתאים להלך הרוח אותו אתם רוצים להעביר בבוק המקצועי שלכם.

אולי יעניין אותך גם

מצלמה מונחת על שולחן
הכל על צילום
לימודי תקשורת צילומית

אי שם במאה ה- 19 השתנה העולם כאשר הומצאה המצלמה. היכולת לתעד דברים באופן וודאי ולא רק בדרך סובייקטיבית היוותה פריצת דרך של ממש. מאז

קרא עוד »
מסיבה
הכל על צילום
צילום אירוע חוץ מרובה אנשים

חשבתם פעם כיצד מצלמים אירוע הפגנה מרובה אנשים מלמעלה? טקס המוני או אפילו חתונות? עושים זאת ע"י שימוש בבמות הרמה לצלמי סטילס או וידיאו המעוניינים

קרא עוד »
סוגים שונים של פרחים
הכל על צילום
זוויות מחמיאות לצילום פרחים

כוחן של הרשתות החברתיות, אשר נכנסו לחיינו בעשור האחרון, צובר תאוצה מדי שנה. בין שלל התכנים אותם מעלים אנשים לרשת, בהם בעלי חיים ונקודות נוף,

קרא עוד »