איך לצלם תמונות מדהימות בסדנאות במדבר?

כאשר אנו יוצאים לטבע, אנחנו רוצים להוציא ממנו את המיטב.

אחד הכלים החשובים ביותר להנצחת החוויות שלנו הוא כלי הצילום.

כלי זה מאוד חשוב לגרום לנו לזכור את החוויות שלנו.

 

אז איך מצלמים תמונות מרהיבות בסדנאות במדבר?

תכנון זמן – חשוב לדעת באיזה זמן ביממה לצלם. הזמן המומלץ לצלם הוא בדרך כלל בזריחה.

כ-45 דקות לפני הזריחה, השמש עולה והשמיים בזמן הזה נראים כחולים ביותר וזה זמן מושלם לצילום יוצא מן הכלל. כך שאם אתם בוחרים לצלם בזריחה או בשקיעה, הגיעו מוקדם יותר לבחון מקומות לצילום המעניין ביותר של נוף וגם של תמונה מהפנטת של זריחה. בשעה של הזריחה ניתן לראות בשמיים מן משחקים של אור וצל מדהימים בשמיים.

כאשר רוצים לתפוס תמונה יוצאת מהכלל – חשוב תמיד להיות מוכנים, כי התמונה המושלמת יכולה פשוט להגיע בשילוב מרהיב של נוף, אז הכינו את הגדרות המצלמה לסיטואציה שתרצו לצלם, עם הפוקוס הנכון, כך שלא ייקח הרבה זמן עד שתקבלו את הפריים הנכון. צילום ברצף של כמה תמונות יכול להוות יתרון – מכיוון שקשה מאוד לצלם תמונות פוטוגנית אם תרצו לצלם אובייקט זז.

 

נוף יוצא דופן

אם אתם עושים מפגשים רוחניים במדבר, אתם תשמחו לעשות תמונה שיכולה לכלול את הנוף המדברי וליצור חוויה קסומה ומדברית בתמונה אחת. אם הגעתם בסדנא למקום יוצא דופן כגון מפל מים מרשים, או אפקט מרהיב של תאורה שונה מענן שעבר, נצלו את הפריים הזה ליצירת תמונת תנועתית חזקה למשתתפים בה.

בתקופת החורף ניתן לראות בין הערפיליות אור שעושה דרכו בין הערפילים דרך העננים וזה מראה מדהים, זה יכול להוות פריים יוצא דופן. כאשר רוצים לקבל תמונות נוף מומלץ להשתמש בעדשות רחבות יותר וגם עדשות טלא. אחר כך תוכלו לבחור אובייקט שמאפיין את האזור כמו עץ למשל באמצע המדבר, דבר זה מבטיח לקבלת תמונה יוצאת מן הכלל. יש כל מיני שיטות צילום וכל צלם מעדיף אחרת, בין אם הוא מקצועי ובין אם לא.

ישנם צלמים שיעדיפו לחכות במקום אחד במסתור על מנת ״לתפוס״ את התמונה המושלמת של בעל חיים בסביבה הטבעית שלו במדבר. ויש צלמים המעדיפים תוך כדי תנועה לצלם תמונות מרהיבות. צלמי טבע מעדיפים בדרך כלל ליצור תמונה כמה שיותר טבעית על ידי שימוש באלמנטים של הטבע, כגון עצים, נחלים, חול, תמונה תחת הרים מדבריים ונוף מדברי. כאשר אנו רוצים לצלם תמונה אותנטית שיכולה לשלב בעלי חיים החיים במדבר, צריכים למצוא מקום שבו לא ירגישו מאוימים אך יאפשר מרחק לצלם אותם, לכך נדרשת מיומנות ולמידה את שעות הפעילות של בעלי החיים, מתי הם מעדיפים לאכול ומתי הם הכי רוצים לצאת לשמש וכך להצליח לשלב אותם בתמונה.

 

לסיכום

אם אנחנו רוצים ליצור תמונה יוצאת דופן, אנו צריכים לחפש סיטואציות יוצאות דופן על מנת לשלב את הנוף המדברי בתמונות שלנו. כמו למשל זריחה, או על רקע נוף מדברי, יכול לגרום לכם להוציא את התמונות החלומיות.

 

הרים

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »