אזורים מומלצים ללינה בקופנגן

למטיילים בקופנגן, אפשרויות הלינה הן רבות ומגוונות.

ישנם מקומות אשר יתנו לכם לשים אוהל בחצר בתמורה למעט כסף.

ישנה אפשרות לרוצים להישאר לתקופה ארוכה מכמה ימים לשכור דירות מהפשוטות ביותר ועד וילות מפוארות.

אפשרות נוספת למי שרוצה להישאר לכמה ימים בלבד, או לתקופה ארוכה אך רוצה מנקה, אפשרות לבר ומסעדה בתוך מתחם המגורים והיכרות עם שותפים לחדר/ שכנים הם המלונות וההוסטלים. ההוסטלים הם למעשה חדרים משותפים עם מקלחת, שירותים ומטבח משותף. כל החדרים ממוזגים. אם אתם מטיילים לבד ורוצים להכיר אנשים חדשים, אוהבים מאוד חיי חברה ומחפשים מקומות זולים, הוסטלים הם הפתרון המושלם עבורכם.

הרמה הבאה מעל הוסטלים היא הגסטהאוסים. אלו למעשה בונגלוז קטנים או מבנה אשר לו חדרים פרטיים עם שירותים ומקלחת פרטיים. שירותי הגסטהאוס מאוד בסיסיים, לעיתים ישנו מטבח בחדרים ולעיתים ישנו מזגן בחדרים, חלק מהחדרים הם בלי מטבח ועם מאוורר בלבד.

המלונות בקופנגן מגוונים גם הם ונפרשים על טווח רחב: מלונות ה-3 כוכבים מציעים בנוסף לחדרים הפרטיים בריכה ומגוון רב של חדרים החל מחדרים פשוטים עם מיטה זוגית ועד חדרים משפחתיים. מלונות ה-4 כוכבים מציעים חוף פרטי, בריכה, ספא וחדר כושר. גם בהם החדרים מאוד מגוונים ומתחילים בין חדר עם מיטה זוגית ועד סוויטה מלכותית.
מלונות ה-5 כוכבים יתנו לכם לחיות כמו מלכים בתאילנד עם חוף פרטי, בריכה, ספא, חדר כושר, ארוחת בוקר, חדרים בגדלים שונים הכוללים מרפסות פרטיות, מטבח פרטי שירותים ומקלחת ופינת עבודה. השירות בהן מפנק ביותר.

 

אזורים מומלצים בקופנגן

קופנגן אמנם לא אי גדול במיוחד (125 ק"מ מרובע), אבל כל חלק בו טומן בחובו חוויה אחרת.
באי 6 אזורים עיקריים בהם מתרכזות אפשרויות הלינה:

 

דרום מערב קופנגן

בדרום מערב האי נמצא החוף הידוע האד רין בו מתקיימות מדי חודש מסיבות הפול מון. מעבר למסיבות הפול מון האזור הזה של העיר שוקק בחיי לילה, מסעדות, ברים עם הופעות ומאידך גם חופים יפים עם חול לבן ומים תכלת שתמיד ניתן לרבוץ בהם וליהנות מהשמש החמה.

אזור זה יתאים מאוד לצעירים ולכל מי שנהנה מחיי לילה תוססים, פחות מתאים לתיירים המחפשים שקט. כיוון שהאד רין יושבת ממש בקצה הדרומי ניתן ללכת מעט ולראות את הזריחה על הים בצד אחד שלה, והשקיעה על הים בצד השני.

צפונית מזרחית להאד רין ניתן למצוא את האד יואן והאד טיאן, חופים אליהם ניתן להגיע רק בסירה מהאד רין ולכן הם מבודדים מאוד, אך אף על כך גם הם מפורסמים בברים ומסיבות בסופי השבוע. רוב התיירים מגיעים לשם רק בשביל מסיבות או כחלק מביקור קצר בשל יופיו של המקום, אך יש שם גם אופציות לינה לבוחרים להישאר באזור. חוף זה בנוי מאוד, די עירוני, ולכן אופציות הלינה בו רבות.

 

מרכז-מערב קופנגן

מרכז-מערב האי הוא למעשה האזור המרכזי של האי. הנמל המרכזי של האי ממנו יוצאות מעבורות לקו סמוי, קו טאו, דונסק וצ'ומפון נמצא בת'ונג סה לה. ניתן למצוא שם שווקים גדולים וחנויות גדולות כגון טסקו. לכל בעיה של תיקון מחשבים / בגדים / תיקים זהו האזור למצוא בו את הפתרון.

החלק הזה של האי הוא ה"עירוני" ביותר מבין כל החלקים, הוא בנוי מאוד ומלא באפשרויות רבות ללינה ואוכל. יחד עם זאת הוא גם סואן מאוד ומתאים יותר למי שמחפש חיים עירוניים גם בתוך אי.
על אף שהוא בנוי מאוד, עדיין ניתן למצוא חופים זהובים ויפים, ומקדשים בודהיסטים בהם ניתן לחוות את התרבות המקומית. העיירה המרכזית, בה נמצא הנמל נקראת תונג סה לה, וסביבה ניתן למצוא את באן טאי, האד פליילאם, ו-ווק טום.

 

צפון מרכז קופנגן

צפון מרכז האי ידוע בתור האזור ה"רוחני" של קופנגן. מלבד שקט תוכלו למצוא בו גם המון מסעדות טבעוניות, בתי ספר ליוגה, סדנאות רבות, הופעות חיות וגם חיי לילה, אם כי שקטים לעומת דרום האי. ניתן גם למצוא שווקים אורגניים קטנים ושווקי אומנות, ומקדשים בודהיסטים.

באזור זה תוכלו ליהנות ממפלים של מים מתוקים ורעננים, ובמרחק נסיעה של 2 דקות בלבד מסאונות חמות. אזור זה גם ידוע בשל השקיעות הקסומות על המים ומעגלי תופים יומיים המלווים את השמש היורדת. את האזור פוקדים המון נוודים דיגיטליים אשר נשארים בו מספר חודשים.

לעיירה המרכזית קוראים סריטאנו והיא המפותחת ובעלת האפשרויות הרבות ביותר לאזור, אך אזור זה יותר כפרי מעירוני. אמנם ניתן למצוא בו מסעדות רבות, בתי קפה וברים, אך אם תצטרכו סידורים "עירוניים" יותר תצטרכו לסוע לתונג סה לה. סביב סריטאנו ניתן למצוא עוד "עיירות" מאוד קטנות כמו הין קונג, האד צ'או פאו, האד סון, האד יהאו והאד סאלאד.

 

צפון קופנגן

צפון האי ידוע כאזור הצלילות של קופנגן. באזור זה תמצאו בתי ספר רבים לצלילה ונמל קטן ממנו יוצאות הסירות לאתרי הצלילות. אמנם לא תוכלו לראות פה זריחות ושקיעות על הים, אך אזור זה מאופיין בחופים היפים ביותר באי, עם חול לבן, מים טורקיז שנעשים עמוקים יחסים לא רחוק מהחוף (בשונה מרוב האי בו למרחק מטרים רבים של הליכה לתוך המים, העומק עדיין יגיע לכם בערך עד לברכיים).

העיירה המרכזית באזור היא צ'אלוקלאם שהייתה בעבר כפר דייגים, ושמרה מאוד על אופייה התרבותי התאילנדי. ניתן למצוא בה מסעדות רבות עם דגים טריים וחנויות נוחיות. באזור זה כמעט ואין חיי לילה. ישנם מספר מקדשים בודהיסטים, כשהגדול בהם צופה מההר על כל המפרץ.

מערבית לצ'אלוקלאם ישנה עיירה קטנה בשם מייהאד, אשר בה ברים מהם ניתן להסתכל ב-360 מעלות על האי, ובשעות השפל ללכת ברגל בתוך המים לאי הסמוך והקטנטן- קו מה. מעט מזרחית לצ'אלוקלאם תוכלו למצוא את מפלי פרדייז (גם עדן) המרשימים.

 

צפון מזרח קופנגן

צפון מזרח האי הוא אזור מאוד שקט בגלל המרחק מהנמל בתונג סה לה. על מנת להגיע אליו צריך לקחת מונית בדרכים עקלקלות וחדות למשך 14 קילומטר (נשמע מעט, אבל זה יכול לקחת יותר מחצי שעה). כתוצאה מכך האזור מאוד מבודד ומגיעות לשם בעיקר משפחות המחפשות להתנתק מהכל. בהתאם לכך יש יותר דגש כאן על מלונות יקרים יותר.

המיוחד באזור זה הוא שהמים בחופים אינם תמיד הפלטה המוכרת לנו בתמונות מתאילנד, אלא מים מעט יותר סוערים בחלק מהחופים, עם גלים (לא מספיק טובים לגלישה). העיירה המרכזית נקראת תונג נאי פאן יאיי, וסביבה תוכלו למצוא את תונג נאי פאן נוי וסאדט ביץ'. צפונית אליה נמצא חוף קטן בשם באטל ביץ' אליו תוכלו להגיע בסירה בלבד והוא מאוד מבודד משאר האי.

 

מרכז קופנגן

מרכז האי מרוחק מעט מהחוף, שקט מאוד ומלא בג'ונגל. ישנם מעט מסעדות, אך הן בעלות האופי הכי "מקומי" של האי ומספקות אוכל תאילנדי במחיר זול מאוד. זהו אזור המגורים הקרוב ביותר למפלים המפורסמים ביותר של האי- מפלי פנאנג הגדולים והיפים, בהם ניתן לשבת באמצע הג'ונגל ולהנות מרעש הקופים והמים המתוקים המפכפכים בו זמנית. העיירה המרכזית באיזור נקראת מאדו- וואן והיא בודדה בתוך סבכי הג'ונגל.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

חדר זוגי
חופשות
מלונות מומלצים בכיכר דאם

כיכר דאם היא הנקודה המרכזית של העיר אמסטרדם. את כיכר דאם הנמצאת כ-700 מטר דרומית לתחנה המרכזית של אמסטרדם לא תוכלו לפספס הודות לגודלה (200

קרא עוד »
שקיעה בחוף
חופשות
המלצות על חופים בסיני

רצועת החוף של חצי האי סיני נמתחת לאורך כ-250 קילומטרים של ים צלול, חול נעים והרים אימתניים המטילים צל נעים וגם נראים כאילו ניצבים שם

קרא עוד »