איך לצלם תרגילי ספורט מורכבים

צילום ספורט הינו ענף מאתגר במיוחד. לתפוס את הקומפוזיציה הנכונה, את האור ואת הצל המדויקים ואת הרגע הנכון זו עבודה קשה בכל תמונה, ובמיוחד בתמונות ספורטיביות. גם בתוך עולם הספורט ישנה חלוקה לענפי צילום. לא הרי אימון כדורגל כהרי אימון נינג'ה או כרכיבת מרוצים. בואו ללמוד כיצד לתפוס את הרגע המושלם בתרגיל הספורטיבי, שיעביר בדיוק את המסר הנכון.

 

להקפיא את הרגע

כדי לשקף למתבונן ביצירה את מה שאנו רוצים להביע, נקפיד על מהירות תריס גבוהה. ככל שמהירות התרגיל גבוהה יותר, נגביר את מהירות התריס. לצד מהירות התריס, נשים לב שזמן החשיפה שלנו קצר. כך, נקבל שיקוף של תנועה, נצור בדו מימד.

 

מורח את כולנו

לעיתים, נרצה לצלם תמונה בה כל הפוקוס מתמקד במבצע התרגיל, והרקע "מרוח". לשם כך, נצלם במהירות תריס איטית ובחשיפה ארוכה. צילום באופן זה יניב מיקוד גבוה במתעמל ורקע מרוח. האטה נוספת של התריס לצד הארכת החשיפה, יגבירו את הטשטוש.

 

קרובים – קרובים

צילום תרגיל מקרוב, ימחיש את עוצמתו ומורכבותו בצורה ייחודית. בתוספת רקע מטושטש, נביע את התרגיל בצורה מיטבית. באופן זה ניצור זום טבעי, שישיג תוצאות טובות יותר מאלו של הזום האופטי.

 

אלף זוויות, לך אהובתי

לרוב, אנו אוהבים למקם את עצמנו ישירות אל מול האובייקט המצולם, בגובה העיניים שלו. אולם בצילום הספורטיבי, לזוויות עיליות ותחתיות עשויות להיות תוצאות מעולות. תרגיל ספורטיבי משלב טכניקות רבות ושלל מיומנויות. צילום מגבהים שונים יעביר אספקטים שונים בחוויה.

 

צילום רצף

לא משנה כמה מוכשרים נהיה, לתפוס את הרגע המדויק בשוט אחד, זה כמעט בלתי אפשרי. לכן, נבחר תמיד בצילום הרצף ומתוכו נדלה את התמונה המושלמת אותה רצינו להוציא תחת ידינו. בנוסף על כך, נוכל "להדביק" את התמונות אחת על השנייה, לקבלת תמונה איכותית ומלאת חיים.

 

בקיאות בענף

לכל ענף ספורטיבי שפה משלו, ודרך משלו להגיד "וואו". היכרות עם הענף אותו אנו באים לצלם, הכרחית לשם השגת התמונה המושלמת. בלעדי הידיעה מה הם רגעי השיא והשפל, המתח והשגרה באירוע הספורטיבי, לא נוכל לשדר לצופים את החוויה לה הם מצפים.

כמובן, שנצטרך להוסיף לתמונה קורטוב של רגש ומקוריות. הכנסת הנשמה אל תוך המצלמה, והשלכתה על התמונה, היא אותו תבלי סודי המבחין בין צילום גנרי לבין צילום מיוחד במינו.

 

למידת מכונה של המטריה

למידת מכונה, "learning machine" בלעז, קורית דרך סריקה של מאות אלפי חומרים ואף למעלה מכך, והסקת המסקנות הרצונות מכל פרט מידע. עברו גם אתם על תמונות מהמטריה הרצויה, בחנו אילו אהבתם ואילו פחות, ונסו להפיק מכך לקחים הרלוונטיים עבורכם.

 

לסיכום

אמנות צילום הספורט היא חוויה יוצאת דופן. מאתגרת, ומספקת מאוד. הקפידו על הטיפים שמסרנו לכם בכתבה זו, כדי להצליח לצלם את התמונה הספורטיבית המושלמת. לפרטים נוספים כנסו לאתר האקדמיה לנינג'ה.

 

 

מתיחה

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »