איך לצלם פרחים – המדריך המקיף

פרחים הפכו להיות מושא צילום מאוד פופולרי בשנים האחרונות, עם עליית הרשתות החברתיות, כיוון שפרחים הם מאוד יפים ופוטוגנים, תיעוד סידורי פרחים לאירועים, התלהבות

מקבלת משלוח פרחים, וכחלק מהפקות אופנה.

במאמר הבא ניתן לכם טיפים לצילום מחמיא לפרחים, כדי לשתוכלו לצלם פרחים ולהיראות צלמים מקצועיים.

 

איכות

כדאי לקנות פרחים בחנות מתמחה, כמו – הפרחים של אורן, על מנת שאלו יהיו פרחים יפים, פוטוגנים, טריים,  לא נבולים, ללא פגמים ובעיות שונות.

 

מהות הצילום

חשבו מהי הסיבה שבגללה אתם רוצים לצלם את פרח, ברגע שתזקקו את ה- "למה"  שלכם, תדעו לכוון את הצילום שלכם טוב יותר

 

דימיון

תנסו לדמיי את הפריים שבו אתם מעוניינים, לפני שאתם ניגשים לצילום, מה החזון שלכם לצילומים. למשל, אילו צבעים אתם רוציים שיהיו הכי מרכזיים בתמונה, איזה תחושות את רוצים ליצור אצל הצופה, איזו אווירה אתם רוצים ליצור. אתם יכולים לקחת השראה מצלמים אחרים, לבחון קומפוזיציה, חיתוכים ורקעים ולקחת משם השראה לצילומים שלכם.

 

זווית צילום

אין לצלם את הפרחים מלמעלה, זה כמו לנסות צלם את הילד שלכם מקומה עשירית כאשר אתם רוצים לצלם פורטרט. פרחים הם מאוד עדינים ומלאי פרטים קטנים ועדינים, כדי לצלם אותם בצורה טובה צריך לרדת אל הגובה שלהם, לכל פרח יש אישיות שונה ופרטים ייחודיים משלו.

 

ייחודיות

כשאתם מנסים לצלם את הפרח, חפשו את המאפיינים הייחודיים שלו, חשבו מה תפס אתכם בפרח, מה חידש או או הפתיע בפרח הזה.

 

הגדרות המצלמה

כאשר מצלמים כל כך מקרוב, כל פרט קטן ישפיע על התוצאה הסופית, חשוב לשים לב לכיוון נכון של ההגדרות, של איזון הלבן ועומק השדה .

 

סביבה

חשוב לשים לב לרקע של הצילום, שלא יכנס לתמונה משהו שאתם לא רוצים או צבע אשר "יגנוב" את תשומת הלב מהפרח.

 

תאורה

התאורה הטובה ביותר לפרחים, שתוציא אותם בצורה הטובה ביותר היא תאורה רכה, זו תאורה שמתקיימת בשעות הבוקר המוקדמות, היא תיצור אפקט של עלי כותרת מוארים, וחלקיו הפנימיים ישארו חשוכים. כדאי להימנע משמש ישירה ואור חזק, זה יגרום לקונטרסט חזק מידי.

 

צילום מאקרו

צילום מאקרו זה צילום שמאוד מחמיא לפרחים,  זה צילום שבו רוב הפריים מתמלא בפרט יחסית קטן, כמו עלה כותרת או אבקנים.

 

חצובה

פרחים הם מושא צילום יציב, שאינו בורח כאשר אתם מתקרבים אליו, לכן כדי לקבל יציבות, כדאי להשתמש בחצובה.

 

לסיכום

פרחים היא נושא צילום פופולרי במיוחד, כדאי לצלם אותם בצורה מחמיאה כדאי להקפיד על פרחים טריים,רעננים ואיכותיים מחנות אשר מתמחה בפרחים.כדאי לתכנן מראש ולדמיין איך אתם רוצים לצלם את הפרח, איזו אווירה לייצר בצילום, לצלם את הפרח מקרוב, עם תשומת לב לפרטים קטנים ומיוחדים, ולצלם בתאורה רכה אשר תחמיא לפרח.

וורדים

 

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »