צילום מסחרי

צילום מסחרי הוא תחום מומחיות שכל עסק רציני יודע להעריך וגם נזקק לו במוקדם או במאוחר. צלם מקצועי מסוגל לספק לעסקים תוצאות הרבה יותר אפקטיביות, מאשר צילום חובבני עם מצלמה (טובה ככל שתהיה) או סמארטפון. בין אם זה צילום מוצרים בסטודיו לצילום או צילומי שמבוצעים אצלכם בעסק, צילום מסחרי מתחבר למטרות העסקיות שלכם בצורה חכמה ומתוחכמת. 

 

לא רק צילום מוצרים! מה כלול בצילום מסחרי? 

כאשר חושבים על צילום מסחרי, טבעי לחשוב על צילום מוצרים וצילום אופן השימוש בהם. זהו אכן היבט חשוב ונפוץ של צילומים כאלה. צילום מוצרים עשוי להשתלב בחומרים רבים של העסק, כולל בעיצוב אריזת המוצר. אך צילום מקצועי עבור עסקים מציע אפשרויות נוספות. 

צילומי תדמית, כולל של אנשים (וזה לא רק של אנשים) מסייעים להצגת העסק בפני הציבור באופן מבוקש. צלם תדמית יוכל לצלם באופן מקצועי חברי הנהלה, עובדים וצוותים. הוא גם יבצע צילום אווירה משלים במסגרת צילום של בית העסק עצמו. צילום תדמית בחברות הוא סוג של התמחות מיוחדת, בדומה לצילום תעשייתי, צילום במפעלים או צילום מכשור רפואי (עוד על נושא ההתמחויות, ראו כאן בהמשך). 

אגב, אנו מדברים על שירותי צלם סטילס, בשונה מצילומי וידאו. 

צילום מוצרים בסטודיו לצילום מקס

צילום מוצרים בסטודיו לצילום מקס

 

מטרות הצילום המסחרי

ביטוי נפוץ מאוד בהקשר זה בעולמות השיווק, העסקים והעיצוב, הוא "נראות ויזואלית" – האופן שבו הדברים נראים ברמה החזותית. הביטוי מעט לא מדויק מבחינה לשונית, מאחר ששתי המילים אומרות אותו דבר. אך כדאי להכיר אותו. אם כך, צילום מקצועי יכול לסייע לקדם באופן חזותי, כמה פעילויות של עסקים: יצירת חומרי שיווק ויחצ"נות, תכנים עבור אתר העסק, עמודים מקצועיים ברשתות חברתיות ועוד.  

בסופו של דבר, צלם מקצועי מספק צילום שנועד ליצור רווח כלכלי לעסק. השיקולים מאחוריו אינם אמנותיים (אם כי עשוי להיות היבט כזה בצילום), אלא עסקיים. לדוגמה: צילום תעשייתי שנועד להיות צילום לקטלוג, צילום פרסום, צילום עיצוב המוצר או שימושו, יתרום במקרים רבים לקידום מכירות של מוצר או שירות.

 גם צילום תדמית בחברות, כולל צילום פורטרט מסחרי, מקדם כמובן מטרות עסקיות. הכל בהתאם לאופן שבו העסק מגדיר אותן. 

צילום מוצר רפואי בסטודיו לצילומים

צילום מוצר רפואי בסטודיו לצילומים

 

סטודיו לצילום – המפתח לתוצר המדויק ביותר

עבור צלמים, סטודיו לצילומים היה תמיד המקום המתאים ביותר למשימות צילום מאתגרות. למשל עבור צילום עותק מדויק של יצירת אמנות (צילום רפרודוקציות / צילום ציורים). בהקשר העסקי, סטודיו לצילום מסחרי לחברות מאפשר לשלוט בתנאים ולקבל את התוצאות הטובות ביותר. צלם מוצרים יוכל להסתייע בו לצילום תכשיטים, צילום מכשור רפואי ועוד. הסטודיו הוא לרוב סביבה מועדפת גם עבור צילומי תדמית. 

צילומי סטודיו למוצרי ריצוף למטרת הדמיה

צילומי סטודיו למוצרי ריצוף למטרת הדמיה

 

צילום אצל הלקוח – הפתרון המשלים

לעתים, חייבים לצלם בבית העסק. למשל בצילום מכשור רפואי גדול, שלא ניתן להביא לסטודיו לצילומים. במקרים אחרים, המבנים והציוד של העסק מספקים הזדמנויות טובות לצילומי אווירה או לצילומים שממחישים את אופי העסק. צילום תעשייתי למשל, יכלול באופן טבעי צילום במפעלים. לפעמים ניתן לבחור בין שתי האפשרויות או לשלב אותן. איש מקצוע עשוי למשל להצטלם בסטודיו של הצלם, אך גם במשרד שלו עצמו או תוך כדי עבודתו.

צילום תכשיר רפואי בסטודיו לצילום על רקע לבן

צילום תכשיר רפואי בסטודיו לצילום על רקע לבן

 

ההכנות לצילום מסחרי  

צלם מקצועי נערך לפרויקט צילום בדרכים שונות, בהתאם לנסיבות. בין השאר, הוא מכין את סביבת הצילום ואת האובייקטים שמצלמים. ההכנה עשויה לכלול ניקיון וסידור וגם דגש מיוחד על התאורה. ישנן טכניקות תאורה מתקדמות, אשר מאפשרות שליטה מרבית במרקם של הצילום. הכל בהתאם למטרות שהוגדרו. אם זה למשל צילום מכשור רפואי או צילום בסיסי של מוצר (“צילום פקשוט"), חשוב להציג את האובייקט באופן ברור ופשוט. אין כאן צורך ביצירת "אווירה" מיוחדת.

במקרים אחרים, כגון צילום תדמית בחברות, עשויות להידרש אווירה מיוחדת ויצירתיות. כאן ה"סטיילינג” יקבל יותר ביטוי. כלומר עיצוב האופן שבו מוצגים אובייקט הצילום וסביבתו. ליתר דיוק, עושים במקרה זה שני דברים משלימים: ישנו ה"סטיילינג", שהוא בחירת המוצרים ו/או האנשים שייכללו בצילום, אביזרים משלימים, רקע מתאים שיוצר מאחור וכדומה. וישנה גם בחירת קומפוזיציה, שהיא ההחלטה כיצד האלמנטים האלה יסודרו, באופן אסתטי, שמשדר את המסר שרוצים. כללית, ניתן לומר שהסטיילינג מגדיר מה מצלמים והקומפוזיציה מגדירה כיצד בדיוק לצלם זאת. 

צילום אוכל בפוטו סטודיו

צילום אוכל בפוטו סטודיו

 

 

עיבוד ועריכה בצילום עסקי

בצילום מקצועי, אם זה צילום במפעלים, צילום מוצרים או כל סוג צילום אחר, ישנו שלב נוסף וחיוני – עיבוד התמונה הסופי. באמצעות טכניקות עריכה שונות, מעלימים פגמים בתמונה ומבליטים את יתרונות המוצר או האנשים המצולמים. צלם מקצועי עשוי לעשות זאת בעצמו או להיעזר במומחה לכך.

 סטודיו לצילום מסחרי לעסקים יוכל גם להתאים את הצילומים לפלטפורמות שיווקיות שונות. למשל אתר, רשתות חברתיות או קטלוג. 

צילומי תדמית לרופא

צילומי תדמית לרופא

 

כמה מילים על חשיבות המומחיות

למומחיות וניסיון של הצלם בנישות ספציפיות, יש חשיבות גדולה. התחום הרחב של צילום מסחרי דורש הבנה במטרות העסקיות של הצילומים לסוגיהם. נישות ספציפיות במסגרתו, דורשות גם הן הבנה לעומק וניסיון ברמה הטכנית, בכדי להפיק את התוצאות הטובות ביותר. למשל צילום תדמית בחברות, צילום במפעלים או צילום תעשייתי. הדבר נכון בוודאי לגבי צילום של מוצרים מיוחדים, כמו צילום מזון או צילום מכשור רפואי.

לסיכום – צילום מסחרי עושים אצל צלם מומחה, שמנוסה באופן ספציפי בצילומים מקצועיים מסוג זה. 

אולי יעניין אותך גם

הזמנה
בלוג הצילום
3 הזמנות לא שגרתיות לחתונה

אומרים שבכל הנוגע להזמנות לחתונה, יש 2 סוגים של אנשים. אלו שבוחרים את ההזמנה הכי פשוטה שיש, העיקר לסמן "בוצע" על המשימה הזו ואלו שמחפשים

קרא עוד »