המצלמות ששומרות על הבטיחות שלכם

אנשים רבים רואים במצלמה כתחביב נחמד או כדרך לתעד רגעים מאושרים ומיוחדים.

אך למצלמות בעולם המודרני יש תפקיד נוסף וחשוב מאוד והוא שמירה על הביטחון והבטיחות האישית שלנו, של משפחתינו ואף של החברה כולה.

איזה מצלמות יכולות להציל את חיינו וכיצד?

 

הגנה על משתמשי הדרך

בשנים האחרונות התפתח מיזם בשם שומרי דרך. המטרה של מיזם זה הינה להשתמש בציוד כמו מצלמות רכב המותקנות על גבי רכבים של משתמשי כביש בכדי ללכוד נהגים המבצעים עבירות תנועה חמורות ומסכנות חיים.

באופן הזה, כל מתנדב יכול להתקין מצלמה פשוטה ולהעביר את הסרטון בדבר ביצוע העבירה אל מטה המשטרה. מדובר על דרך ייעילה ומקורית מאוד להשתמש במצלמות לצורך יצירה של סביבת נהיגה בטוחה יותר לכל משתמשי הכביש. באמצעות מיזם זה נוצרה רשת של "שוטרי תנועה במסווה" אשר יכולים לתפוס עבריני דרך בעת ביצוע העבירות ולמנוע תאונות ופגיעה במשתמשי הכביש האחרים.

 

מצלמות רכב – הגנה משפטית

אלמנט נוסף של הגנה שמצלמת רכב מעניקה הינה הגנה משפטית.  סרטון וידיאו נחשב להוכחה קבילה בבית משפט. לכן, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ואתם בטוחים שהאשם הינו הרכב השני. או אם עצר אתכם שוטר ולדעתכם השוטר טעה, תוכלו להציג את סרטוני מצלמת הדרך שלכם בבית המשפט ובאופן הזה להוכיח את חפותכם.

 

גניבות ואלימות

דרך נוספת בה ניתן להשתמש במצלמות לצרכי הגנה ושמירה על הביטחות הינה שימוש בציוד כמו מצלמות אבטחה. ישנם סוגים רבים ושונים של מצלמות אבטחה והשוני שלהם נובע מהצרכים, מאזור ההתקנה שלהן וממטרתן.

 

סוגים של מצלמות אבטחה

הסוג המוכר ביותר של מצלמות האבטחה הינו מצלמות במרחבים הציבוריים, כמו לדוגמה קניונים וחנויות. המטרה של מצלמות אלו היא מצד אחד למנוע פגיעה ברחב הציבורי. מהצד השני המטרה של מצלמות האבטחה במרחבים הציבוריים היא הגנה עליכם מפני איומיים שעשויים לקרות.

סוג שני של מצלמות אבטחה הינן מצלמות ביתיות, בין אם מדובר על מצלמות הפרוסות ברחבי בניין מגורים או שמא מצלמות המותקנות בבית או בדירה הפרטית שלכם.

בכל אחד מהמקרים הללו המצלמות יכולות לאפשר לתפוס אדם אשר התנהג באלימות, ניסה לגנוב רכוש או לפגוע באדם אחר.

 

הרתעה

מלבד העובדה שמצלמות יכולות לעזור במקרים שאחרי פגיעה (ברכוש או בגוף), יש להן תפקיד משמעותי מאוד גם בתחום ההרתעה. חשש מפני תיעוד עבירה או אפשרות שהעבירה או הפשע יסתיימו בתפיסה גורמת לאנשים רבים להירתע מפני ביצוע העבירה מראש.

דוגמה יומיומית מעולה לכך ניתן לראות בכבישים מהירים בהם מוצבות מצלמות מהירות. כל הנהגים אשר לפני מיקום המצלמה נוסעים במהירות הגבוהה מהמהירות המותרת יורידו את הרגל מהגז וימנעו מהאפשרות שמצלמת המהירות תתפוס אותם בעת ביצוע העבירה.

מסיבה זו, ערים רבות מרשתות את הרחובות במצלמות מעקב ובכך מקוות להוריד משמעותית את הפשיעה ואת עבירות התנועה אשר מתבצעות בשטחי אותה העיר.

 

צילום במעגל סגור

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »