5 טיפים לצילום מדיטציה ומיינדפולנס

אחד החושים הכי מרכזיים אצלנו הוא חוש הראייה שבעזרתו אנחנו תופסים את העולם וכך אנחנו מגדירים אותו בעינינו.

כאשר אנחנו מסתכלים אנחנו תופסים ואוספים מידע על הבנה של העולם וכך כמובן על עצמנו.

אך לפעמים ככל שאנחנו רואים יותר אנחנו מצליחים להבין פחות.

זה קורה מכיוון שהפרשנות בעיניים שלנו לעיתים יכולים לגרום לנו לפספס דברים ורק לראות חלקית דברים או בצורה כללית מידי ויש מקרים שאיננו רואים

בכלל.

 

בחרו צלם 

כאשר משתמשים בצילום בטכניקה של מדיטציה ומיינדפולנס אנחנו מצליחים להביע את התפיסה החזותית שלנו כפי שאנו רואים אותה. כאשר אנו מצלמים אנו מצליחים לבצע סנכרון בין המצלם לבין התודעה. התבוננות של אותו התצלום יכולה לחבר אותנו באופן עמוק מאוד את התפיסה בצורה העמוקה והאינטימית ביותר כיצד אנחנו תופסים את המציאות ואותנו בתוכה, בעיקר כאשר מדובר על סדנאות גוף ונפש.

 

הבינו את חשיבות הצילום 

צילום הוא עניין מרכזי בתהליך המודעות. מדובר על החוויה עצמה ולא תמיד בתוצאה עצמה. הדבר שבסופו של דבר עשוי לשרת את התהליך בצורה יעילה היא התמונה הנוצרת לנו. המטרה הינה ליצור חוויה של היוצר בצורה בה הוא מתבונן על העולם.

 

אל תתכננו את התמונות 

תרגילי הצילום הם הקונטרה לצילום שמתכונן מראש, מבויים או על חזון מוקדם שעיקרו הוא שליטה ותכנון. התמונה משדרת דווקא את ״חוסר השלמות״ כמו צילום שהוא הינו ישיר, חופשי, ללא כל מאמץ, אינטואיטיבי. הפואנטה היא להאט קצה ולבחור את האפשרות צילום, ולא בהכרח איך שנכון לצלם, מה נהוג, מה רלוונטי, מה ראוי ומה צריך ולא צריך. הצילום של הסדנא הרוחנית הזו הינו חוויה משחררת ביותר. הצילום שואף להציע לכל מה שבוחר בטכניקה הזו חוויה משחררת שגם יכולה להביא הנאה, שעשוע, כיף ובעיקר עוסקת בחוסר תכנון ונותנת מבט אמיתי שאותנטי ורענן של אותו הרגע. צילום יכול גם להיות חופשי ולא חייב להיות בצורה מניפולטיבית.

 

התמסרו לתהליך 

הטיפ הכי טוב שניתן לתת היא להתמסר כולכם לתהליך הצילום ולא לחשוב כמו פוטוגניים תראה התמונה בסופו של דבר. תנו לעצמכם לראות גם דברים שלא בהכרח רציתם לראות וכך תוכלו להתחבר ולהשתחרר עם האני האמיתי שלכם. דאגו לכך שהסביבה תהיה סטרילית בשביל שתוכלו להפיק ממנה את המיטב ופוקוס המצלמה יהיה עליכם ולא על הסביבה שלכם.

 

סביבה סטרילית 

אומנם את הסיטואציות חשוב לא לתכנן, אך כן חשוב לתכנן את מיקום הסדנא וכך שתעשה במקום לא מאולץ. כך שהפוקוס יהיה על המצולמים ועל שום דבר אחר שיכול לגנוב את ההצגה ברקע.

 

לסיכום

כאשר אתם רוצים לארגן סדנאות צילום רוחניות, חשוב לזכור שכל העניין הוא להיות טבעיים ולהימנע מיתר תכנון של הסיטואציות. חשוב לארגן מקור סטרילי שיאפשר את הפוקוס לצילום של המצטלמים ושום דבר לא יגנוב את ההצגה.

 

אישה עושה יוגה

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »