לראות צילום של מופע או לשבת באולם – מה עדיף בתקופת הקורונה

בתקופת הקורונה רובנו מצאנו את עצמינו יושבים בבית בשעות הפנאי, צופים בנטפליקס ומעבירים את הזמן עם הקרובים, אך מה עם מופעים, עדיף להתכנס באולם לצפות או דווקא לצפות באופן מצומצם בצילום של המופע.

 

קורונה ותרבות

תקופת הקורונה משפיעה בצורה רחבה מאוד על הרגלי הצפייה וצריכת התרבות שלנו, רוב האנשים מתחילים להתרגל לרעיון של ריחוק חברתי ואיתו –  ריחוק תרבותי, במקום לטוס לחוץ לארץ, כנראה שנצפה בתוכנית על תרבות אחרת מחוץ לגבולות המדינה, במקום לצאת לטייל נראה נשיונל ג'יאוגרפיק ובמקום לצאת ולשבת באולם גדול על מנת לצפות במופע, נראה אותו מצולם.

 

הופעות חיות

הופעות חיות הן משהו שלא ניתן לקיים בתקופת קורונה, לרוב הן כוללות קהל רב וצפוף שיכול לאפשר התפשטות של נגיף כמו הקורונה, המועבר בצורה טיפתית או במגע, בקלות רבה ולגרום להדבקה המונית, בעקבות כך נוצרה פלטפורמה המאפשרת לאמנים ולזמרים להופיע על במה גדולה עם אורות, להקה ובגדים חגיגיים אך ללא דבר אחד – קהל. על מנת לתת לאמנים עבודה ולקהל בידור והנאה, יצרו הופעות חיות שמתקיימות כרגיל, אך מצולמות על מנת שהקהל, שלא יכול להגיע להתקהלות, יוכל לצפות מהבית וכך כולם מרוויחים.

 

הצגות

התיאטראות בארץ נסגרו והשחקנים, שרגילים להופיע בפני קהל להשתחוות ולשמוע את מחיאות הכפיים, נותרו ללא עבודה. כמובן ששחקני תיאטרון מומחים בהופעה על במה, מחוות גוף ותנועות גדולות ואופי המשחק שונה מאשר משחק מול מסך ומצלמה, לכן הצגות מצולמות, שבהן השחקנים לא חווים את הקהל, הן דבר מעט משונה הן עבור הקהל והן עבור השחקנים שנמצאים על הבמה ולא יכולים לקבל פידבק תוך כדי ההצגה.

 

פסטיגל

בכל שנה מתקיים המופע הענק הזה בחג החנוכה, המופעים צוברים תפוסה מלאה, חודשים קודם, דוכני ממתקים, מזון וצעצועים נפתחים בכניסות לאולם, משפחות מתכוננות, ילדים מתרגשים לראות את הכוכבים שלהם מופיעים על הבמה ממש מולם, זמרים גדולים מגיעים להופיע בחלקו השני של המופע מה שהופך את הפסטיגל לחוויית צפייה מהנה גם עבור ההורים והאירוע נצרב היטב בזיכרונם של הילדים.

אך גם כאן, הקורונה שינתה את פני המשחק לחלוטין, הפסטיגל שנה היה דיגיטלי, המופע שודר בלייב ובשביל להמתיק מעט את הגלולה יצרו סביב המופע משחק בן 40 ימים שהופך את העניין למרגש וחווייתי יותר.

בכל הדוגמאות הללו יש אפשרות ואולי אפילו אחת טובה, לשדר מופע אונליין במקום לשבת באולם ולצפות בו, מצאו פתרונות יצירתיים ודרכים מגוונות להפוך כל מופע ברשת לחוויה, אך עדיין, למרות שהקהל מתחלק לכאלו שדווקא היו מרוצים מהרעיון של להישאר בבית בנוחות ולצפות בטלוויזיה, רוב האנשים מתגעגעים מאוד לאדרנלין והייחודיות שבלקנות כרטיסים בקופה, לקבל מקום ישיבה ולמחוא כפיים בקול.

 

איש מצלם זמר

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »