לגוף ולנפש: 4 סיבות להתחיל לעשות יוגה

כולנו מכירים לפחות בן אדם אחד שעושה יוגה על בסיס קבוע, למה?, לא רק בגלל שמדובר בטרנד בודהיסטי שטלטל את המערב, אלא כי יוגה היא התשובה לשקט נפשי, אורך חיים בריא ואין ספק שהיא תשנה את המציאות שלכם לתמיד. בטח חברים רבים כבר המליצו, אבל למקרה שאתם עוד מתלבטים, תנו לנו להסביר מה בדיוק קורה שם.

 

הומממ

אז היוגה בעצם הומצאה בהודו על ידי נזירים לפני כמה מאות שנים ובבסיסה מדובר על מדיטציה בודהיסטית אשר משלבת בתוכה מגוון רחב של טכניקות (לא פשוטות לביצוע בחלקן) ושל תנוחות בכדי לפתח את יכולות הריכוז ואת תשומת הלב שלנו, ובכדי להגיע לתובנות ומסקנות על חיינו. לאורך השנים התפתחו ביוגה טכניקות חדשות שעברו ממורה לתלמידו ולאט לאט היוגה צברה תאוצה ופלשה למערב. השינויים הרבים שעברו הטכניקות והתנוחות הוסיפו ליוגה גם פאן ספורטיבי ומרגש. כיום ישנם מאות – אלפי מקומות ברחבי העולם בהם ניתן להצטרף לקבוצה וללמוד ממורה את התורה העתיקה. הקסם ביוגה הוא שניתן לעשותה גם לבד, ברגע שתשלטו בטכניקה כמובן.

 

4 סיבות לקום מהכיסא ולהתחיל לעשות יוגה

בריאות מעל הכל

אז בראש ובראשונה יוגה זה בריא. אין ספק בכלל שמדובר בספורט לכל דבר ועניין ולמרות שזה לא נשמע ככה, התנוחות והטכניקות שנעשות במהלך שיעור יוגה מחזקות את הגוף וגורמות לכם לזוז ולחיות בצורה נכונה ובריאה יותר. בקיצור, אל תתפלאו למה אתם מזיעים אחרי שיעור היוגה הראשון.

 

זה מרגיע

והנה נכנס החלק של המדיטציה לסיפור, אחד היסודות המרכזיים ביוגה הוא הנשימה. ביוגה מתרגלים נשימות לאורך כל האימון וזה הוכח באופן חד משמעי כמרגיע. היוגה מפיגה מתחים ולחצים ואחרי יום קשה ועמוס אין ספק ששיעור יוגה בקבוצה או לבד יכול לגרום לכם להיות הרבה יותר שמחים ולישון טוב בלילה.

 

מחשבה מייצרת מציאות

זאת לא עוד סיסמה, זה אשכרה נכון. המחשבות והתחושות שלנו יוצרים את המציאות שלנו באופן כמעט מוחלט. זה נכון שיש המון גורמים משתנים במהלך חיינו שמשפיעים עלינו לטובה או לרעה אבל היוגה מלמדת אותנו לראות יותר אפשרויות בחירה בחיינו ולהפסיק לחיות תחת התבניות הקבועות שיצרנו לעצמנו. וכל זה רק בעזרת הטכניקה המיוחדת שהיוגה מציעה.

 

זאת לא תחרות

זוכרים שאמרנו קודם שיוגה זה ספורט?, אז זה לגמרי נכון רק שבניגוד לכל שאר סוגי הספורט היוגה מתמקדת בהתפתחות האישית שלכם ודוחפת קדימה את המתאמנים בה לפתוח את התודעה שלהם ולשנות את חייהם. זה לא ספורט ששם על דגלו את ההישגיות אלא את ההתפתחות האישית.

 

לסיכום

כמובן שהסיבות להתחיל לעשות יוגה נמשכות גם מעבר למאמר הזה וכמובן שלכל אדם שמתאמן ביוגה על בסיס קבוע ישים מולכם סיבות חדשות שדחפו אותו להתחיל. אז בעוד שהסיבות למה כן רק הולכות ונמשכות, הסיבות ללמה לא כמעט ולא קיימות, אז קדימה לעבודה!.

מדיטציה

 

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!
טיפים לאירועים
5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!

התכנון והפיתוח של אירוע מושלם הוא עבודה מרתקת ומאתגרת שדורשת רעיונות יצירתיים, ארגון מדויק והתמדה. בעולם האירועים, הפרטים הקטנים עשויים להיות ההבדל בין אירוע חלומי

קרא עוד »
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון
טיפים לאירועים
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון

כשמדובר בתכנון אירוע קטן, בחירת המקום המתאים היא חיונית. מסעדה הנותנת מענה לאירועים קטנים יכולה להיות אופציה מצוינת למגוון אירועים, החל ממפגשים אינטימיים, אירועים משפחתיים

קרא עוד »
סדנת צחוק
טיפים לאירועים
איך מתנהלת סדנת צחוק?

בשנים האחרונות, סדנאות צחוק הפכו לפופולריות יותר ויותר. סדנת צחוק מציע למשתתפים הזדמנות להוריד מתח, לשפר את מצב הרוח ואת רווחתם הכללית. אם גם אתם

קרא עוד »
קערת אוכל
טיפים לאירועים
4 סוגי אוכל מומלץ לכלבים

כמו כל בעלי החיים, הדבר שהכי משפיע על בריאותו של הכלב זה המזון שאותו הוא מקבל. בתור בעלים של כלבים, החשיבות של אוכל איכותי לכלב

קרא עוד »