המילים שמאחורי התמונה

התמונה אשר מתקבלת יכולה לספר סיפור שלם. כיצד זה מבוצע? להלן כל הפרטים.

 

עבודתו של צלם – להעביר מילים באמצעות תמונה

צלמים רבים רואים עצמם כאמנים, ולא בכדי. בשונה משפה מדובר באמצעות שפה ויזואלית ניתן להעביר מילים וסיפור, אולם מדובר בפעולה מורכבת ביותר. בשונה מצילום וידיאו למשל, שם ניתן להעביר מילים באמצעות תנועה בצילום רגיל התמונה היא בודדת ושוטחה אך בטכניקה נכונה של צילום ניתן להעביר סיפור שלם ומיוחד מאוד. דוגמא מצוינת לכך ניתן לראות בעבודתו של צלם לאירועים, אשר יודע ללכוד סיטואציה דוממה ולהעביר דרכה מילים שוקקת חיים וזאת באמצעות יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, יצירת קומפוזיציה נכונה כמו גם שליטה על זווית הצילום והתאורה המתקבלת. לכן, מדובר בטכניקה ייחודית ביותר אשר הופכת את הצלם לאמן של ממש וזאת בזכות היכולת שלו לקחת אובייקט בודד ולהעביר דרכו את המילים אותו הוא רוצה לספר.

 

מילים שמאחורי התמונה

 

האם גם צלם חובב יכול להעביר את המילים שמאחורי התמונה?

צלמים חובבים רבים יכולים בהחלט להנפיק תמונות אשר מאחוריהן יש סיפור. צלמים רבים אשר מעבירים קורסים בנושא מספרים כי למעשה הדרך הטובה ביותר להעביר מילים באמצעות תמונה היא בדרך כזו שבה אנו מוודאים שאלמנטים אחרים אשר קיימים בפריים לא מסיחים את הדעת, אלא ניתן דגש על הסיטואציה עצמה ללא הסחות דעת וזאת על מנת להעביר את המילים אותן נרצה להעביר בצילום עצמו. כמו כן, מומלץ מאוד לבצע התנסות רבה בסיטואציות שונות וזאת על מנת לקבל פרספקטיבה רחבה יותר, כמו גם יכולת לתכנן סיטואציות שונות כמו צילום באירועים, באוויר הפתוח, צילום בשחור לבן וכו' – כולן טכניקות צילום פופולריות אך כאלו אשר מטרתן היא להעביר את המילים שמאחורי התמונה עצמה. בדיוק כפי ששפה מילולית מצליחה להעביר את המילים בצורה טובה, כך ניתן להתייחס גם לתמונה, זאת משום שבאמצעות צילום ניתן להעביר את החוויה והרעיון כמו גם את המסר אותו נרצה להעביר למי שמתבונן בתמונה.

 

העברת מסרים באמצעות תמונות – טכניקות לביצוע

אחת הטכניקות הטובות ביותר לביצוע של תמונות בעלות עומק וטקסטורה הן כמובן באמצעות שימוש בכלים מתקדמים אשר קיימים כיום בתחום הצילום. ניתן להשתמש בעדשות משתנות, כמו גם להיות ערניים מאוד לסביבה וזאת על מנת לעורר רגש באמצעות התמונה. טכניקת צילום מצוינת להעברת מסר היא צילום בשחור לבן, זאת משום שמדובר בצילום אינטימי יותר אשר מבליט את האובייקט המצולם בתמונת הסטילס. צלם לאירועים לדוגמא ישתמש לא פעם בטכניקה הצילומית הזאת להעברת המסר, זאת משום שניתן כאמור להדגיש את האדם המצולם כמו גם את הסיטואציה באופן יוצא מן הכלל. טכניקה נוספת להעברת מילים באמצעות תמונות היא צילום בתנועה, אולם מדובר בטכניקה מסובכת מאוד אשר לה נדרש הרבה מאוד ריכוז כמו גם מיומנות וזאת משום שצילום בתנועה מחייב הרבה מאוד ריכוז וחשיבה מחוץ לקופסא. כל צלם מקצועי יודע כי על מנת להעביר את המסרים שלו בצורה הטובה ביותר יש צורך ביצירתיות, וזה דבר שהוא בלתי ניתן ללמידה. לכן, מומלץ מאד לקחת קורסים מקצועיים כמו גם לקרוא מדריכים שונים ברחבי האינטרנט אשר מאפשרים ללמוד את רזי המקצוע הזה באופן טוב יותר, כך שגם אם אתם צלמים חובבים תוכלו לדעת בדיוק מהן הטכניקות הטובות ביותר על מנת להעביר תמונה. חשוב לציין כי צילום איכותי ומדויק, כזה אשר מצליח להעביר את המילים שמאחורי התמונה הוא צילום אשר מחייב ביקורת עצמית רבה וזאת משום שלא תמיד התוצאה המתקבלת תהיה משביעת רצון, גם בעבור צלמים מקצועיים. לכן, חשוב כל הזמן להתנסות, לבדוק וכן להשתמש בציוד מתקדם וזאת על מנת להשתמש בטכנולוגיה החדשנית אשר מצויה כיום אשר כוללת מצלמות דיגיטליות חכמות, אביזרי תאורה, עדשות מתקדמות וכו' אשר יכולות מאוד להקל על עבודתו של הצלם ולגרום לכך שגם תמונה אשר יוצאת "מטושטשת" או מרוחה תצליח להעביר את המילים ואת הסיפור שמאחורי התמונה. לכן, חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים, להתמקצע ולא לחשוש מלקיחה של צלם לאירועים במידה ואתם רוצים להעביר את הסיפור והמילים של האירוע שלכם – רק בדרך מקצועית, איכותית וכזו אשר תעניק עומק לתמונות שלכם.

.

אולי יעניין אותך גם

הזמנה
בלוג הצילום
3 הזמנות לא שגרתיות לחתונה

אומרים שבכל הנוגע להזמנות לחתונה, יש 2 סוגים של אנשים. אלו שבוחרים את ההזמנה הכי פשוטה שיש, העיקר לסמן "בוצע" על המשימה הזו ואלו שמחפשים

קרא עוד »