איזו מצלמה מומלצת לטיולים בעולם

כמה פעמים בחיים שלכם יצא לכם לעמוד מול נוף מטרוף או מחזה נדיר, לשלוף מצלמה והרגיש סיפוק על זה שהרגע המושלם הזה צפוי להישאר איתכם לנצח? אם זה קרה לכם יותר מפעם אחת כנראה שאתם חובבי טיולים בעולם ובנוסף גם חובבי צילום.

בשביל לקבל חווית צילום ותמונות מדהימות חשוב מאוד להתאים את המצלמה לצרכים והדרישות שלכם.

איך לבחור מצלמה לטיולים בעולם ואיזה מצלמות מומלצות?

 

איך בוחרים נכון?

לפני שמתחילים עם המלצות ספציפיות חשוב לזכור שאין מצלמה אחת המתאימה לכולם פה אחד. כדי להתאים את המצלמה הנכונה צריך לבין מהם הצרכים שלכם, מהו האקלים בו תטיילו, כמה תצלמו ולא פחות חשוב מכך מהו התקציב שיש לכם לביצוע הרכישה. אחרי שידעתם לענות על שאלות אלו ניתן להתחיל לצלול למצלמות המומלצות נכון לשנת 2021.

 

הקשוחה

מי שמחפש מצלמת אקסטרים צריך לבחון את האולימפוס 6-TG. מדובר במצלמה שעמידה כמעט בפני כל מכשול. היא עמידה בכניסה למים עד לגובה של 20 מטר, עמידה בפני מכות חזקות ונפילות (עד גובה של 7 מ'). כמו כן, ניתן אפילו להשתמש בה תנאי קור קיצונים של עד מינוס 10 מעלות. נוסף לעמידות היא גם מכילה GPS מובנה, חיישן טמפרטורה, מצפן וחיישן לחץ, כך שהיא מתאימה מאוד לטיולי אקסטרים.

יתרון נוסף של האולימפוס הינה היכולת לעבוד בתאורה חלשה וזאת בזכות חיישן 12 מגה פיקס 1/1.23" שלה.

למרות כל היתרונות יש לה גם שני חסרונות עיקריים, הראשון הינו הממשק שלה שהוא דיי מבלבל. החיסרון השני הינו העבודה שהמסך האחורי רגיש לשריטות.

 

לטיולים קצרים

אנשים רבים מתכננים את רכישת המצלמה שלהם לפי טיולים בחו"ל ושוכחים לגמרי את הנופים המרהיבים של ארצנו. למשל צלמים בירושלים יהיה מצויין לבחור דווקא בסוני אלפא 6500.

הסוני מגיעה עם עדשת 16-70מ"מ והיא בעלת שליטה ידנית ותמיכת RAW. נוסף לכך מדובר במצלמה קלה יחסית ונוחה להתניידות כך שהיא מתאימה מאוד לטיולים ברחבי העיר. נוסף לכך, המצלמה מגיעה עם איטום למזג אוויר והיא נחשבת לעמידה מאוד.

החסרון הבולט ביותר של הסוני הינו אורך חיי הסוללה מספיק בממוצע לכ-310 עד 350 תמונות בלבד.

 

המודולרית

מרבית המטיילים אינם מגדירים את עצמם כצלמים מקצועיים והם רוכשים מצלמה שתשמש אותם גם לתמונות איכותיות וגם לתמונות פשוטות יותר המתאימות יותר למדיות החברתיות. מצלמה שמתאימה לקטגוריה זו הינה הפוג'י 30T-X. מדובר במצלמה קומפקטית ונוחה מאוד שמגיעה עם 26.1 מגה פיקסל. כמו כן, מדובר על מצלמה זולה יחסית ולכן מתאימה כמעט לכל כיס.

הפוג'י מאפשרת צילום וידיאו ב-K4, אך צילום מהסוג מוגבל אך ורק ל-10 דקות של וידיאו. בנוסף, בצילום וידיאו המצלמה מתפקסת אוטומטית רק על פרצופים.  כמו כן, העינית של המצלמה נחשבת לקטנה יחסית דבר שיכול להפריע למשתמשים מסויימים.

 

 

עדשה

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »