בחירת הצלם המושלם לאירוע

בחירה של צלם עבור האירוע, גם אם מדובר באירוע קטן הוא גדול היא בחירה לא פשוטה. כיצד נדע באיזה צלם לבחור? להלן כל הפרטים.

 

צלם מושלם לאירוע

 

בחירת הצלם המושלם לאירוע – מכלול רחב של שיקולים

מתכננים בקרוב אירוע קטן או גדול? אין עוררין על כך כי אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר לצורך יצירת האירוע המושלם הוא כמובן הצלם. בחירת הצלם היא משימה אשר יש להשקיע בה מחשבה רבה, זאת משום שתחום הצילום הוא תחום רחב ופרוץ מאוד ולא פעם נתקלים לא מעט אנשים בעוגמת נפש רבה כתוצאה מעבודה לא מקצועית של הצלם. בנוסף, מדובר בהשקעה כספית לא מועטה הקשורה לארגון האירוע ולכן חשוב מאוד לבחור בצלם בעל ותק וניסיון ולבחון את הפרמטרים הבאים, כך שתוכלו להיות בטוחים שבחרתם בצלם המושלם:

  • בחינה של עבודות קודמות – על מנת לקבל את הבחירה המושכלת והטובה ביותר אין כמו לבחון את תיק העבודות של הצלם. לכל צלם מקצועי יש תיק עבודות אותו צבר ברבות השנים, ובכך ניתן לקבל תמונה טובה יותר לגבי טיב הצילום שלו. לכן, בטרם אתם סוגרים צלם לאירועים חשוב מאוד להתבונן היטב בתיק העבודות ולהבין האם הסגנון שלו מתאים לסוג האירוע שלכם.
  • סגנון צילום – בהמשך לסעיף לעיל, סגנון צילום הוא ייחודי לכל צלם, בייחוד בתחום של אירועים. לכן, כאשר אתם בוחנים את תיק העבודות של הצלם בדקו את הסגנון שלו והאם הוא אכן מתאים לכם, זאת משום שסגנונות צילום שונים לא מתאימים לכל אחד וחשוב מאוד לבחור בצלם אשר סגנון הצילום שלו יהיה תואם בדיוק לסגנון אליו אתם מתחברים.
  • הצעת מחיר אטרקטיבית – לאור העובדה כי קיימים עשרות צלמים בתחום האירועים, חשוב מאוד לבחור בצלם אשר יידע לספק הצעת מחיר אטרקטיבית ובהתאם לתקציב. חשוב לזכור כי צלמים שונים יגבו מחירים שונים וזאת בהתאמה לניסיון, להיקף העבודה הנדרש כמו גם למוצרים השונים אשר אתם מעוניינים שיהיו באירוע כמו לדוגמא צילום מגנטים, צילום וידיאו וכו'. לכן, בדקו היטב את המחיר המוצע לכם ואל תתפתו לבחור בצלם אשר מספק הצעת מחיר נמוכה, זאת משום שלרוב בצילום אירועים ישנם פרמטרים שונים אשר עלותם היא בהתאם.
  • כימיה – צילום היא פעולה אינטימית מאוד, בייחוד כאשר מדובר בצילום לחתונה, זאת משום שצלם לאירועים "מבלה" אתכם לאורך כל היום המרגש של האירוע. לכן, חשוב מאוד שתהיה כימיה עם הצלם כמו גם הבנה לגבי מה בדיוק אתם רוצים וצריכים וזאת כדי שבסוף האירוע תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים הטובות והמקצועיות ביותר.
  • בדקו המלצות – כיום באמצעות רשת האינטרנט והרשתות החברתיות ניתן לאתר מידע בנוגע לצלמי אירועים ולקבל חוות דעת. אין חכם כבעל ניסיון הוא משפט אשר מתאים מאוד בכל הקשור לצלם לאירועים וזאת משום שדרך ניסיונם של אחרים ניתן לקבל מידע חשוב ביותר הנוגע לשירות אשר התקבל, ומה הייתה שביעות רצונם.
  • וותק וניסיון – תחום צילום האירועים הוא תחום אשר מחייב ניסיון של צלם, זאת משום שישנן טכניקות אשר באות לידי ביטוי בצילום אירועים. ככל שהצלם הוא בעל ניסיון רב יותר, כך נוכל לדעת כי גם במקרה של תקלה או כל דבר אחר אשר עלול להתרחש במהלך האירוע, הצלם יידע כיצד להתמודד. לכן, בטרם אתם בוחרים צלם לאירוע בדקו היטב כי הוא מנוסה בתחום ואף שאלו אותו לגבי תקלות אשר התרחשו במהלך אירועים בהם נכח, וכיצד התמודד עמן.
  • חתימת חוזה – בתחום האירועים חשוב מאוד כי כל דבר אשר נאמר יהיה מעוגן בחוזה, בייחוד בתחום של צילום כך שתוכלו לדעת בוודאות כי כלל הפעולות אשר הובטחו ע"י הצלם אכן ימומשו. בנוסף, בחוזה גם מצוינים תנאי התשלום לפני ואחרי האירוע ולכן אל תסכימו בשום פנים ואופן לבצע חובה שבע"פ, אלא רק בכתב וזאת תוך מתן פירוט ככל האפשר של כלל התמונות, מגנטים, וידיאו וצילום נוסף אשר יבוצע ע"י הצלם ביום האירוע, כמו גם את מועד האספקה ושעות העבודה אשר יידרשו לקבלת כלל החומרים והתוצרים שהתקבלו מהאירוע, כך שתוכלו להיות מוגנים ע"פ חוזה במידה של הפרה בתנאי ההסכם.

אולי יעניין אותך גם

הזמנה
בלוג הצילום
3 הזמנות לא שגרתיות לחתונה

אומרים שבכל הנוגע להזמנות לחתונה, יש 2 סוגים של אנשים. אלו שבוחרים את ההזמנה הכי פשוטה שיש, העיקר לסמן "בוצע" על המשימה הזו ואלו שמחפשים

קרא עוד »