גיטרה קלאסית מומלצת למתחילים – *כל הסודות* על גיטרות למתחילים

מבוא

בתור מתחיל, יכול להיות קשה מאוד להבין איזה סוג גיטרה הוא המתאים ביותר לצרכים שלכם, וגם אם קבעתם שמה שאתם צריכים זה גיטרה קלאסית, איך אתם מחליטים איזו גיטרה לקנות ? מדריך זה נועד לסייע לכם לעבור את השלבים של גיטרה קלאסית למתחילים ולמתקדמים, ולהבין את שלל השיקולים בבחירה וברכישה.

[ ראו כאן מבצעי גיטרה למתחילים באתר היבואן הגדול בישראל ]

 

כלי נגינה

 

שלושת השיקולים המרכזיים בבחירת גיטרה קלאסית הם:

  • צליל הגיטרה מבוסס על העץ והעיצוב.
  • כיצד הגיטרה מתנגנת, האקשן שלה וכמה היא קלה למתחילים.
  • התמורה לכסף ואמינות המותג.

המאמר הזה יעבור על שלושת ההיבטים האלה ועוד. אנו שואפים לנטרל הרבה מהז'רגון וההיבטים הקשים להבנה ברכישת גיטרה למתחילים ולוודא שתוכלו לבצע את הרכישה הראשונה המכריעה הזו עם כמה שיותר מידע. קניית הגיטרה הקלאסית הלא נכונה יכולה לגרום לכם לאבד הרבה מהתשוקה או העניין להתמיד בתחביב שלכם!

 

איש מנגן

 

יתרונות וחסרונות של גיטרה קלאסית – על קצה המזלג

למה ללכת על קלאסי? לפני שתוכלו להבין את ההחלטה, חשוב להבין את המניעים מאחורי רכישת גיטרה קלאסית למתחילים בניגוד לדגמים אחרים, כגון גיטרה אקוסטית סטנדרטית. לגיטרות קלאסיות, כמו לכל וריאציה אחרת, יש את הצדדים החיוביים והשליליים שלהן.

היתרונות של גיטרה קלאסית:

  • למתחילים, אחד היתרונות הגדולים הוא שלרוב קל יותר לנגן על מיתרי הניילון מאשר על מיתרי המתכת של הגיטרות האקוסטיות. מיתרי ניילון דורשים פחות כוח באצבעות בלחיצה על הסריגים ומשאירים פחות סימנים באצבעות, שזו הקללה הגדולה של כל נגן חדש.
  • לגיטרה קלאסית יש טון ייחודי, שעשוי להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. כבר זמן רב שהגיטרות האלה נקשרו לסגנונות כמו נגינת גיטרה ברזילאית וספרדית.
  • מורים טובים לגיטרה ילמדו אתכם טכניקות פריטה שיעזרו לכם לבנות כוח ומהירות באצבעות.
  • את הכישורים שתלמדו תוכלו להעביר לסוגי גיטרה אחרים, כיוון שהמיתרים והטונציה של הסריגים זהים לאלה של גיטרות אקוסטיות וחשמליות.

 

החסרונות של גיטרה קלאסית:

  • הסימנים האלה באצבעות שכנראה ייגרמו לכם בפעמים הראשונות שתנגנו בגיטרה אקוסטית הם למעשה מועילים למדי. הם מקשיחים את העור, ואם אתם מתכננים לעבור בסופו של דבר לאקוסטית, מיתרי ניילון לא ייתנו לכם את הקשיחות הזו.
  • הצוואר והסריגים נוטים להיות רחבים יותר מאשר בסוגי גיטרות אחרים. המשמעות היא שאם אתם רגילים לנגן בגיטרה אקוסטית או חשמלית, ייתכן שתהיה לכם תקופת הסתגלות מסוימת. כמו כן, אם יש לכם אצבעות קטנות, עלול להיות לכן קושי בנגינה, בעיקר בנגינה עם מפרט או בנגינת סולואים.
  • כדי ללמוד את כל הטכניקות (ולהגיע לצליל) של מוזיקת רוק ופופ, תצטרכו בסופו של דבר לעבור לגיטרה כלשהי עם מיתרי מתכת.

 

Tonewoods

בניגוד למה שחלק מהמתחילים חושבים (ואפשר לסלוח להם על זה), העץ של הגיטרה איננו רק לצורך המראה או הפונקציונליות. לעץ ממנו עשויים חלקי הגיטרה השונים יש השפעה רבה על הצליל, וזה נכון לגבי כל סוג וסגנון גיטרות שונים, כולל קלאסיות. עצים שונים נבחרים לגיטרות קלאסיות בגלל האיכויות הטונאליות שלהם.

כל התהליך של בחירת ה-Tonewood הוא מסובך למדי, שבוני כלי מיתר מנסים לשכלל, אך באופן כללי, העצים הבאים די נפוצים בגיטרות קלאסיות.

 

שתי גיטרות

 

אשוחית

עצי אשוחית נפוצים מאוד בשל הרבגוניות שלהם. סיטקה הוא סוג עץ האשוחית הפופולרי ביותר בעולם הגיטרות הקלאסיות, אך הוא אינו האופציה היחידה שכן ידוע כי נעשה שימוש גם באנגלמן ועוד זנים.

עץ האשוחית מייצר צליל חזק וחד עם טווח דינמי רחב, כלומר הוא מכסה הרבה תדרים של השמיעה האנושית. זה יכול לתת לצליל הרבה בהירות ופשטות. אנו נוטים לשייך סוגי עצים לסגנונות נגינה, בין אם במודע ובין אם לאו, ולאשוחית יש איכויות טונאליות הקיימות בפלמנקו ובסגנונות נגינה לטיניים אחרים, כמו גם בצלילי גיטרה קלאסית אחרים שאנו רגילים אליהם, כך שהוא בחירה טובה אם אתם מתכוונים להתעסק במספר סגנונות.

עץ האשוחית משמש בדרך כלל ללוח התהודה, החלק בגיטרה בו לעץ יש את ההשפעה הגדולה ביותר על הטון הכללי.

 

ארז

הטון של הארז פחות בהיר ופשוט מזה של האשוחית, אך אין זה בהכרח דבר רע. המורכבות הנוספת של הצליל עדיפה לעתים והיא מספקת רמה מסוימת של חמימות. בנוסף, העץ הזה שקט יותר בפריטה חזקה. זה לא בהכרח טוב או רע, אלא משהו שצריך לקחת בחשבון בנגינה שלכם. זה כן אומר שמוזיקאים שמנגנים יותר בעדינות בוחרים בגיטרה קלאסית עם ארז.

שוב, הוא כמעט תמיד משמש כעץ ללוח התהודה או כ"עץ עליון".

 

אדר

אדר יכול לשמש להכנת הצדדים והגב, אך גם ללוח התהודה. הצפיפות של העץ הזה יוצרת הרבה עוצמה ברורה ומאפשרת לתדרים הגבוהים בצליל לצלצל קצת יותר. אדר הוא לעתים קרובות הבחירה של נגנים המתכננים להגביר את הגיטרה הקלאסית שלהם, והוא מתאים גם להקלטות. הצלילים האיכותיים הנוצרים עם העץ הזה זורחים באמת בהופעות חיות או בהקלטות.

לרוב, הוא משמש לצדדים ולצוואר יותר מאשר ללוח התהודה.

 

מהגוני

המילים "עשיר" ו"מהגוני" הולכות לעתים קרובות זו לצד זו כשמדברים על רהיטים, וכך גם בעולם הגיטרות! מהגוני הוא עוד עץ איתו ניתן לעצב גם את הצדדים וגם את הצוואר של הגיטרה, והחום של הצליל יכול לתת תחושה של בלוז למוזיקה שאתם מנגנים. המהגוני עומד מצוין במבחן הזמן והגיטרות האלו יכולות אפילו להפוך לעשירות יותר עם הזמן.

 

רוזווד

פחות או יותר כל הגיטרות משתמשות ברוזווד. ישנו גם רוזווד סיסם הודי וגרסה ברזילאית.

לרוזווד יש החזר נהדר ורמת עוצמה טובה בתדרי הבס. הצליל הוא תכליתי ועקבי, כלומר הוא משמש לעתים קרובות בגיטרות קלאסיות למתחילים או כאלה שמנסות להיות עגולות ולהתאים לסגנונות רבים ושונים. אל תתפלאו אם תראו אותו משולב עם אשוחית.

ישנם מספר סוגים אחרים של שאתם עשויים להיתקל בהם, כגון בסווד, אך סוגי העץ הנ"ל הם הנפוצים ביותר בכל הנוגע לגיטרות קלאסיות.

 

האנטומיה של הגיטרה הקלאסית

מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, חשוב שמי שרק מתחיל עם תחביב הגיטרה שלו ירחיב קצת את הידע שלו על חלקי הגיטרה. לכל הפחות, זה יעזור לכם לדעת על מה מדריכים אחרים מדברים כשאתם עושים התאמות לגיטרה שלכם ללמידה של דברים כמו החלפת מיתרים.

אופן בניית הגיטרה הוא המפתח לאופן בו היא נשמעת ועשוי להשפיע על ההחלטה שתקבלו.

הסבר כתוב

 

 

לוח התהודה

כבר הזכרנו בקצרה את לוח התהודה, ונראה שזה המקום הנכון להתחיל להיכנס אל תוך האנטומיה של הגיטרה. זהו גם מרכיב חיוני בגיטרה הקלאסית והוא משפיע רבות על המחיר והטון של הגיטרה.

לוח התהודה יוצר את הצליל בכך שהוא רוטט בעת פריטה על המיתרים. זהו הצליל העיקרי. צורת הגוף וחור הצליל של הגיטרה עצמה משפרים את התהודה.

 

כלי נגינה בגוון ייחודי

 

לוחות תהודה עשויים מעץ לבוד או מעץ מלא. אומנם עץ מלא הוא כנראה האיכותי ביותר, עץ לבוד הוא חסכוני יותר וניתן למצוא אותו בגיטרות רבות למתחילים.

גיטרות מעץ לבוד ומעץ מלא עשויות בדרך כלל מהעצים המצוינים לעיל. לעץ לבוד יש מספר שכבות עץ (לרוב שלוש) שהודבקו זו לזו. בשכבה העליונה נמצא העץ האיכותי ביותר (ייתכן שהוא מיושן יותר או שנחשב לאיכותי יותר) ואילו השכבות שאיננו יכולים לראות עשויות להיות פחות איכותיות, מה שהופך את הכול לזול יותר. עץ לבוד הוא חזק וחסכוני, אך התוצאה הסופית לרוב פחותה מבחינת החזר ובהירות.

מוזיקאים וגיטריסטים מובחרים כמעט תמיד יבחרו בעץ מלא. סוגים אלה עשויים משני לוחות באותו עובי ולכן לפעמים נראה "תפר" באמצע החלק העליון של הגיטרה. לרוב, זה נוצר כתוצאה משילוב בין שני סוגי עצים.

אשוחית, ארז ומהגוני הם בחירות נפוצות והאיכויות הטונאליות שלהם מתוארים לעיל.. עליכם לבצע את הבחירה שלכם על סמך התוצאה הסופית שאתם מחפשים או הסגנון שאתם מתכוונים ללמוד.

 

פינגרבורד

זהו החלק הארוך והצר יותר בגיטרה באזור הסריגים, עליו אתם יכולים לעשות אקורדים או לנגן תווים בודדים.

הפינגרבורד של הגיטרה הקלאסית הוא ייחודי ורחב למדי לעומת סוגי גיטרות אחרים. מבחינת חומרים, הרוזווד נפוץ מאוד, אך נעשה שימוש גם בעצים אחרים, כולל מהגוני ואבוני.

לפינגרבורד יש אמנם השפעה מסוימת על הצליל, אך באופן כללי ההתייחסות אליו היא בעיקר מבחינת נוחות ונגינה. חלק מהפינגרבורדים הרבה יותר נעימים כשזה מגיע להזזת היד שלכם בצורות שונות או לתנועה למעלה או למטה על גבי הסריגים.

חשוב לשים לב לאקשן של הפינגרבורד. למתחילים, המילה "אקשן" יכולה להישמע אבסטרקטית לחלוטין. המשמעות היא למעשה המרווח שבין המיתרים והסריגים עצמם. מרווח גדול יותר פירושו אקשן גבוה, כאשר צר יותר פירושו אקשן נמוך. אקשן גבוה בגיטרה שלכם יכול לעתים לייצר עוצמה גבוהה יותר, אך גם להקשות על האצבעות בנגינה ובהחזקת המיתרים. אקשנים נמוכים הם בדרך כלל פשוטים וטובים יותר לתנועה על הפינגרבורד, אך הם גם נוטים לייצר יותר זמזום מהמיתרים.

האקשן של הגיטרה הוא אחד הדברים הנקבעים בעת "סט אפ". גיטריסט או עובד בחנות גיטרות יכול לעזור לכם בזה, אבל בדרך כלל, למתחילים עדיף ללכת על אקשן נמוך. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון גם את המרווח בין המיתרים לבין הלוח. חלקם גדולים יותר מאחרים. זה נקבע לפי העדפה אישית וגודל היד, אך חשוב שהמיתרים יורכבו במרווחים שווים. אם יש לכם מרווחים חריגים, יהיה לכם קשה במיוחד לנגן על כל גיטרה אחרת.

גוף

גוף הגיטרה הוא ה"נפח" העיקרי של הכלי. גיטרות קלאסיות ואקוסטיות שמות דגש רב על החלק הזה, ואופן עיצובו יכול להשפיע על הצליל (ועל המחיר) של הגיטרה.

לגוף עבה יותר יש לצליל עשיר יותר בתדרים הנמוכים, בעוד שהתדרים הגבוהים יותר נוטים לבלוט ככל שהגוף צר יותר. נגינה בכמה גיטרות קלאסיות והשוואה ביניהן היא דרך טובה להתחיל להבין כיצד הגוף יכול להשפיע על הטון.

לוח התהודה הוא עדיין החלק החיוני ביותר בגוף, אך ישנם גם הגב והצדדים, העשויים בדרך כלל מחומרי למינציה זולים יותר בשוק כדי לחסוך בעלויות בנייה ומכיוון שבאופן הזה, הוא נוטה להיות אמין וחזק יותר.

הגשר העליון והגשר התחתון

הגשרים הם המקום עליו המיתרים מורכבים. דגמים זולים למתחילים יהיו עשויים מפלסטיק. למרות שהוא נשמע חלש, הפלסטיק דווקא יעיל ואמין למדי. דגמים יקרים יותר עשויים מעצם, מה שמוביל ליותר תנודות ולעיתים לנגינה חזקה יותר.

מפתחות כיוון וראש הצוואר

ראש הצוואר של הגיטרה הקלאסית בנוי בצורה פשוטה למדי. בדקו את מפתחות הכיוון והרגישו האם קל לכוון אותם. כך תוכלו לכוון את מיתרי הגיטרה שלכם, ומפתחות כיוון באיכות ירודה עשויים להקשות על זה.

 

גודל הגיטרה

 

גדלים שונים של גיטרות

 

נראה כי קל לבחור את גודל הגיטרה שלכם, אבל זה למעשה דורש מעט חשיבה. אם אתם מבוגרים בגודל ובגובה ממוצעים או מעל הממוצע, ככל הנראה גיטרה קלאסית בגודל מלא היא הבחירה עבורכם. גוף הגיטרה הקלאסית איננו גדול במיוחד בהשוואה לגיטרות אקוסטיות, והוא בדרך כלל נוח יחסית. עם זאת, יש סיבה לכך שיש גיטרות בגדלים שונים!

אם אתם מבוגרים קטנים יותר או שאתם רוכשים גיטרה עבור מישהו צעיר או קטן יותר, סיכוי גדול שתצטרכו גיטרה קטנה יותר. לרוב, אלה הגדלים המוצעים למתחילים:

  • גודל רבע. אלה מיועדות לילדים עד גיל 5, בהתאם לגודל הילד.
  • גודל חצי. אלה מיועדות לילדים עד גיל 8, בהתאם לגודל הילד,. הגיטרות האלה לא מתאימות למבוגרים.
  • גודל שלושת רבעי. אלה מתאימות יותר לילדים עד גיל 12 ולנגנים מבוגרים קטנים במיוחד בגודלם. הסיבה העיקרית לכך שתבחרו בגיטרה בגודל שלושת רבעי אם אתם מבוגרים, היא שהיד איתה אתם מבצעים את האצבוע ולוחצים על המיתרים (לרוב יד שמאל) מתקשה למלא את תפקידה בפינגרבורד בגודל מלא.

 

מד גובה

 

זכרו שלימוד נגינה על גיטרה הוא תמיד קצת מסובך, ויש מכשולים שצריך להתגבר עליהם. גם אם האצבוע מרגיש קצת קשה בהתחלה, האצבעות שלכם יתחזקו ויתגמשו עם הזמן ויתאימו את עצמן לנגינת גיטרה. זה יכול להיות מושפע גם מטכניקה לא נכונה בהחזקת הגיטרה. אל תניחו שהגיטרה גדולה מדי ותבחרו בגיטרה קטנה רק בגלל זה.

קשה לקבוע את גודל הגיטרה מבלי שהחזקתם כמה כאלה. אם אתם הולכים לחנות גיטרות עם מבחר גדול של גיטרות קלאסיות למתחילים, תהיה לכם הזדמנות לנסות גודל שלושת רבעי, גודל שבע שמיניות וגודל מלא ולהרגיש מה טבעי יותר למבנה הגוף שלכם ומה מרגיש לכם יותר נכון בעת הנגינה. זה לא אומר שאתם חייבים לקנות מאותה החנות, זה רק ייתן לכם קצת יותר מושג על מה המשמעות של המידות בפועל, במקום שתנסו לנחש.

 

המחיר

הפרשי המחירים בין גיטרות קלאסיות זולות ליקרות הם עצומים, בלשון המעטה. אצלנו באתר תוכלו למצוא דגמים למתחילים בטווח מחירים של 200-300 ש"ח. מצד שני, דגמים מקצועיים עם עץ ומבנה מרהיבים יכולים להגיע עד 1,500 ש"ח.

 

מספר דברים משפיעים על המחיר:

לעצים מהם הגיטרה בנויה יש השפעה גדולה על מחיר הגיטרה. למשל, אם הפינגרבורד של הגיטרה עשוי מרוזווד ברזילאי, סביר להניח שהוא יעלה יותר מאשר כזה העשוי מסיסם הודי. הוויכוח על האם אכן יש הבדל גדול ביניהם מבחינה טונאלית לא הוכרע. השווקים לרכישת עצים אינם בהכרח קשורים לייצור גיטרות ולכן גורמים רבים משפיעים על מחיר העץ. מהגוני הוא עץ חזק ודוגמה מצוינת לעץ שתשמחו לקבל גיטרה קלאסית שעשויה ממנו, אך בשל הביקוש הרב בעץ הזה בתחומים אחרים, הוא גם עץ יקר.

חומרה. חומרת הגיטרה כוללת את מפתחות הכיוון ואת הגשר העליון. הם יכולים להיות עשויים מפלסטיק או מחומרים אחרים כגון עצם או מתכת. ככל שהחומר איכותי יותר, כך המחיר גבוה יותר, אך כך גם התמורה, כאשר אתם מקבלים גיטרה עם אורך חיים גדול יותר שעשויה מרכיבים טובים יותר.

מותג. בהמשך נרחיב על המותגים, אבל חשוב לציין שהמותג ממלא תפקיד מסוים במחיר. מותג שמוכר כאחד שבונה גיטרות מצוינות יעלה קצת יותר ממותג שמעולם לא שמעתם עליו. חלק מהמותגים מיועדים למתחילים, כאשר חלק בנויים עבור מקצוענים.

טיפ חשוב: עוד גורם שמשפיע לעתים על המחיר הוא אם מדובר בדגם חתום או בדגם במהדורה מוגבלת. יצרני גיטרות אוהבים לעשות את זה, כאשר הם מייצרים מוצר שנגן מפורסם עוזר לקדם או מוציאים מחדש דגם שהוצא משימוש בעבר. חלק מהגיטרות האלה נהדרות, אבל אתם ללא ספק תשלמו תוספת על המילים "מהדורה מוגבלת" ו"חתימה", שלא ממש תורמים לאיכות הכלי עצמה. למתחילים עדיף להימנע מדגמים כאלה.

 

טווח מחירים

עברנו על מה משפיע על המחירים, אבל למה אתם יכולים לצפות בפועל כאשר אתם רוכשים דגם בטווח מחירים מסוים? כמה תצטרכו להוציא כדי להשיג גיטרה קלאסית ראויה למתחילים, או אפילו כדי לקבל משהו שיישאר איתכם לאורך זמן? אם אתם בטוחים שתתמידו בתחביב, אין שום דבר רע ברכישת גיטרה איכותית יותר בעתיד. גיטרות איכותיות גם שומרות על הערך שלהן, כלומר זו לא רכישה עם סיכון גבוה.

עד 360₪

אם התקציב שלכם הוא עד 360₪, הדגמים המוצעים בסיסיים למדי. תוכלו למצוא בטווח המחירים הזה גיטרות למתחילים או גיטרות שלא תפחדו להוציא מהבית ולקחת לים.  כמובן, אם תוסיפו כמה שקלים, ייפתח בפניכם שער לגיטרות טובות בהרבה.

עם זאת, אם אתם מחפשים גיטרות קטנות יותר, בגודל 1/2 או 3/4, תוכלו למצוא דגמים טובים שיעשו עבורכם את העבודה.

360₪ – 720₪

טווח המחירים הזה הוא קפיצת מדרגה. רוב המותגים הגדולים יציעו לכם את כל מה שאתם צריכים בתור מתחילים במחיר של עד 720₪.

720₪ – 1,080₪

בטווח הזה, תמצאו גיטרות "ביניים". דגמים נהדרים למתחילים, שיישארו אצלכם קצת יותר זמן, יצלצלו נהדר וייתנו לכם את ההרגשה שאתם מחפשים כשאתם מניחים את האצבעות על המיתרים. במחירים האלה תמצאו עצים איכותיים יותר וחומרים טובים יותר.

1,080₪ +

מהנקודה הזו ואילך, תמצאו גיטרות ברמה קצת אחרת. אם תבחרו את הגיטרה הנכונה, תוכלו לקבל גיטרה קלאסית מקצועית לחלוטין, שתלך איתכם דרך ותחזיק מעמד, במחיר של פחות מ-1,500₪. למתחילים, זה כנראה קצת יותר מדי.

 

פינת ישיבה

 

מותגים של גיטרות קלאסיות

Yamaha

אם יש כלי נגינה שאפשר לייצר, Yamaha ככל הנראה תבנה אחד משלה. הכלל הזה איננו שונה בגיטרות קלאסיות, אבל זה לא אומר שהאיכות שלהן פחות טובה. למעשה, Yamaha מייצרת גיטרות קלאסיות מצוינות, שתוכלו למצוא אצלנו בטווח מחירים של 600-700₪. עבור מתחילים, Yamaha מספקת איכות שאי אפשר לטעות לגביה.

 

Chard

אחד המותגים המובילים בייצור גיטרות קלאסיות הוא Chard. החברה מייצרת גיטרות בטווח מחירים גדול, מ-400₪ ועד 1,400₪, וכך היא מציעה מבחר גדול למגוון מטרות.   הגיטרות שהיא מייצרת עשויות מעצים וחומרים איכותיים, שמחזיקים מעמד לאורך זמן ומצלצלים נפלא. ( דוגמא לגיטרה מומלצת ופופולארית מאוד)

 

Belmonti

Belmonti האיטלקי מייצרת גיטרות קלאסיות איכותיות למתחילים במחירים לכל כיס. בטווח של בין 200₪-680₪ תוכלו למצוא גיטרות מסוגים וגדלים שונים, כולל ערכות מצוינות לתלמידים ולמתחילים הכוללות גם תיק נשיאה, טיונר ועוד.

 

Cort

Cort היא חברה ידועה המייצרת גיטרות מכל הסוגים למתקדמים ומקצוענים ודגמים נהדרים למתחילים. היא מציעה מגוון גיטרות קלאסיות, חלקן גם מוגברות, כשרובן בגודל מלא או בגודל 3/4.

[ ראו כאן את דירוג 2021 של גיטרות קלאסיות המומלצות ביותר ]

 

תיק

 

שמירה על הגיטרה הקלאסית

ישנן מספר סיבות לכך שכדאי שתשמרו על הגיטרה שרכשתם. מעבר לעובדה שזה מקל על הנגינה והופך אותה לנעימה יותר, זה גם שומר על ערך הגיטרה. גיטרה שלא תוחזקה היטב תושפע בדרכים שלא חשבתם עליהן. האם ידעתם ששינויי טמפרטורה משפיעים רבות על העץ ואף עלולים לעקם את הגיטרה שלכם? זו אחת הסיבות לכך שחשוב שתשמרו עליה.

הנה כמה טיפים לתחזוק ושמירה על הגיטרה שלכם:

  • השקיעו בתיק איכותי, בייחוד אם אתם מתכוונים להוציא את הגיטרה שלכם החוצה ולהסתובב איתה. התיק יגן על הגיטרה שלכם מפני לחות ושינויי טמפרטורה קיצוניים וימנע ממנה להתעקם.
  • היזהרו משינויי טמרפטורה ומתנאי קיצון. אל תשאירו אותה במחסן בחורף קר!
  • שמנו וצחצחו את הפינגרבורד באופן קבוע. שימון יסייע לכם לנקות כל לכלוך שנדבק למשטח הגיטרה. כמו כן, הוא יספק לכם שכבת הגנה לעץ מפני ספיגת מים מהסביבה או מהזיעה שלכם.
  • נקו את הפינגרבורד בקביעות בעזרת מטלית רכה ויבשה.
  • שמנו את הכניסות של המיתרים בגשר העליון כדי למנוע מהן לחרוק ולהתקשות כשאתם מכוונים את הגיטרה.
  • החליפו את המיתרים בקביעות. זה לא ישפיע על הגיטרה שלכם לאורך זמן, אבל מיתרים ישנים ייצאו מכיוון בקלות יותר ויישמעו פחות טוב.

אם השקעתם בגיטרה שלכם, שווה לקחת אותה לבדיקות קבועות. אתם יכולים לפנות למקצוענים העוסקים בטיפול ובדיקה של גיטרות, אם אתם מרגישים שתחזוקת הגיטרה קצת גדולה עליכם.

 

דוגמנית

 

אקוסטית מוגברת (האם אתם צריכים הגברה?)

גיטרה אקוסטית מוגברת היא כזו שנבנתה עם פיק אפ ויכולה לשלוח את הצליל כאות שניתן להגביר דרך מגבר או דרך מערכת הגברה. גם גיטרות קלאסיות יכולות להגיע מוגברות. אז, האם אתם רוצים ללכת על גיטרה כזו?

אין ספק שהן מציעות ורסטיליות רבה. כאשר אתם מתאמנים לבד, אתם יכולים לנגן בגיטרה שלכם בצורה אקוסטית וכשהגיע הזמן לנגן עם אחרים או מול קהל, אתם יכולים לחבר אותה להגברה. לחלק מהדגמים המוגברים יש גם טיונר מובנה, שזו תוספת לא רעה.

אם החלטתם שאתם רוצים את היכולת להתחבר ישירות למגבר, ייתכן שאתם צריכים דגם מוגבר, אך זו לא הדרך היחידה להגביר, כך שזה לא נדרש.

אם תרצו, תוכלו בהמשך להוסיף פיק אפ לגיטרה. זה לא סיפור וזה יאפשר לכם לשלוח את הצליל כאות חשמלית, בדיוק כפי שגיטרה מוגברת עושה.

רבים אוהבים גם את השיטה המסורתית, של הצבת מיקרופון מול תיבת התהודה.  השיטה הזו משמרת את הצליל הטבעי של הגיטרה שלכם ומונע רעשים שההגברה לעתים מייצרת.

 

תו נגינה

 

שאלות קשורות

איך אני יכול לעצור את הזמזומים?

זמזום הוא בעיה נפוצה בקרב גיטריסטים מתחילים, ולעתים הוא נוצר מכך שהם עוד לא דייקו את הטכניקה שלהם. אם אתם בטוחים שהגיטרה עצמה היא הסיבה לזמזום, ייתכן שהאקשן של הגיטרה לא מתאים. שווה לגשת לחנות כלי נגינה ולבקש שיבדקו את האקשן ויערכו בו התאמות לפי הצורך. האקשן האידיאלי הוא נמוך אך לא נמוך עד כדי שיגרום לזמזומים.

 

האם מכוונים גיטרה קלאסית אחרת?

למרות שלכל סוג גיטרה יש מגוון כיוונים, את הגיטרה הקלאסית מכוונים בדיוק כפי שמכוונים גיטרה אקוסטית. הכיוון הסטנדרטי של E-A-D-G-B-e. המשמעות היא שאתם יכולים ללמוד לנגן על גיטרה קלאסית בעזרת טאבים של גיטרות אקוסטיות וחשמליות.

 

מה ההבדל בין גיטרה קלאסית לגיטרת פלמנקו?

רבים מתבלבלים ביניהן. ניתן להשתמש בגיטרות קלאסיות כדי לנגן מוזיקה לטינית. לגיטרות פלמנקו יש צליל ספציפי למדי ומעין סאונד הקשתי. זה נוצר מהצורה שלה ולוח התהודה שלה העשוי מאשוחית. גיטרות פלמנקו הן רזות יותר, מה שמעניק לה את הצליל ההקשתי.

 

באיזו תדירות עליי להחליף את מיתרי הגיטרה?

יש לשאלה הזאת תשובות רבות ומגוון גישות. עם הזמן, אתם תפתחו את הגישה שלכם ותלמדו את ההעדפה שלכם, אבל משהו כמו בין 50-80 שעות נגינה ידרוש מכם להחליף את המיתרים, או אם השארתם את הגיטרה בצד לכמה חודשים ולא נגעתם בה.

הגעתם עד הנה ולא הבנתם מספיק ?

עברו למדריך הבא וקבלו אינפורמציה נוספת אודות בחירת גיטרה קלאסית למתחילים

 

 

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »