איך ליצור סרטון אנימציה לעסק

סרטון אנימציה הוא בלי ספק אחד הכלים העוצמתיים ביותר בעולם השיווק המודרני.

עידן האינסטגרם והטיקטוק גורם לכולנו להעדיף תוכן וויזואלי קליל, חוויתי וכזה שלא דורש זמן רב.

סרטון אנימציה זו הדרך המיטבית לקדם את העסק, אבל איך יוצרים סרטון כזה? כל השלבים + כמה טיפים שאסור לפספס.

 

כך ניצור סרטון אנימציה לעסק, שלב אחרי שלב:

1.    מטרות

נגדיר את המטרות שלנו. נשאל את עצמנו כמה שאלות:

  • מהו הרגש שהסרטון אמור ליצור – האם הוא אמור לרגש? להרשים? לחבר? לרתק? להלהיב?
  • מהי הפעולה שהסרטון מניע אליה – לקנות? להשקיע? ללמוד? להיכנס לתחום מסוים? לבחור במשהו?
  • על מי אמור הסרטון שלנו להשפיע – על מנהלים? אנשי עסקים? לקוחות פרטיים? אנשים דתיים, חילוניים, גברים, נשים, מבוגרים או ילדים… כל המאפיינים של קהל היעד שלנו.

 

2.    תסריט

כעת נעבור לשלב השני – יצירת התסריט לסרטון האנימציה. כיוון שסדר הפעולה המיטבי הוא כזה שנע מהכללי אל הספציפי, נלך עם הסדר הזה גם בתסריט. לא מתחילים ישר לכתוב מילה במילה, בתוך כתיבת תסריט יש סדר פנימי נוסף של פעולות:

  • בחירת דמויות
  • התרחשויות
  • חלוקה לסצנות ספציפיות (מה קורה למי בכל פרק זמן)
  • ניסוח מלא של המלל לתסריט

 

3.    סטוריבורד

ע"פ וויקיפדיה, סטוריבורד הוא "תכנון גרפי מקדים לצורך צפייה טרום חזותית לסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע". סטוריבורד הוא שלב חשוב אם כן בתכנון של סרטונים, בעיקר סרטוני אנימציה. למעשה, הסטוריבורד הומצא עבור סרטוני אנימציה, ע"י המלך הבלתי מעורער של הז'אנר הזה – וולט דיסני בכבודו ובעצמו.

אז במהלך הסטוריבורד נכין "קוביות" ובהן נגדיר וניצור את כל מה שייראה על המסך בפועל. כך נוכל להיות מודעים למראה של הסרטון. הסקיצה שתיווצר תשמש אותנו בשלבים הבאים.

 

4.    גרפיקה ועיצוב

כעת אנו ניגשים לחלק הנעים של עיצוב וגרפיקה. נתחיל עם הדמויות, נעבור לאובייקטים נוספים (כמו חפצים) ולבסוף נעצב גם רקעים. בעיצוב נתייחס לכל האלמנטים: צבעים, קווים, הצללה ותלת מימדיות, אפקטים ומעברים, קומפוזיציה וארגון במרחב. העיצוב המפורט והמדויק ייעשה על בסיס הסקיצה שהתקבלה בשלב הסטוריבורד.

 

5.    אנימציה

להוסיף חיים לסרטון: להנפיש. בתרגום מדויק, משמעות המילה האנגלית animate היא: ערני, חי או להנפיש. בעצם, כל אלו הם אותה המילה. להנפיש זה ליצוק חיים, ליצור התרחשות ערה ותוססת.

במהלך עבודתם של האנימטורים, ניתן ללטש את העלילה, להוסיף דיוקים קלים ולהבהיר מה חשוב יותר ומה חשוב פחות.

 

6.    מוסיקה וסאונד

זה הזמן לבחור במוסיקה שתלווה את הסרטון. בנוסף למוסיקה שנשמעת ברקע לכל אורך הסרטון, אפקטים של סאונד הופכים אותו למוחשי, חוויתי ועוצמתי הרבה יותר.

 

טיפים ליצירת סרטון אנימציה לעסק שכולם ירצו לראות:

  • אורך הסרטון: אורך מקסימלי – 3 דקות. יש המון ליין שהוא טרנד פופלרי, של סרטוני אנימציה קצרצרים בני 15-20 שניות. סרטונים אלו מיועדים להפצה ברשתות החברתיות הפופולריות כמו אינסטגרם וטיקטוק.
  • קצת הומור תמיד מוסיף טעם, חינניות וחוויה טובה. זכרו שמטרת הסרטון הוא להיות אטרקטיבי לצפייה, לכן גם אם אתם מחפשים שדר עוצמתי או אלגנטי, הומור לא יזיק לכם
  • דימויים וויזואליים פשוטים שקל להתחבר אליהם – דמות מתוקה שמשדרת את המסר בפשטות יכולה להפוך לבלתי נשכחת! כמו חמודי של כללית, הבובה של במבה ועוד

סרטון אנימציה לעסק מקפיץ אותו ומספק הצצה אטרקטיבית לצופים. חוסר הסבלנות של הדור שלנו מגיע לסיפוקו בצפייה קצרצרה, עוצמתית ומרוכזת. זה בדיוק מה שסרטון עושה. כיף לדעת שגם גוגל נותנת עדיפות לסרטוני ווידיאו, לכן סרטונים מקדמים את העסק באופן אורגני בגוגל.

למסך

 

אולי יעניין אותך גם

5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »