לא כל החצובות שוות: המדריך המלא לבחירת חצובה

התשוקה האמיתית שלכם בחיים, הדבר שאהבתם לעשות מאז שאתם זוכרים את עצמכם – לקחת מצלמה ולצלם. כמובן שמאז כבר הספקתם להתבגר, להבין האם צילום זה פשוט תחביב פרטי שלכם או שאתם ממש רוצים להפוך את התשוקה למקצוע.

פחות משנה לאיזו מסקנה הגעתם – הכי חשוב שאת התחום לא עזבתם לעולם. ובנוסף למצלמה ופלאש איכותיים שרכשתם לעצמכם, הבנתם שיש צורך בעוד כמה אביזרים על מנת שהתמונות שלכם יעלו רמה. בגדול, כמה רמות.

היום נדבר על חצובה – בין האקססוריז החשובים ביותר שצלם יכול להוסיף לציוד הצילום שלו. מה זה חצובה ולמה היא נועדה, מה ההבדלים בין החצובות השונות בשוק וכמה עולה לנו התענוג – שאלנו את view-center פתרונות מולטימדיה והכל בכתבה שלפניכם.

 

 מי את חברה?

על מנת לפשט את העניין, ננסה להשתמש במילים מאוד עכשוויות. חצובה היא בעצם מוט סלפי, אך בניגוד למוט סלפי הרגיל שמחזיקים ביד, חצובה עומדת על רגליות (לרוב 3), ניתנת להתאמה מבחינת הגובה שלה ונועדה לגרום לתמונות ולווידאו שאתם מצלמים להיות חדים ומדויקים, שכן היא דואגת ליציבות המצלמה שאיתה מצלמים.

 

 למה צריכים בכלל חצובה?

כאמור, אם אתם מעוניינים לעלות את רמת הצילומים שלכם בכמה שלבים – חצובה היא החברה הטובה ביותר שלכם. החצובה יכולה לעלות לגבהים שאתם כנראה לא תוכלו (או שתוכלו, אבל כבר לא תהיו יציבים בהם) והיא גם יכולה לרדת למקומות שאליהם ככל הנראה לא תצליחו להגיע.

 

 מה בודקים כאשר מגיעים לרכוש חצובה?

חצובה מקצועית למצלמה חייבת להיות עשויה מחומרים איכותיים.

אם אנחנו עוסקים במבנה עצמו של החצובה, האופציות שלנו הן הבאות – חצובת אלומיניום או חצובה העשויה מסיבי פחם. בטח שמעתם כבר את ההיי סביב חומר שנקרא סיבי פחם ואנחנו לא נחדש לכם הרבה – אך מדובר בחומר טוב ויציב לאורך הזמן ומה שחשוב לא פחות – מדובר בחומר קליל, דבר שהופך את סחיבת החצובה שלכם ממקום למקום, לסיפור פשוט.

ראש החצובה, החלק שאמור להחזיק את המצלמה, צריך להיות מותאם מבחינת החיבור ומבחינת יכולת העמידה במשקל מסוים, למצלמה אותה אתם מתכוונים לחבר אליו. חשוב לא להתפתות ולרכוש חצובה עם ראש העשוי פלסטיק, שכן הוא לא עמיד מספיק לאורך הזמן ויכול אף להישבר תחת משקל כבד מדי (במקרה ולא חישבתם את משקל הפלאש שחיברתם אל המצלמה שלכם).

לחצובות יש גם פונקציית שינוי הגובה וכדאי לבדוק כמה קל לכם להסתדר עם מנגנון שינוי הגובה שלה. ופן נשכח את ענין משקל של החצובה – היא צריכה להיות כבדה מספיק על מנת להיות יציבה והיא צריכה להיות לא כבדה מדי, על מנת שתוכלו לקחת אותה איתכם אל מקום הצילום.

 

 לסיכום

מחיר החצובה ינוע בין 700 ₪ ועד כמה אלפי שקלים.

חצובות

אולי יעניין אותך גם

חקר התודעה
כללי
מה זה חקר התודעה?

התודעה הנפשית של האדם היא אחד ממושאי הידע האנושי שיש לנו עליהם הכי פחות מידע. למרות ההתקדמות הרבה שהאנושות עברה במישורי ידע רבים, דווקא התודעה

קרא עוד »
מתנה לחנוכת בית
כללי
4 מתנות מרשימות לחנוכת בית

חיפוש אחר מתנה מרשימה לחנוכת בית עשוי להיות מייגע וממושך. שכן, יש היצע רחב של אפשרויות ורק חלק מהן נחשבות לשימושיות. בשורות הבאות נציג בפניכם

קרא עוד »
5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »