סגנונות צילום לפי אירוע – מהם הסגנונות הנפוצים

חתונה, ברית מילה, בר מצווה, או אפילו סתם צילומי משפחה או צילומים של הרך הנולד – אין ספק שלתעד רגעים חשובים ומרגשים בחיינו זה אחד הדברים היותר משמחים שיש.

אנשים לא רוצים להתפשר על צלם טוב, שידע להפיק תמונות מקצועיות ומרהיבות, מפני שזו מזכרת שנשארת איתנו לעד.

היום רובנו כבר לא מסתפקים במצלמה באייפון כדי להוציא תמונות מרשימות באמת, ושימוש בשירותי צילום של צלם מקצועי הפך לדבר מקובל ונפוץ.

קיימים מספר סגנונות צילום המשתנים מאירוע לאירוע. הנה כמה מהם.

 

סגנון רומנטי – קלאסי

בסגנון צילום זה הצלם מבקש לייצר אווירה וסגנון המושפעים מתאורה רכה ומחמיאה, והם מתאימים במיוחד לאירועים בעלי אופי רומנטי כמו הצעות נישואין, חתונות, וכדומה.

בתמונות כלולים אפקטים המעניקים רומנטיות רבה לתמונות, כמו שימוש בסגנון, בגוונים, וברקעים המושפעים מהרטרו והוינטג'. הצלם יבקש לתפוס רגעים רומנטיים במיוחד, וגם רגעים חברתיים, תוך כדי שהוא שם לב במיוחד לרקע, הסגנון, והתאורה.

 

הסגנון המסורתי

סגנון צילום זה מבקש לתפוס את "רגעי השיא" באירוע, כמו הרגע בו החתן מניח את כיסוי ההינומה על הכלה, או הרגע בו האם הטרייה מזילה דמעה למשמע קול בכיו הרך של תינוקה הנימול.

סגנון צילום זה מאופיין במשפחתיות רבה, והוא מעניק למצולמים את האפשרות לקבל מזכרת ייחודית של הרגעים המרגשים והבלתי נשכחים הללו.

 

צילומי קונספט

הטרנד החם היום הוא בחירת קונספט מושקע ויצירתי, בהתאם לאופי המצולמים. הקונספט יכול להיות טבע (צילומים ברקע טבעי של שדות, פרדסים) או צילומים על רקע של אתרים בעלי חשיבות היסטורית.

צילומים אלו עושים שימוש בבימוי, וזה לא מתאים למי שלא מרגיש בנוח מול המצלמה. הם כוללים בדרך כלל מספר אתרי צילום, העמדה במספר זוויות שונות, ומשחק עם אור וצל.

 

צילום טבעי (דוקומנטרי)

אנשים רבים מתחברים לצילום וידאו וסטילס בסגנון הכי טבעי שאפשר, המתעדים בצורה אותנטית את ההתרגשות והשמחה של המצולמים.

סגנון צילום זה מצריך מהצלם ומצוות הצילום שלו ליווי צמוד של בעלי השמחה, כך שיוכל לתפוס רגעים שונים. סגנון צילום זה מאופיין ברגש רב, ללא פילטרים, של הרגעים המרגשים באירוע.

המצולמים עצמם לא נדרשים לעמוד בפוזות שלא טבעיות להם, אלא "פשוט להיות". הצלם צריך לדעת כיצד לתפוס דווקא את הרגעים שיביעו מקסימום רגש בצורה הכי טבעית ויפה שאפשר.

 

לסיכום

היופי בבני אדם הוא השונות ביניהם, כאשר כל אחד מאיתנו מתחבר לסגנון צילום שונה על פי אופיו והעדפותיו. מומלץ כי שרי וינפלד – צלמת תשב יחד איתכם ויבחרו את סגנון הצילום המועדף עליהם, ויקדישו לכך מחשבה – כי מזכרת זו תישאר איתם לנצח.

יש לתת דגש לנושא התקציב, וכן לעונה בה מצלמים. צלם מקצועי ידע לתת את המענה לשתי הסוגיות האלו, ויעזור לכם לבחור את סגנון הצילום המתאים לכם ביותר, מכל הבחינות. לפרטים נוספים כנסו: sary.co.il.

מכשיר צילום

 

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »