מבעד לעדשה: המסרים של כיפות בצילום

אנחנו נתקלים לא פעם בסוגים שונים של כיפות שמעבירות לנו מסרים מסוימים. המדריך הנוכחי יצא לבדוק את הנושא באופן מעמיק ולבחון איך המסרים האלה באים לידי ביטוי בצילום מקצועי. אתם מוזמנים להישאר כאן ולגלות במה מדובר וממה חשוב להימנע כשמצטלמים עם כיפה.

 

המסר של כיפה שחורה

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בסמליות של כיפות, מבלי לציין את הכיפה השחורה שנראית לא פעם על ראשיהם של שומרי מסורת אדוקים (חרדים). צילום של כיפה זו באירועים מסוגים שונים כמו חתונה, ברית ולוויה מעבירה מסר של קרבה למסורת. בניגוד לכך, צילום של כיפה זו ביום יום עשויה להעביר מסר של אי אמינות. אתם וודאי מבינים שאנו מכוונים לצילומי העצורים שעולים לא פעם ברשתות ובחדשות. שכן, עצורים רבים בוחרים לחבוש את הכיפה השחורה, כדי לנסות להעביר מסר של שינוי וטיהור.

המסר של מכסה מנוע שחור

המסר של כיפת פשתן

כיפת הפשתן הלבנה משמשת בדרך כלל לאירועים של שומרי מסורת שצריכים להקפיד על חבישת כיפה כדי לכבד מקום קדוש או קרובי משפחה שקרובים לדת. אנו רואים את אותן כיפות פשתן באירועי בר מצווה שמתקיימים ברחבת הכותל שמצריכה כידוע, חבישה של כיפה. ראוי לציין כי כיפות לבר מצווה שעשויות מפשתן נראות טוב מבעד לעדשה והן מעבירות מסר של כיבוד הסובבים.

 

המסר של כיפה סרוגה

הכיפה הסרוגה נראית בדרך כלל על ראשיהם של דתיים – לאומיים. המסר שהכיפה הזו מעבירה בצילום משתנה בהתאם לקריטריונים הבאים:

  • גודל הכיפה
  • צבעי הכיפה
  • סוג הסריגה

נוכל לומר בקצרה כי ככל שהכיפה תהיה גדולה יותר, בצבעים כהים יותר ובסריגה צפופה יותר, כך היא תעביר מסר של חוזק דתי. כיפה שתענה על הצד השני של קריטריונים אלו, תעביר מסר של קלילות.

המסר של כיפה סרוגה

כך תדעו לבחור את הכיפה המתאימה לצילום

עליכם להכיר במסרים השונים של הכיפות, במיוחד אם אתם עורכים אירוע בקרוב ומתכננים לחבוש כיפות מסיבה כזו או אחרת (כדי לכבד או כי אתם שומרי מסורת). אם אינכם יודעים איך לבחור את הכיפה המתאימה לאירוע, עליכם לשאול את עצמכם מה המסר שאתם רוצים להעביר? האם אתם רוצים שהכיפה תעביר מסר של קלילות? כיבוד הסביבה הדתית או חוזק דתי?. תבחרו במסר המתאים ביותר עבורכם ותחזרו לאחור, כדי לבדוק איזו כיפה תתאים בסופו של דבר.

 

מילים אחרונות לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את המסר שעובר מאחורי עדשת המצלמה. בשלב זה אתם מכירים בו מקרוב, כך שנותר לכם רק להחליט מה סוג הכיפה המתאים לכם מ – 2 בחינות. האחת, המראה שלה והשנייה, המסר שהיא מעבירה למי שיראו את התמונות בסיום האירוע. נאחל לכם בהזדמנות זו שתבחרו את הכיפה המתאימה שתאפשר לכם להיראות במיטבכם מכל הבחינות.

 

הסמליות של כיפות בצילום

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »