מה צריך ללמוד כדי להיות אמן חושים?

אנשים רבים חושבים שאמן חושים נולד עם כישרון טבעי של כוחות על ועושה בו שימוש לקריאת מחשבות, הזזת חפצים וחיזוי העתיד. זהו אינו כישרון מולד אלא עבודה, למידה ואימון של שנים. המאמר יפרט מה צריך ללמוד כדי להיות אמן חושים.

 

מה צריך ללמוד כדי להיות אמן חושים?

מעבר לכישרון משחק כל הפעולות אותן עושה אמן החושים הן נרכשות. כלומר, צריך ללמוד אותן. כאמן צריך לדעת לעמוד מול קהל, להיות שנון ומצחיק, לדעת לאלתר ולשחק את המשחק. כאמן חושים צריך לדעת גם טריקים פסיכולוגיים שאותם יש ללמוד. הלימודים למעשה מתחילים בקריאת חומרים וספרי פסיכולוגיה על נפש האדם, שפת גוף, ג'סטות, הבעות פנים, טון דיבור וכל מה שבני האדם משדרים החוצה. אך לא מספיק רק חומר תיאורטי. צריך גם לקרוא ולהתנסות בשיטות וטכניקות העובדות על רגש וחושים. למשל, היפנוזה היא שיטה בה ניתן לשנות עמדות, מחשבות, רגשות ואפילו טעמים.

טלפתיה או קריאת מחשבות נובעת מטכניקה של זיכרון. אמן החושים אוסף מידע על אנשים מהקהל באמצעות קריאת שפת גופם או התשובות שלהם ומצליח כביכול לקרוא את המחשבות שלהם. זאת אומרת שהוא צריך לעסוק בשיטות שיעזרו לו לחדד את הזיכרון היטב. מעבר לכך, יש ענין של אופי, אדם בעל אינטואיציות חזקות יצליח יותר בקלות להפוך לאמן חושים מאשר אדם שאין לו אינטואיציות.

 

מה עושים כדי להפוך לאמן חושים?

מעבר לקריאת ספרי פסיכולוגיה, צפייה במנטליסטים ברשתות החברתיות ובסרטונים ויכולות אינטואיטיביות, חשוב ללמוד קסמים, טריקים ואפקטים ומשם לפתח אפקטים נוספים. ישנה חשיבות רבה לאימון. ככל שמתנסים יותר ומתאמנים כך התחביב הופך למקצוע. לכן מומלץ לאמני חושים שרוצים להופיע בפני קהל להתאמן קודם על החברים והמשפחה כדי לקבל אור ירוק שהם יכולים לצאת לדרך.

ככל שיצברו יותר ניסיון ויקבלו חוות דעת חיוביות, גם ההזמנות לא יאחרו להגיע. למשל, ירון זיגי אמן חושים מקצועי ומנוסה למד הרבה שנים עד שהתמקצע בתחום והחל להופיע לגופים עסקיים, פרטיים, ועדי עובדים וכו'. חשוב לציין שמשך זמן הלימוד הוא אינדיבידואלי. ישנם מנטליסטים שלמדו יותר זמן וכאלו פחות בהתאם לצורת הלמידה והזמן שהקדישו לכך.

 

ללמוד אצל מנטליסט מקצועי

על מנת להפוך מהר יותר לאמן חושים מקצועי מומלץ למצוא מנטליסט מנטור שיאמן וילמד שיטות וטכניקות. אומנם העלויות יהיו יקרות יותר אך בהחלט שוות כיוון שההתמקצעות מסייעת להגיע לתוצאות שיביאו לקטיפת הפירות.

המנטור יודע הרבה טריקים או פיתח בעצמו אפקטים שלא ניתן ללמוד במקום אחר ולכן הוא מהווה יתרון. בכל מקרה משך הזמן אותו מקדישים לאימונים הוא קריטי כאשר חושבים להתקדם במקצוע ולהתחיל להופיע. ברגע שמתמקצעים מומלץ למצוא סוכן טוב המקושר לגופים פרטיים, עסקיים וועדי עובדים או לשווק את המופע לבד.

אמן חושים

 

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »