התמונה שנוצרת בראש הצלם

הצילום אותו יוזם הצלם בראשו היא שונה לחלוטין מאשר צלם חובבני, זאת משום שצילום מקצועי מפתח סגנון ייחודי אישי כמו גם יצירתיות רבה בתפיסה של סיטואציה.

 

מצלמה שמכוונת אלינו

 

צילום מקצועי – יכולת מדהימה של תפיסת סיטואציה

צילום מקצועי אשר מתבצע ע"י צלם הוא בליל שלם של רעיונות אשר באים לידי ביטוי ביכולת הצילום. אומנם התרגלנו כיום כי כמעט כל אחד יכול להפוך לצלם, אולם תמונה שנוצרת בראשו של צלם אשר בקיא בתחום היא תמונה שונה לחלוטין מאשר צילום אותו אנו מבצעים על בסיס יום יומי. הסיבה לכך היא שהיכולת של צלם מקצועי היא לתפוס את הסיטואציה בצורה שאנחנו לא יכולים – זאת לאור הניסיון והוותק שלו בתחום. צלם לאירועים לדוגמא יידע לתפוס סיטואציה אשר על פניה נראית רגילה לחלוטין, אולם ביכולת שלו להבחין בתמונה עוד לפני שהיא צולמה ניתן לספק תמונה מרגשת, אותנטית ובעיקר כזו אשר תותיר את הנוכחים המומים. מדובר בתופעה אשר הולכת וגוברת בשנים האחרונות זאת לאור המודעות אשר עולה לביצוע של צילום איכותי, בעיקר בתחום של אירועים. אם בעבר התרגלנו לקבל צילומים "רגילים" וסטנדרטים, כיום הסטנדרט בעולם האירועים הוא גבוהה מאוד וניתן להפיק צילומים עוצרי נשימה ע"י צלם מקצועי שיודע לספק עבודה מקצועית, נכונה ובעיקר בהתאמה לצרכים של כל אחד ולטעמו האישי.

השפעה של הרשתות החברתיות על עולם הצילום

התמונה אשר נוצרת בראשו של הצלם עוד בטרם צולמה היא חשובה ביותר וזאת משום שמדובר ביכולת אינטונציה שאותה קשה מאוד אולם ניתן ללמוד אותה באמצעות לקיחה של קורס צילום מקצועי. הצילום המקצועי מעורר ומפתח את היכולת הטכנית של הצלם, ומאפשר לחקור את הסגנון הייחודי של כל אדם בהתאם לתמונה אשר נוצרת בראשו בטרם בוצע הצילום. אין עוררין על כך כי לרשתות החברתיות השפעה רצינית מאוד על עולם הצילום, ובטח על התמונה אשר מתגבשת בראשו של הצלם בטרם הוא לוחץ. הסיבה לכך היא שכיום רף הריגוש של אנשים עלה באופן משמעותי, ולאור העובדה כי כל אחד יכול להפוך לצלם וכיום באמצעות הרשתות החברתיות ניתן לראות עשרות אלפי תמונות. אבל, תמונות אשר יש מאחוריהן חשיבה הן בעלות פוטנציאל גדול ביותר לוויראליות – וכיום מה שיותר ויראלי מקבל בהתאמה גם חשיפה רבה יותר. על כן, לאור העובדה הזו צלמים רבים מעוניינים לפתח את היכולת שלהם עוד יותר ולאתר רגעים מיוחדים וללכוד אותם במהירות באמצעות הצילום. חשוב לזכור כי צילום היא יכולת אותה יש לפתח עם הזמן, כמו גם להתנסות במגוון רחב של סיטואציות – הן בצילום במרחבים פתוחים, בחשכה, במקומות סגורים או באירועים, וזאת כדי לחדד עוד יותר את הניסיון ולצבור עשייה מתפתחת אשר תוביל בסופו של דבר ליצירתן של תמונות איכותיות וטובות.

 

שלל רחב של יכולות עבור צלמים

כאמור, על מנת להפיק תמונה מיטבית וטובה על הצלם לרכוש כלים חשובים כמו שליטה על מהירות, שימוש נכון בעדשות, התחשבות בזוויות צילום ועוד. צלם לאירועים לדוגמא יודע כי עליו לספק תמונות אשר ילכדו את הרגע המרגש, בין אם מדובר בחתונה או בריתה, וכיום לאור הפיתוחים השונים ניתן להפיק תמונות יוצאות דופן. הסיבה לכך היא שיכולת צילום טובה מורכבת משלל רב של יכולות, אשר כוללות בין היתר הרבה יצירתית, הקשבה וריכוז וזאת כאמור כדי לתפוס את הסיטואציה עוד בטרם התרחשה או תוך כדי. מהירות התגובה היא חשובה ביותר, בעיקר בתחום האירועים, זאת משום שככל שהאובייקט בתנועה כך קשה יותר לתפוס את הצילום, אבל באמצעות חשיבה מעמיקה כמו גם תחושת בטן טובה ניתן בהחלט להגיע לתוצאות משביעות רצון. בנוסף, צילום היא יכולת משתנה בהתאם למקום בו הצלם מצלם ולכן חשוב ביותר לקחת בחשבון כי צלם אשר הוא מקצועי יידע להתאים את עצמו לשטח ולבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, זאת באמצעות שימוש באמצעים מתקדמים כמו גם מצלמות בעלות עדשות רחבות ואיכותיות אשר יכולות להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד, בטח כאשר מדובר בהשוואה לצילום באמצעות הסלולר אשר הוא שונה לחלוטין בתוצר הסופי שלו. על כן, צלם חייב להיות בעל יכולת להתאמה ודיוק, וזאת כדי לספק תמונה מושלמת.

אולי יעניין אותך גם

טכניקות צילום
התמונה שמחוץ למסגרת

מסגרת לתמונה היא סגנון צילומי ייחודי ומרתק. להלן כל מה שרציתם לדעת על התמונה במחוץ למסגרת ועד כמה חשובות מסגרות בתחום הצילום המקצועי.   התמונה

קרא עוד »