מה הוא האקתון? ולמה לא כדאי לעשות אותו?

עולם היזמות והעסקים הוא עולם דינמי ומשתנה וההתמודדות איתו כרוכה בקשיים ואתגרים רבים. על מנת לשרוד כעסק בעולם זה, יש להיעזר בכלים יעילים שונים ולהשתמש בפתרונות מקוריים ויצירתיים.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על אחד מהפתרונות הללו – ההאקתון. המידע במאמר יסביר לכם מהו האקתון ומדוע למרות יתרונותיו לא מומלץ לעשות אותו.

 

מה הוא האקתון?

האקתון הוא אירוע יזמות עוצמתי שמתרחש במשך 5 עד 72 שעות ברצף, ובו יזמים ואנשי מקצוע העוסקים בתחום מסוים, מתחלקים לקבוצות חשיבה, ומתחילים להמציא ולפתח רעיונות פורצי דרך, על מנת לענות על צרכים או אתגרים שהוגדרו מראש.

בדרך כלל, ישנן מספר מטרות מרכזיות שהעסקים מנסים להשיג בעזרת ההאקתון. עסקים שבוחרים לעשות האקתון מנסים לקדם מוצר מסוים ויחסי ציבור לארגון שלהם, לייצר פתרון מהיר לאתגר וצורך מסוים שהעסק מתמודד איתו או לגבש את קהילת העובדים בארגון.

אך לצערנו, למרות שלהאקתונים יש יתרונות רבים, החסרונות גוברים עליהם ולרוב הדעות לא כדאי לערוך האקתון בארגון. להלן מספר חסרונות מרכזיים ומשמעותיים של אירוע זה:

 

עלות הפקה גבוהה

הפקת אירועים מכל סוג אינה זולה וכרוכה בתשלומים יקרים על כל הפרטים הקטנים והגדולים באירוע. ההאקתונים הם אירועים יקרים במיוחד משום שהם עלולים להתרחש במשך זמן רב (עד שלושה ימים).

כמו כן, ההאקתונים כוללים אנשים רבים ולכן מתעורר צורך לרכוש יותר אוכל ושתייה יקרים ולדאוג לרווחתם של כל האנשים הללו.

 

ניהול האירוע עלול להיות מורכב

ניהול ההאקתון אינו פשוט ודורש הקפדה על פרטים רבים, קטנים וגדולים. כאשר עורכים האקתון, יש לוודא שממלאים אותו בתוכן ומבצעים את כל הפעילות השיווקית הנדרשת טרם האירוע.

בנוסף, חשוב לדאוג שכל המשתתפים באירוע לרבות: אורחים, מנחים ומנטורים יבצעו את תפקידם בצורה טובה שתייעל את המתרחש באירוע.

כמו כן, יש להקפיד על ניהול זמנים מדויק שיבטיח שכל הדברים המתבצעים במקביל באירוע זה יתבצעו באופן יעיל.

 

שום דבר לא משתנה

ההאקתונים מהווים נקודת שיא שבה עשויים למצוא פתרונות לאתגר ולגבש את צוות העובדים, אך הם רק פתרון זמני שמתאים לטווח קצר ולא מחזיק מעמד זמן רב.

בנוגע למציאת פתרונות לאתגר, לצערנו גם אם מוצאים בהאקתון את הפתרונות שחיפשו, לרוב לא משתמשים בהם והרעיונות הללו הולכים לאיבוד בגלל סיבות שונות ומשתנות.

בנוגע לצוות העובדים, הוא נשאר מגובש וזוכר את האירוע בשבועות הקרובים אך ההאקתון לא יבצע שינויים ממשיים לטווח הארוך.

אז מה עושים?

היכנסו ל- https://hackajon.com חברה מקצועית לחדשנות פנים אורגנית שתסייע לכם למצוא פתרונות יעילים שיתגברו על הקשיים והחסרונות המפורטים לעיל ויסייעו לכם ליצור תהליך ארוך טווח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם. בעזרת החברה תצליחו ליצור סביבה חווייתית בארגון שלכם ולגרום לכל עובד להנות מעבודתו בארגון.

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »