מדריך: כל מה שחשוב לדעת על סדנת ODT

השנתיים האחרונות היו מאתגרות לחברות וארגונים. מיליוני עובדים בארה"ב התפטרו מעבודתם במה שמכונה The Great Resignation. רבים אחרים, בישראל ובכל העולם, התחילו לעבוד מהבית וחלקם אף התרגלו למצב ואינם מעוניינים לחזור למשרד. בשורה התחתונה, צוותי עבודה רבים נפרדו איש איש לביתו והתקשורת עברה לזום. והחזרה לשגרה לא תמיד עוברת חלק.

כאן סדנת ODT יכולה לשמש בתור "אירוע מכונן" שמזכיר לעובדים כמה כיף זה להיות ביחד, ואיזה ערך מוסף יש לתקשורת צוותית בחלל פיזי משותף. הקורונה הפרידה בין אנשים. סדנת ODT היא הדבק המחבר.

לצורך הכתבה, ביקשנו להיפגש עם גורם בכיר מחברת OUTMIND, המתמחה בהפקת ימי גיבוש וארגון סדנאות ODT לעובדים . להלן התובנות:

 

מה זה ODT?

ODT הוא מרחב אימוני ייחודי להכשרת מנהלים ועובדים, באמצעות למידת שטח חווייתית במרחבים פתוחים (באנגלית: Outdoor Training).

 

מה עושים בסדנת ODT?

עוברים יחד סדרה של משימות מאתגרות בדרך משחקית ומהנה, באוויר הפתוח.

 

מה האפקט של סדנת ODT?

  • גיבוש וחיבור בין העובדים: היציאה מחוץ לשגרת המשרד מאפשרת מבט רענן על האדם שעובד לידי, והיכרות חדשה לגמרי עם האדם שבקצה השני של הקומה..
  • שיפור עבודת הצוות: המשימות בסדנת ODT מאורגנות כך שנדרש שיתוף פעולה והישענות הדדית של חברי הקבוצה אחד על השניה.
  • שבירת פרדיגמות ותבניות: המרחב האימוני המתקיים בסביבה טבעית, הרחק מאזור הנוחות של המשרד, מאפשר היפתחות לשינויים והרגלים חדשים וטובים יותר.
  • פיתרון קונפליקטים: כל המתחים והקצרים בתקשורת המתרחשים בשגרת היומיום של המשרד עוברים "אוורור" נחוץ במרחב הפתוח. על רקע יופיו של הטבע, תוך כדי משימות מפתיעות ומשעשעות, נפתח חלון הזדמנות לתקשורת אחרת בין עובדי ומנהלי הארגון.
  • מנהיגות: התחום של ODT נולד במקור כדרך לפיתוח והכשרה של מנהיגים. המרחב התחרותי באוויר הפתוח, הצורך להניע לפעולה, לאתר איומים ולהרכיב פתרונות בדרך יצירתיות ובמהירות, כל אלה ועוד מאמנים את שריר המנהיגות הנחוץ לכל מנהל ומנהלת וגם לכל עובד ועובדת.
  • חזון וערכים: אם ברצונכם להטמיע בעובדים את ערכי החברה, ולהגביר את המחוייבות לחזון החברה, ניתן לתכנן סדנת ODT שתענה בדיוק על האתגר הזה. אנחנו קוראים לזה "להוריד את החזון מהקיר ולהגשים אותו בשטח".

 

מה רמת הקושי הפיזי והאינטלקטואלי בסדנת ODT?

במהלך אפיון סדנת ODT, מתכנני הסדנה קובעים את דרגת הקושי הפיזי, וגם את דרגת האתגר האינטלקטואלי, על פי יכולות הקבוצה שעתידה להשתתף בסדנה.

 

מי מגיע לסדנת ODT?

  • צוותי עבודה בחברות הייטק
  • מנהלים
  • צוותים חינוכיים
  • אנשי כספים
  • עובדי מחלקות וצוותים במגוון עצום של חברות
  • חברות סטארטאפ

כל חוויה יכולה "לשבור שגרה". אולם סדנת ODT שוברת וגם בונה
כל יציאה מחוץ למשרד הממוזג טומנת בחובה ברכה. אולם סדנת ODT שונה מאוד מיום הכיף המסורתי. המרחב האימוני שמתכנני סדנת ODT מרכיבים מיועד להשתמש בצורה מדויקת בהזדמנות שנוצרה בעקבות היציאה מהשגרה, כדי לחדד ולשפר יכולות של עובדים וצוותי עבודה.

סדנת ODT יכולה להיות מותאמת בדיוק לצרכים הארגוניים שלכם
תכנון נכון של סדנת ODT מאפשר התאמה אישית וייחודית לצרכי הארגון ולדילמות בפניהם הוא מתמודד. מה האתגרים הבין-אישיים והעסקיים הניצבים בפני עובדי החברה? מהם הקונפליקטים שמפריעים או עוצרים את התקדמות הארגון? האם שיתוף פעולה בין צוותים יכול להשתפר, או יחסים בין מנהלים לעובדים, או אולי הצטרפו לחברה שורה של עובדים חדשים שאינם מרגישים שייכים?

פעילות ODT מתוכננת היטב תעביר את האתגרים מהסביבה המשרדית המוכרת אל המרחב הפתוח, המאפשר יתר גמישות ופתיחות לשינוי וצמיחה.

הנה רק חלק מה"שרירים שכדאי לחזק" עליהם עובדים בסדנת ODT:

  • קבלת החלטות בתנאי אי וודאות
  • תכנון מול ביצוע
  • תקשורת אפקטיבית
  • שיתוף פעולה צוותי
  • מנהיגות שנשענת על תכונות ולא על סמכות
  • התמודדות מול קונפליקטים והתנגדויות
  • בניית צוות מנצח

כך סדנת ODT אינה רק חוויה מהנה אלא גם פוטנציאל לערך מוסף אמיתי להגדלת פרודוקטיביות הארגון.

גם מנהלים בכירים מגיעים לפעמים לסדנת ODT (אמנם החוויה שלהם תהיה שונה במקצת מהרגיל)
סדנת ODT למנהלים בכירים מתמקדת בהדמית סיטואציות מאתגרות מחיי הארגון, באוויר הפתוח, במרחב המאפשר מפגש רענן מזוית שונה עם האתגר המוכר. ההתכנסות יחד, תוך כדי ביצוע משימות המפרקות ובונות מחדש מבנים מחשבתיים "דרך הרגליים", יכולה להוביל לאותה פריצת דרך מיוחלת בהבנה של הפיתרון הנדרש.

 

עבודת הכנה לפני סדנת ODT

הקדישו זמן למחשבה על האירועים שמתרחשים אצלכם בחברה ומטרות הסדנה. מה הכי חשוב לכם להשיג מיום פעילות בשטח? אילו מסרים הייתם רוצים להעביר? אילו שרירים ארגוניים הכי הייתם רוצים לחזק?  בנוסף, חשבו על רמת הקושי הפיזי והאינטלקטואלי המותאמת לעובדי ומנהלי החברה. תכננו מקום בו התנאים מאפשרים גם רגעים מאתגרים וגם רגעי מנוחה ועונג. תזמינו צלם מקצועי ותתעדו את האירוע. תמיד ניתן לשלוף את הצילומים ולהיזכר ברגעים היפים.

בבואכם לבחור חברה לארגון, הפקת והנחיית הסדנה, שימו לב לבחור בחברה בעלת ניסיון מוצלח עם ארגונים מהתחום שלכם, דברו עם ממליצים ועשו בירור מקיף, מכיוון שזהות חברת ההפקה והמנחים היא קריטית להצלחת הסדנה.

אנו מאחלים לכם סדנת ODT מוצלחת, מהנה ופורייה, כזו שתחזק גם את החיבור בין העובדים וגם את השרירים הנדרשים להצלחה עסקית פורצת דרך.

משחק יריות

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »