התמונה שמחוץ למסגרת

מסגרת לתמונה היא סגנון צילומי ייחודי ומרתק. להלן כל מה שרציתם לדעת על התמונה במחוץ למסגרת ועד כמה חשובות מסגרות בתחום הצילום המקצועי.

 

התמונה שמחוץ למסגרת – כיצד נדע מתי להתאים?

בני אדם מאוד אוהבים תבניות. מחקרים רבים אשר עוסקים בהתנהגות צרכנים מציינים לא מעט את העובדה כי בני האדם עצמם רואים את חייהם בתוך מסגרת – בייחוד כאשר מדובר בצילום אשר מתבצע ע"י צלם לאירועים. בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה של טרנד צילום בתוך מסגרת – הן בתוך מסגרת אותה ניתן להכין באופן בייתי או במסגרת אשר נבנית בראשו של הצלם. חשוב לזכור כי העין של הצלם היא עין שונה מהאדם הממוצע, זאת משום שהוא יודע לתפוס "סיטואציה" בתוך שטח ולהכניס אותה לתוך מסגרת התמונה. התמונה שמחוץ למסגרת היא חשובה גם היא, זאת משום שהיא זאת שמכתיבה את הטון לגבי המסגרת והעומק אותו נרצה להעביר, ומדובר בטכניקה ייחודית מאוד בתחום הצילום אשר נדרשת לה מיומנות רבה, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, גם ע"י צלמים מקצועיים וגם ע"י חובבים אשר רוצים להתמקצע בתחום הזה.

 

מסגרת צילום

 

מהן השאלות אותו שואל עצמו הצלם בצילום מחוץ למסגרת?

 המסגרת למעשה מייצרת עניין לעין האנושית וזאת משום שהיא יכולה למסגר שטח, אזור, אדם בצורה מעניינת ומרתקת הרבה יותר. רוב האנשים אינם יכולים באמצעות עין רגילה להבין את הסיטואציה, אולם כאשר התמונה המתקבלת מקבלת מסגור מסוים אין ספק כי התוצאה המתקבלת מרשימה הרבה יותר ומסקרנת, זאת בעיקר אם מתקבל גם הסבר מטעם הצלם לגבי מה הוא ניסה לתפוס ומדוע הוא מסגר אותה בצורה כזו. צלם לאירועים לדוגמא יידע לרוב עוד לפני שבוצעה הפעולה של הצילום מהי המסגרת אותה הוא רוצה לשקף, ועל מנת להבין האם אכן המסגרת הזו לסיטואציה הוא לוקח בחשבון כמה שאלות מרכזיות: האם המסגרת מועילה, או שמא היא עלולה להזיק לתמונה עצמה? האם כדאי להשתמש בכל הצלעות של המסגרת, או רק בחלקן? וכן השאלה המרכזית ביותר – האם המסגרת היא תהיה הדומיננטית או לא. צילום מסגרת הוא צילום אומנתי יותר, ואשר בא לשקף הוויה מסוימת של הסיטואציה. מסגרת יכולה להיות גם מסגרת של חלון, דלת, פלסטיק או כל דבר אחר כמו גם מסגרת אשר נבנית בראשו של צלם לאירועים. אולם, חשוב לשים לב כי סגנון צילום זה מחייב חשיבה מחוץ לקופסא וזאת משום שחשוב שגם בלי המסגרת אותה הצלם מעוניין להעביר גם בלעדיה התמונה תעביר את המסר אותו הצלם מבקש להעביר.

 

צילום במסגרת – מדוע לבצע?

צילום במסגרת הוא כאמור צילום אומנותי יותר אשר מחייב חשיבה מעמיקה לגבי המסר אותו הצלם רוצה להעביר. לצילום זה יש יתרונות רבים, זאת משום שמסגרת נותנת אפשרות לספר את הסיפור אותו נרצה להעביר, לדוגמא – לצלם אישה בבגדים מסורתיים כאשר מאחוריה בניין עתיק, מדובר בצילום מסגרת קלאסית, וזאת משום שיש ניגודיות בין המסגרת של התמונה לבין המצולמת ובכך ניתן להעביר סיפור מרגש ומרתק. בנוסף, כדי להדגיש זוויות צילום (פרמטר חשוב ביותר בכל הקשור לתחום הצילום) צילום מסגרת היא טכניקה מצוינת להדגשה וכן להוספה של עומק לצילום ומיקוד לעבר אותו אובייקט שנרצה לתפוס בפרייס.

 

חשיבה מחוץ לקופסא – צילום מסגרת

כאמור, תחום צילום במסגרת הוא תחום מרתק ומעניין ומצריך מיומנות וכישורים אשר לצלמים חובבים לרוב אין. על אף כי כיום ניתן להוסיף "מסגרת" באמצעות פילטרים שונים, החשיבה לפני הצילום הזה חייבת להיות חשיבה מעמיקה וזאת משום שגם אם נוריד את המסגרת התמונה המתקבלת עדיין תוכל לתת אפקט חזק ומשמעותי. צלם לאירועים לדוגמא ישתמש בטכניקה הזו לא מעט פעמיים במהלך האירוע, זאת משום שישנן אין ספור סיטואציות אותן ניתן למסגר, וזאת כאמור כדי לתת עומק רב יותר כמו גם להבליט את הסיטואציה המתרחשת באופן טוב יותר מאי פעם. אם גם אתם רוצים ללמוד צילום מחוץ למסגרת חשוב מאוד לזכור כי מדובר בטכניקה אשר מחייבת אימון והתחייבות כמו גם מיומנות רבה ועל כן, מומלץ מאוד להתייעץ עם צלם מקצועי כדי ללמוד את הסגנון הייחודי הזה אשר משלב חשיבה מחוץ לקופסא – ואז הכנסתה לתוך קופסא של "מסגרת".

 

אולי יעניין אותך גם

טכניקות צילום
התמונה שנוצרת בראש הצלם

הצילום אותו יוזם הצלם בראשו היא שונה לחלוטין מאשר צלם חובבני, זאת משום שצילום מקצועי מפתח סגנון ייחודי אישי כמו גם יצירתיות רבה בתפיסה של

קרא עוד »