שלום חבר: כל מה שתצטרכו לארגן ללוויה

ארגון לוויה הוא תהליך מורכב ותובעני. הארגון מצריך מאיתנו תיאום של מספר אלמנטים שצריך לארגן ולבצע בהתאם למנהגים ואמונות הדת היהודית. במאמר הבא נדון בכמה מהדברים העיקריים שצריך לארגן ללוויה. הלוויות הן עניין מורכב הדורש ארגון, המצריך מאיתנו התמודדות קשה במיוחד בתוך מאורע המוות של אדם קרוב. במאמר הבא נסביר על כל הדברים שתצטרכו לארגן ללוויה.

 

הנפקת מסמכים

הרבה לפני שנחשוב על שבעה ועל אוהל אבלים, כחלק מתהליך ארגון הלוויה נדרש להנפיק מסמכים לצורך הקבורה. אמנם מדובר בהליך בירוקרטי מתיש, אבל גם במקרים כאלו לצערנו אין ממש ברירה אלא לעבור אותו. הנפקת המסמכים מתבצעת דרך משרד הפנים. המסמכים שנצטרך להנפיק הם תעודת פטירה ורישיון קבורה.

את תעודת הפטירה נוכל לקבל בבית החולים שבו אהובנו נפטר, או להיעזר בחברת קדישא. ובנוגע לרישיון הקבורה, אותו ניתן להוציא במועצה המקומית של העיר בה נערכת הלוויה, או דרך משרד הבריאות.

אוהל אבלים

מיקום הלוויה

בשלב זה יהיה עלינו להודיע לקרובינו על מותו של הנפטר, ולהודיע גם על מיקום ושעת הלוויה. חשוב לעשות זאת כמה שיותר מהר וברגע שהפרטים מדויקים – כלומר ברגע שהחלטתם היכן מקום קבורתו יהיה ובאיזו שעה תתבצע הלווייה.

 

תכנון הלוויה

אופי הלוויה משתנה ממשפחה למשפחה, שכן לכל עדה יש הטקסים והמנהגים שלה. אולם טקס הקבורה היהודי לרוב זהה כיוון שהוא מושתת על ההלכה ועל מסורת. חברת קדישא תספק לכם רב שינהל את הלוויה, אולם כדאי שתדעו שאם תרצו בכך, תוכלו להכניס תוכן מכל סוג אחר שתרצו – בין אם מדובר בהקראת הספד או השמעה של קטע מוזיקלי.

תכנון הלוויה

תכנון השבעה

רוב האבלים נאלצים בנוסף לתכנן את השבעה בנוסף לתכנון הלוויה, מה שעלול גם להקשות עליהם – אבל בשביל זה אנחנו כאן. ראשית חשוב לציין שלרוב נהוג להטיל את משימת ארגון השבעה על בן משפחה קרוב על מנת להקל על האבלים הקרובים ולארגן את השבעה כמה שיותר מהר.

את השבעה נהוג לקיים בבית הנפטר או בבית הקרובים אליו, או בגינה. במקרה הצורך, ניתן להקים אוהל אבלים שמהווה פתרון אידיאלי, את אוהל האבלים ניתן להשיג כאן – השכרת אוהלים tents4u. בנוסף, חשוב לארגן כמות נכבדת של שולחנות וכסאות על מנת שיהיה מקום לכל מי שיגיע לנחם בשבעה, בנוסף כדאי לדאוג גם לכסאות נמוכי קומה או מזרונים למשפחת האבלים מכיוון שלפי ההלכה אסור להם לשבת על כיסא רגיל במהלך השבעה.

לסיכום, ארגון הלוויה בישראל מצריך מאיתנו להתמודד עם ארגון לוויה ושבעה בתוך מכת האבל שנפלה עלינו, על כן אין ספק שמדובר במשימה מורכבת ומאתגרת במיוחד. על כן מוטב יהיה שנעזר כמה שיותר בקרובים אלינו, בתכנון ובהליכים הבירוקרטים שאנו נאלצים להתמודד איתם כחלק מהארגון.

אוהל אבלים

אולי יעניין אותך גם

חקר התודעה
כללי
מה זה חקר התודעה?

התודעה הנפשית של האדם היא אחד ממושאי הידע האנושי שיש לנו עליהם הכי פחות מידע. למרות ההתקדמות הרבה שהאנושות עברה במישורי ידע רבים, דווקא התודעה

קרא עוד »
מתנה לחנוכת בית
כללי
4 מתנות מרשימות לחנוכת בית

חיפוש אחר מתנה מרשימה לחנוכת בית עשוי להיות מייגע וממושך. שכן, יש היצע רחב של אפשרויות ורק חלק מהן נחשבות לשימושיות. בשורות הבאות נציג בפניכם

קרא עוד »
5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »