לא רק בית פוטוגני: כך תשמרו על בית נעים לאורך כל השנה

ישראל אמנם לא ידועה בחורף ארוך או קר במיוחד ביחס לעולם, אבל לישראלים שינויי מזג האוויר בעונת החורף יכולים להיות מאתגרים, בעיקר באזורי דרום הארץ או הצפון הרחוק שנהיים קרים יחסית בערב ובלילה. במאמר זה נספר לכם כיצד ניתן לשמור על בית חמים ונעים לאורך כל השנה.

 

חשיבות תכנון מראש של מערכת חימום הבית

כשאנחנו בתהליכים של בניית דירה חדשה, או חיפושים אחרי בית או דירה חדשה, חשוב שניתן משקל מתאים למערכות החימום והקירור של הבית ולא רק לסגנון העיצובי שלו. בכדי לוודא שהבית שלנו לא רק פוטוגני אלא גם נעים, חמים ומזמין לאורך כל השנה, התייעצו עם איש מקצוע לגבי כל האלמנטים של חימום לבית בשלבי תכנון הדירה או בשלבי חיפוש הדירה הקיימת ותכננו מראש כיצד תוכלו לדאוג לאווירה נעימה בבית.

חשיבות תכנון מראש של מערכת חימום הבית 

איך שומרים על בית חמים ונעים לאורך כל השנה?

אז איך גורמים לכך שהבית שלנו יהיה חמים ונעים לאורך כל השנה? נכון, החורף הישראלי הוא לא מהחורפים הקשים בעולם, אבל לישראלים הוא יכול להיות מאתגר בתקופות הקרות. איגדנו עבורכם את הדרכים לשמור על בית נעים גם בחורף:

 

משלבים חימום תת רצפתי

אם אתם נמצאים בתהליך של תכנון דירה או בית משלכם, וודאו שאתם משלבים בתכניות שלכם חימום תת רצפתי. מדובר במערכת חימום על ידי צינורות המופעלת מתחת לרצפות הבית, כך שבלחיצת כפתור תוכלו להפוך את כל הבית לנעים וחמים באופן מאוזן.

איך שומרים על בית חמים ונעים לאורך כל השנה

דואגים למכשירי חימום ניידים

דרך מצוינת לחמם חדר מסוים בבית מבלי להדליק חימום מרכזי, הוא מכשירי חימום ניידים. תנורים, רדיאטורים וכולי, יהיו אפקטיביים מאוד בעיקר אם הם על גלגלים ויוכלו לעבור איתכם מחדר לחדר לפי הצורך. כך תוכלו לשלוט על הטמפרטורות המדויקות בכל חדר, ולא לריב על השלט של החימום המרכזי.

 

פורשים שטיחים על הרצפה

ידוע כי הקור מגיע מהרגליים, אז חוץ מלגרוב גרביים ולנעול נעלי בית, אפשר גם לפרוש שטיחים גדולים ועבים, שיהוו פריט עיצובי שיוסיף סטייל לבית וגם יעזרו לכם לשמור על חום גוף. תוכלו לבחור שטיחים שונים לחלקים שונים בבית וכך ליצור חללים מעוצבים ונעימים.

 

דואגים לאטום חלונות

יצא לכם לשבת בסלון הבית בחורף, כשהחלונות כביכול סגורים, ועדיין להרגיש קור לא הגיוני? יכול להיות שהחלונות שלכם לא אטומים! במידה וחלונות הבית שלכם לא נסגרים עד הסוף, או שאתם מרגישים מהם משב רוח גם כשהם כבכול סגורים לגמרי – חשוב לבצע אטימה של הסדקים או הרווחים, בעיקר לפני החורף.

 

לסיכום

עונת החורף הישראלית נמשכת מספר חודשים ויכולה להגיע לטמפרטורות נמוכות בחלקים מסוימים בארץ. בכדי לוודא שאתם נינוחים ושלווים גם כשסוער בחוץ, דאגו לחימום תת רצפתי, תנורי חימום, שטיחים בחדרי הבית ואטימת סדקים בחלונות.

לא רק בית פוטוגני כך תשמרו על בית נעים לאורך כל השנה

אולי יעניין אותך גם

תמונות בבית הלבן
לבית ולגינה
עיצוב הבית על ידי תמונות

מי מאיתנו לא אוהב מראה של בית מעוצב? בתקופה בה העיצוב האישי הפך למגמה ברורה בעולם העיצוב והאדריכלות, את מקומו של "המראה האוניברסלי" והסטנדרטי תפסו

קרא עוד »
אישה מול השמש
לבית ולגינה
מדוע הצללה חשובה כל כך?

זה לא סוד שאנחנו חיים במדינה מאוד חמה. ישראל מתאפיינת בקיץ ארוך בו הטמפרטורות מגיעות לפעמים גם עד 35 מעלות צלזיוס. בדיוק בגלל זה ישיבה

קרא עוד »