איך לבחור מסך הקרנה מומלץ ? 6 טיפים חשובים לפני רכישת מסך מקרן לבית או למשרד

אם אתם מתכננים לרכוש מקרן, זכרו שתרצו גם לרכוש מסך הקרנה.

שימו לב, בכוונה לא הדגשנו שאתם צריכים מסך הקרנה, אלא רוצים, מיד נסביר למה.

לא תמיד כל קונה צריך מסך הקרנה, אם רכשתם מקרן קטן, אפילו מקרן כיס נייד, סביר להניח שלא שאין אתם צריכים גם מסך הקרנה בשביל לצפות בסרטונים בנטפליקס או ביוטיוב.

אך אם מדובר על מקרן עם מקום קבוע, או אם אתם דורשים איכות גבוהה של הקרנה, לא תרצו שאיכות ההקרנה תבוזבז על גבי קיר לבן פשוט. רבים חושבים שקירות הם פתרון אידיאלי למקרנים, אך הם פוגעים באיכות הצבע ובחדות התמונה באופן בולט. אם אתם מתניידים ממקום למקום, תוכלו לרכוש גם מסך הקרנה נייד אשר ישרת את המקרן באופן מקצועי ואיכותי.

 

מסך גדול

 

למרבה המזל, מנעד אפשרויות הרכישה בתחום מסכי ההקרנה והמקרנים כיום הוא רחב כפי שלא היה בעבר. מנעד האפשרויות בא לידי ביטוי בתפקוד, בביצועים, במחירים ולמעשה יש ללקוח את כל הכלים אותם הוא צריך בכדי להתאים לעצמו ולסביבה שלו את הרגלי הצפייה בתקציב המתאים לו. בשל ההיצע הרחב החלטנו לרכז עבורכם מדריך מקיף בנושא מסכי הקרנה ( ראו כאן מדריך נוסף לגבי סוגי מסכי הקרנה )אשר יפתור לכם את כל הלבטים בזמן הרכישה.

 

תמונה בטבע

 

שלב ראשון – מסגרת

ניתן לצמצם את אפשרויות הבחירה שלכם לפי מספר דברים, האחד יכול להיות תלוי במסגרת מסך ההקרנה אשר מתאים לצורך שלכם. הבחירה הנפוצה ביותר היא מסך הקרנה קבוע שיכול להיות מונח על גבי קיר, או באמצעות סטנד ייעודי המאפשר ניידות למסך ההקרנה. הבחירה הזו מתאימה לאנשים אשר מסך ההקרנה לא מפריע להם בעודו פרוס לאורך כל הזמן, זאת אומרת, מסך ההקרנה קבוע אינו מסך הניתן לקיפול. ניתן למצוא עיצובים שונים של מסכי הקרנה קבועים, מסכים אשר מדומים למסך טלוויזיה דק, חוויה המאפשרת לכם צפייה באיכות גבוהה ובמחיר נמוך יותר מאשר מסך טלוויזיה אמיתי.

שימו לב, בחלק ממסכי ההקרנה יש תושבות מסך מגולגלות נשלפות אשר ניתן להבריג לקיר או לתקרה. היתרון של מסכי ההקרנה הנשלפים הוא צמצום המקום אשר תופס מסך ההקרנה, בדרך כלל מסכים אלו יהיו חשמליים ככה שאין טרחה מצד המפעיל, מסך ההקרנה נשמר באופן  קפדני יותר, אך החיסרון בא לידי ביטוי במסכי ההקרנה הנשלפים החשמליים. כאמור, יש מסכי הקרנה ידניים נשלפים ומחירם נמוך יותר.

 

כביש ראשי

 

כעת הכרנו כבר שני סוגים של מסכי הקרנה: מסך הקרנה קבוע ומסך הקרנה נשלף. כעת נעבור לסוג השלישי שהוא למעשה גם כן מסך הקרנה נשלף, אך נייד. מסך הקרנה זה שוכן בתוך קופסא השומרת על המסך עצמו, והמסך יושב על סטנד או מעמד חצובה מובנה. ניתן לקפל בלחיצה את מסך ההקרנה ואת הקופסא ניתן לשמור בארון בסיסי, מתחת למיטה וכן הלאה. מסך הקרנה זה מתאים בעיקר למרצים, קוסמים וכל אדם אשר עבודתו מצריכה ממנו מסך הקרנה נייד.

 

תוכנה

 

שלב שני – יחס גובה רוחב

רוב ההתקנות המוכרות לנו משתמשות ביחס רוחב של 9:16, לרוב זאת האיכות הבסיסית אותה אנו מכירים ממסך הטלוויזיה, איכות תואמת שידורי משחקים, HDTV וכן הלאה… חובבי הקולנוע יבחרו לרוב ביחס גובה רוחב של 1:2.4 התואם את הסרטים הרחבים, אך בדרך כלל יופיעו לכם פסים שחורים בחלק העליון והתחתון של המסך. בחירת יחס גובה רוחב נכון נוצר כדי לספק תמונה מלאת חיים ואיכותית המתאימה לסוג המקרן, וכמובן להקרנה עצמה.

כאשר אתם רוכשים מסכים רחבים יש ללמוד עליהם באופן קפדני יותר, יש חוקים אחרים למסכי הקרנה רחבים. מסכי הקרנה רחבים יעניקו הקרנה איכותית יותר, מדובר על מסכי קולנוע לכל דבר ועניין. במקרים כאלה יש לשמור על גובה תמונה קבוע בכדי לספק תמונה בגובה המסך המלא. לעיתים מקום מקצועי יצטרך גם ציוד מקצועי כמו מקרן עם פקדי עדשות ממונעות, פונקציות זיכרון, עדשה אנמורפית ושקופית עדשות ממונעות. רכישת ציוד זה צריכה להיות אך ורק ממקום מקצועי, התקנת הציוד גם כן על ידי בעל מקצוע. בסופו של דבר, מסכי קולנוע רחבים בהחלט בחירה שכל אחד ירצה לבחור. עם זאת, בחירה במסך 9:16 בוודאות תפשט את ההתקנה, תעניק איכות גבוה ותרחיב מאוד את אפשרויות המקרן.

 

שלב שלישי – חומר המסך שלך

אוקיי, חשוב להדגיש שאתם רוצים לבחור את חומר המסך שלכם וכמובן גם את המקרן על סמך הרגלי הצפייה שלכם – כמות האור שיש בסביבה שלכם. חשוב להבין זאת מראש כי מקרנים מעניקים את מלוא איכותם בחושך מוחלט, אך מכיוון שלא כל אחד יכול לאפשר לעצמו חושך מוחלט יש חומרים שונים מהם עשויים מסך ההקרנה, כדי לכפות על המקרן עצמו מהאור.

כאשר יש לכם אור במקום בו ממוקם המקרן ההקרנה תהיה פחות טובה מכיוון שהאור פוגע בכל מסך קונבנציונאלי, הוא מעלה את מפלס השחור הבסיסי אשר יוצא מהמקרן והופך אותו לאפור יותר. כתוצאה מכך התמונה נראית שטוחה, הניגודיות נפגמת וכמו כך גם חדות ההקרנה.

 

פירוט מוצר

 

אם אין לך כל בעיה להשיג חושך מוחלט במקום בו ממוקם המקרן, עשית לעצמך חיים קלים, בחירת מסך ההקרנה אינה מהווה בעיה עבורך… בחר את המסך המסורתי הלבן המשמר בצורה מושלמת את דיוק הבהירות והצבע של מקרן בהיר. אך כאשר יש אור סביבתי באזור המקרן הבחירה הטובה ביותר שלך תהיה מקרן בהירות גבוה יותר המשודך על מסך ALR המגביר באופן מלאכותי את רמת השחור עם משטח משפר ניגודיות אפור, או כזה אשר משתמש באלמנטים אופטיים על מנת לחסום את האור הסביבתי כאשר הוא מחזיר את האור לכיוון הצופים.

 

סלון מעוצב

 

רווח מסך (Screen Gain

ישנו מונח המשפיע באופן בולט על הביצועים והוא מונח העונה לכינוי "רווח". כאשר יש מסך המשקף אור בצורה אחידה לכל הכיוונים הוא יהיה מסך ללא רווח. אם למסך אין רווח התמונה שתראו בסופו של דבר תהיה זהה מכל זווית ראייה שיש לכם למסך. זאת אומרת, לעיתים אנו יושבים בבית, אחד בסלון, אחד במטבח, ואחת בזווית אחרת לכיוון המסך. ברגע שכל השלושה רואים את אותה התמונה באופן שווה זה אומר שאין רווח.

כאשר יש מסך הקרנה בעל רווח גבוה הוא ישקף יותר אור חזרה לכיוון המרכז, ופחות בעבור היושבים בצידי המסך. למסכים יש גורמי רווח שונים, חלק בעלי רווח גבוה מאוד, חלק מתונים וחלק בעלי רווח נמוך. דירוג הרווח כתוב לכם במפרט טכני – רווח אחדות לפי מספרים: 1.0, 1.2, 1.4, וכו'… ככל שמספר הרווח גדול בהירות התמונה מתעצמת במט חזיתי.

 

דגמים שונים של מקרנים

 

איך כל זה קשור אליכם? כאשר מדובר על חדר צד וכל הצופים יושבים אל מול מרכז המסך, ככה שימוש במסך על רווח גבוה הוא אפשרות נכונה יותר, עוצמת האור החוזרת מגיעה אל כולם באופן שווה. באופן זה, לא תצטרכו להשקיע יותר כסף עבור מקרן בעל רווח מתאים.

לכן, כאשר אתם רוכשים מקרן וממקמים מסך הקרנה יש לקחת בחשבון את המיקום בו ישבו הצופים בעת ההקרנה. בעבר מסכי רווח גבוה היו רלוונטים יותר מכיוון שפלט האור של המקרן היה נמוך יחסית. כיום המקרנים הינם בהירים יותר, ולכן תקופת האור מספקת. תמיד עדיף לבחור עם מסך ללא רוח, אור רווח נמוך מכיוון שהתמונה אחידה בצורה זו, גם בזווית צפייה רחבה יותר.

 

שקיפות אקוסטית

שקיפות אקוסטית מושגת במסכים בעזרת מיקרו נקבים או מארג חומרים המאפשר לצליל לעבור דרכו. תפקידם של מסכים אלו הוא למזער את הגורמים הגלויים, או לעמעם צליל עד לנקודה בה לא יתקיימו השפעות אשר יזיקו לסאונד. מסך הקרנה עם שקיפות אקוסטית הינו יקר יותר מאשר המסך שאתם מכירים, אך הוא מציג לנו איכות קולנועית מקצועית. אם אתם לא מוכנים להתפשר על איכות ההקרנה, בחרו במסך עם שקיפות אקוסטית.

 

לוח מדדים

 

שלב רביעי – גודל מסך מקרן

ישנן נוסחאות שונות לחישוב גודל המסך המתאים לגודל החדר שלכם, כמובן שיש גם ליצור התאמה עם אותו מקרן אשר רכשתם או מתכננים לרכוש. ברוב המקרים כאשר אנו קונים מקרן [ ראו כאן: מקרנים מומלצים באתר היבואן הרשמי ]נשתמש בגודל הפופולרי שנע בין 100 עד 150 אינץ'.

אם נפשט את העניין באופן ברור לכולם, כאשר יש לכם חדר קטן, ואילו הקיר קטן עליכם לבחור מסך הקרנה אשר לא יצריך מאמץ ממכם, ועם זאת תוכלו לראות בבירור את ההקרנה. מצד שני, הקרנה על גבי מסך עצום בחדר קטן גם הוא אינו רלוונטי, ככה לא תוכלו לעקוב אחרי המשדר, ממש כמו לשבת בשורה ראשונה בבית הקולנוע.

זכרו, לכל מקרן יש כמות קבועה של אור, הפצת אור על גבי תמונה גדולה יותר תראה פחות בהירה מאשר במקרה בו תתמקדו על הקרנה קטנה יותר. עליכם לבחור את הגודל האידיאלי של ההקרנה בכדי לייצר תמונה ברורה, חדה ומקצועית. הבחירה צריכה להיעשות על פי שלושה גורמים, חלל החדר, גודל המסך וגודל ההקרנה המומלץ.

 

פלזמה

 

שלב חמישי – בחירת המותג

ישנם עשרות מותגים של מסכי הקרנה. חלקם טובים יותר וחלקם פחות. השקעתם הרבה כסף על המקרן, ולכן חבל לאבד את האיכות ע"י בחירת מסך הקרנה פשוט.

מותגי מסכי ההקרנה המומלצים ביותר הם: Draper, BSM Vision, DA LITE, ELITE, Jeason Screen

 

שלב אחרון – שלב הרכישה

ברגע שאתם כבר יודעים למה לצפות ממסך ההקרנה שלכם, תוכלו לעשות סקר שוק דרך חנויות אינטרנטיות המתמחות בעולם מסכי ההקרנה והמקרנים. כמו כן, כאשר יש לכם פחות או יותר כמות מצומצמת של מסכים אותם תרצו לבחון, נמליץ לכם ליצור קשר עם חנות מקצועית אשר תוכל להדריך אתכם ולהציג בפניכם את כל האפשרויות הרלוונטיות בהתאם לבחירה שלכם. רכישת מסך הקרנה מצריכה זמן ומחקר, אך כמובן שההשקעה משתלמת בסופו של דבר.

 

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »