נתפסת במצלמת מהירות? מהם השלבים מכאן

רקע

מצלמות המהירות הנייחות מעוררות חששות רבים וניתן לראות אותם פעמים רבות בצידי הכביש. המון נהגים מקבלים דוחות על מהירות מופרזת בשל קליטת המצלמות הללו.

בשנתיים האחרונות חל שינוי גדול בפסיקה כאשר בתיקים רבים נמצא שמצלמות אלו אינן אמינות (ממספר טעמים, למשל מכך שהן לא יכולות לקבוע איזו מכונית הייתה זו שנסעה באופן מופרז).

בעקבות שינוי המגמה הזה, יכול להיות שמשתלם, במקרים מסוימים לערער על הקביעות הללו של המכונה. אחד המקרים הבולטים הוא מקרה שבעקבות הדוחות הללו עלול להישלל רישיון (למשל קביעת אי התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה בשל ריבוי האשמות מסוגים שונים).

 

ענישה

ישנו טווח של ענישה ביחס לכמות החריגה – נסיעה עד עשרים וחמישה קילומטרים לשעה מעל המותר משמעה קנס של מאתיים חמישים שקלים בלבד. נסיעה של עד ארבעים קילומטרים לשעה מעל המותר (ומעל לעשרים וחמש) משמעה קנס של שבע מאות וחמשים שקלים ושמונה נקודות ואילך.

לכן, כגודל החריגה, גודל העונש, בהתאם יכול להיות משתלם הבחירה לפנות להליך משפטי. כלומר, ככל שהעונש גדול יותר, מונח יותר על הכף, לכן שינוי קביעת העונש חשוב יותר ושווה ללקוח להשקיע רבות עבור זיכוי (או הקטנת העונש).

 

מה ניתן לעשות?

שלב ראשון

בשלב הראשון, על מקבל הקנס לשאול את עצמו, האם הוא נהג במהירות מופרזת. במידה וכן, לא בטוח שכדאי לנקוט בהליכים משפטיים בשל העלויות הגבוהות שלהם (החל משעות עורך הדין, לשעות השיפוטיות). אולם, כאשר מונח על הכף דבר מה גדול (למשל שלילת רישיון), יכול להיות שהדבר משתלם.

במידה והתשובה היא שלא הייתה נהיגה במהירות מופרזת, כלומר שהדוח הוא דוח שווא, יכול להיות שבאמת המכונות טעו. גם כאן, במידה וזה המצב, יכול להיות שכדאי לפתוח בתהליך משפטי.

 

שלב שני

על מנת לבחון האם משתלם לפתוח בהליכים משפטיים, יש להמשיך לשלב השני והוא פנייה לשיחה עם עורך דין תעבורה. עורך דין המתמחה בדיני תעבורה בקיא בהליכים השונים, מכיר את לשון החוק על סעיפיו הקטנים ויודע להעריך האם תוצאות ההליך השיפוטי יכולות להיות לטובת המערער או שלא.

בהקשר זה, בעקבות השינויים שקרו בעולם המשפטי, הסיכויים לקבלתן של תביעות רבות יכול להיות גבוה יותר, אבל זה לא אומר שכל תביעה תשתלם.

במידה ויש לתובע עבר פלילי או תחבורתי (עבירות עבר, קנסות, דוחות וכיוצא באלו), יכול להיות שהשופט יכריע דווקא להגדיל את גודל הקנס ולהשית את עלויות המשפט – תוצאה רעה הרבה יותר מאשר תשלום הקנס. לכן, היוועצות בעורך דין היא משמעותית.

 

שלב שלישי

בשלב השלישי, כדאי לראות האם ישנם סיכויים גבוהים להוכיח שהיה מעבר על החוק או לא מלבד מצלמות המהירות. למשל אנשים נוספים שהיו ברכב, מצלמת רכב פנימית שמתעדת את מהירות הנסיעה, במקרה סרטון שנלקח שכולל את מד המהירות או כל כלי ראייתי אחר.

 

עורך דין בזמן עבודה

אולי יעניין אותך גם

5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »