תהליך שלב אחר שלב לקבלת רישיון עסק: כל מה שאתה צריך לדעת

אחד הדברים הכי חשובים בפתיחה של עסק הוא קבלת רישיון עבורו. בלי הרישיון הזה העסק שלכם פשוט לא יוכל לתפקד. עם זאת, לפני קבלת רישיון העסק יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות.

מדובר על תהליך בירוקרטי לא מאוד מסובך, אך אם לא תתכוננו אליו בהתאם הוא עלול לגזול מכם זמן יקר. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כל מה שחושב לעשות לפני קבלת הרישיון.

 

הקמת עסק

אחרי שהבנתם שהגיע הזמן לפתוח את העסק שלכם, מהר מאוד תגלו שמדובר על הרבה מאוד צעדים בירוקרטיים שצריכים להיעשות עוד לפני שהעסק נפתח בפועל. אם תבצעו את כל הצעדים הללו בצורה נכונה תוכלו לקבל רישיון עסק, אבל עד אז, הנה כמה דברים שעליכם לבצע.

להקים עסק

רישיון לעסק

לא משנה מה התחום שבו העסק שלכם הולך לתת שירות, בלי הרישיון הזה הוא פשוט לא יוכל לפעול. רישיון עסק לאולם אירועים, למכולת או לחנות לציוד אופניים כולם זהים מהבחינה הזו. הם פשוט הצהרה על כך שהעסק הזה הוא עסק חוקי. רק עם הרישיון הזה תוכלו להזמין סחורות, לספק קבלות, להתנהל מול רשויות המיסים, וכמובן לקבל את כל ההטבות להן זכאים בעלי עסקים.

 

רישום עסק

רישום עסק הוא השלב הראשון בתהליך. במדינת ישראל כל עסק, חברה או ארגון רשומים. עליכם להגדיר מי הבעלים של העסק, מה השם שלו, מה כתובת העסק ועוד שלל נתונים שנוגעים לעסק עצמו. חשוב שמראש תהיה לכם תשובה לכל אחד מהנתונים הללו, גם אם בהמשך הדרך תשנו אותה.

 

תיק במס הכנסה

הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לפתוח תיק במס הכנסה. בניגוד לשכירים שאת מס ההכנסה שלהם מקום העבודה משלם, ברגע שאתם בעלי עסק עליכם להחזיק תיק במס הכנסה, ודרכו תוכלו לשלם את המס. מס הכנסה נחשב לגוף מורכב מבחינה בירוקרטית, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם צריכים להתנהל מולו.

מס הכנסה

חשבון בנק מתאים

חשבון בנק של עסק שונה מזה של אדם פרטי. חשבון כזה זכאי לתנאים אחרים אך יש לו גם חובות אחרות. בכל מקרה, לא תוכלו לנהל את הפעילות העסקית שלכם דרך חשבון פרטי. אחרי שתירשמו בתור עסק, עליכם לגשת לאחד הבנקים ולפתוח חשבון עסקי משלכם. מומלץ להשוות תנאים בין הבנקים השונים כדי לקבל את ההצעה הכי משתלמת.

 

בדיקת רשויות

השלב האחרון לפני קבלת הרישיון הוא זה שבו הרשויות יבדקו את התקינות של העסק שלכם. מדובר על בדיקות של משרד הבריאות, איכות הסביבה ועוד מספר משרדים שרק רוצים לבדוק שאתם פועלים בסביבה בטוחה.

 

לסיכום

לפני פתיחה של עסק, יש כמה צעדים שאנחנו צריכים לעשות. רק אחרי שנבצע אותם נוכל לקבל את רישיון העסק המיוחל ונתחיל לתפקד בתור עסק מן המניין במדינת ישראל.

רשיון עסקי

אולי יעניין אותך גם

חקר התודעה
כללי
מה זה חקר התודעה?

התודעה הנפשית של האדם היא אחד ממושאי הידע האנושי שיש לנו עליהם הכי פחות מידע. למרות ההתקדמות הרבה שהאנושות עברה במישורי ידע רבים, דווקא התודעה

קרא עוד »
מתנה לחנוכת בית
כללי
4 מתנות מרשימות לחנוכת בית

חיפוש אחר מתנה מרשימה לחנוכת בית עשוי להיות מייגע וממושך. שכן, יש היצע רחב של אפשרויות ורק חלק מהן נחשבות לשימושיות. בשורות הבאות נציג בפניכם

קרא עוד »
5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »