איך מצלמים מתחת למים – המדריך המלא

צילום הוא אומנות ואין ספק בכך, ואילו צילום מתחת למים? הוא אומנות מאתגרת! מי מאיתנו שנוהג לצלם מתחת למים, בין אם מדובר בים ובין אם בבריכה – יודע שהעניין מציב מספר אתגרים, שבהם צריך להתחשב כדי לקבל תוצאה מוצלחת. חלק מהאנשים רוצים להתנסות לראשונה בצילום תת מימי, אך לעתים לא יודעים כיצד להתחיל, איזה ציוד דרוש, והיכן לקבל כמה טיפים שישלחו אותם בבטחה למשימה. במאמר זה אספנו עבורכם מספר עצות לקראת הצילום התת מימי הראשון שלכם, וגם עבור אלו שיבואו אחר כך!

 

מי מצלם מתחת למים?

ישראל נחשבת למדינה שטופת שמש במיוחד, ואנו זוכים להרבה ימים קיציים במהלך השנה. אין תענוג כמו טבילה במים ביום קיץ חם, ובעידן העכשווי שבו נהוג לתעד כל דבר, מתעורר לעתים צורך עז לשתף את חברינו ומכרינו גם בחוויותינו בים ובבריכה. ישראלים רבים בוחרים לפנק את עצמם בבריכה פרטית, כפי שתוכלו לראות באתר של לגונה בריכות שחייה, וזהו פוטנציאל נהדר לאירועים, בילויים, וכמובן – צילום תת מימי של תמונות וסרטונים! אחרים בוחרים לצלם בים, היכן שעולם הדממה מעניק לנו שפע של יצורים, אלמוגים, ונופים תת מימיים מרתקים.

 

מה צריך כדי לצלם מתחת למים?

מצלמה

השוק מציע מגוון של מצלמות עמידות למים, וביניהן נוכל למצוא את מצלמת ה"גו-פרו" המוכרת והקטנטונת, וגם מצלמות מקצועיות וגדולות יותר – שרוב משמשות צוללנים מקצועיים המצלמים באופן תדיר מתחת למים. כשאנו בוחרים מצלמה, מומלץ לקחת כזו עם מסך אחורי – המאפשר לנו להביט במה שאנו מצלמים בזמן הצילום.

תאורה

תאורה היא חשובה מאוד בצילום תת מימי, וכמובן – בעיקר כשאנו מצלמים בלילה. יש לכם תאורה בבריכה הפרטית שלכם? אל תסתמכו עליה! הכינו תאורה שאותה ניתן לצרף למצלמה על כל מקרה. ההמלצה הכי טובה, היא להשתמש בצמד פנסי לד שיכסו שטח גדול יותר וייצרו תאורה אחידה.

עזרים

כשאתם רוכשים ציוד צילום – חישבו באילו זוויות אתם מעוניינים לצלם. מצלמת הגו פרו למשל, מגיעה עם מוטות צילום נוחים, ומצלמות אחרות מגיעות עם ידיות אחיזה העוזרות לייצב אותן בעת הצילום.

 

טיפים לצילום תת מימי

התקרבו לאובייקט

לא משנה כמה מקצועיים אתם בצילום מחוץ למים, כשאתם במים? פשוט תתקרבו כמה שאפשר למה שאתם מצלמים! שימוש בזום לא מומלץ, היות והמים מהווים מעין פילטר, וככל שאנו רחוקים מהאובייקט – כך הוא הופך למעורפל יותר.
צלמו בגובה העיניים

טיפ זה תקף לכל צילום, מעניק לנו נקודת ראות טובה ופרופורציונלית על האובייקט, ומאפשר לנו עומק נוסף וצילום של הרקע באופן יעיל.
הכר את ציוד הצילום שלך

אל תשאירו מרווח טעות שיצריך ממכם התעסקות מיותרת בעוד אתם במים. קראו את המדריך, והכירו את המצלמה שלכם היטב על כל הפונקציות שלה!

צילום מתחת למים

אולי יעניין אותך גם

טכניקות צילום
התמונה שנוצרת בראש הצלם

הצילום אותו יוזם הצלם בראשו היא שונה לחלוטין מאשר צלם חובבני, זאת משום שצילום מקצועי מפתח סגנון ייחודי אישי כמו גם יצירתיות רבה בתפיסה של

קרא עוד »
טכניקות צילום
התמונה שמחוץ למסגרת

מסגרת לתמונה היא סגנון צילומי ייחודי ומרתק. להלן כל מה שרציתם לדעת על התמונה במחוץ למסגרת ועד כמה חשובות מסגרות בתחום הצילום המקצועי.   התמונה

קרא עוד »