איזה ציוד צריך על מנת לצלם באופן מקצועי?

ציוד צילום איכותי הוא רכיב מאסט ב"תיבת כלי העבודה" של כל צלם. אך יש להבדיל בין הציוד הנדרש לצלם מתחיל, לבין ציוד צילום שישמש צלם מקצועי. ההבדל ב-2 מילים: רמת השליטה. בעוד צלם מתחיל יעדיף לתת למצלמה להגדיר עבורו את המצבים הנדרשים כגון: מצב לילה או מצב ספורט הרי שצלם מקצועי יתעקש לקבל את כל השליטה לידיו ויעדיף להגדיר בעצמו את אפשרויות הצילום המדויקות לפי הגדרות אישיות. היום נלמד על ציוד הצילום המתאים לצלמים מתחילים המעוניינים להתמקצע בתחום. תמונה אחת שווה.

 

ציוד הצילום הנדרש לצלמים בתהליך התמקצעות

תפעול פשוט הוא שם המשחק בתחילת הדרך כצלמים. יש להעדיף מצלמות איכותיות המציעות מצבים מובנים כגון: מצב פעולה, נופים או דיוקן.

צלמים מתחילים

סוגי מצלמות למתחילים

  • העדיפו מצלמה קלת משקל כדי שתאפשר לכם תנועה נוחה בשטח ולא תסרבל את פעולתכם.
  • המצלמו המועדפות לשימוש בשלב זה הן: מצלמת DSLR שנחשבת לקטנה ביחס למצלמות אחרות ומאפשרת נשיאה בתיק או אפילו בכיס. מצלמה זו קשיחה ועמידה ביותר מה שמאפשר התניידות קלה ללא שיקולי משקל וכדומה.
  • מצלמה נוספת מומלצת הינה מצלמה ללא מראה. זו מצלמה זולה באופן יחסי, קלת משקל ומאוד נוחה להפעלה.
  • חשוב לדעת שהגם שציוד זה מיועד למתחילים הוא עשוי להציג תוצאות מצוינות של תמונות סטילס ואף וידאו ברמת איכות גבוהה מאוד.

 

סוגי עדשות צילום

ישנם שני סוגי עדשות נפוצות: עדשת פריים ועדשת זום. עדשת פריים מאפשרת צילום תמונות רק באורך מוקד אחד וכדי לבצע הגדלה או הקטנה יש להתקרב ולהתרחק פיזית מהאוביקט הרצוי, עדשה זו מייצרת חדות תמונה ברמה גבוהה יותר לעומתה עדשת הזום היא עדשה המאפשרת משחק עם הרזולוציות, אך לעיתים ברסה הזולה שלה, היא עלולה לפגום באיכות התמונה כאשר יכולות הזום באות על חשבונה.

צלמים מתחילים

עיבוד ופיתוח תמונות

כדי לייצר תמונה מושלמת יש לבצע עיבוד ממוחשב בתוכנה גרפית מתקדמת. בשביל זה תצטרכו מחשב עם מעבד איכותי ביותר (עדיפות למעבד I7). בנוסף, יש להוסיף לרשימה כסאות מחשב ארגונומיים התומכים בגב גם בזמני ישיבה ממושכת מול המסך.

כיום, ניתן לפתח תמונות באופן ביתי. לצורך כך יש להקצות חדר חושך, אמבטיות, מלקחיים, חבלי כביס לייבוש התמונות, מכשיר לייבוש תמונות ומגדל להדפסת תמונות וכן מגרסות לצורך שמירה על סדר וארגון במשרד הצילום ופיתוח התמונות הפרטי שלכם

 

טיפ לסיום לצלמים מתחילים

רכשתם ציוד מקצועי? הצטיידתם בחצובה, עדשות מתאימות וכלי צילום נוספים? מעולה, כעת, כך ממליצים המומחים עליכם להתאמן, להתאמן ושוב להתאמן, רק כך צמחו הצלמים הגדולים בשוק, ורק כך תוכלו אתם לצבור את הניסיון הנדרש. הקצו לעצמכם זמן מדי יום לשימוש בציוד הצילום, הכירו את האופציות השונות של פונקציות הצילום במצלמה והנציחו רגעים במקצועיות הולכת ומתפתחת.

צלמים מתחילים

אולי יעניין אותך גם

צילום
צילום
איך מתכננים צילומי בת מצווה?

בת מצווה היא אבן דרך משמעותית בחייה של נערה צעירה, המסמלת את התבגרותה באמונה היהודית. זוהי חגיגה משמחת מלאה בטקסים משמעותיים, בני משפחה וחברים. לכידת

קרא עוד »
צילומי טבע
צילום
צילומי טבע בצפון הארץ

צפון ישראל מתהדר במספר עצום של נופים עוצרי נשימה, מערכות אקולוגיות מגוונות וחיות בר שובות לב, מה שהופך אותו לגן עדן לצלמי טבע. מהצמחייה השופעת

קרא עוד »