הפכה אישה: איך כותבים ברכה לבת מצווה?

אז יש לכם כרטיס בת מצווה שאתם צריכים למלא? מזל טוב! לא רק שהאירועים האלה מעוררי השראה לראות וכיף לקחת בהם חלק – הם גם עניין גדול מאוד בחייה של כל נערה יהודייה. כשאתם כותבים הודעה אישית בכרטיס שלכם לבת מצווה, אתם מוסיפים לשמחה ולמשמעות של היום הגדול שלה. אם קשה לכם לחשוב מה לכתוב בכרטיס בת מצווה, במאמר זה יש טיפים ורעיונות לכתיבה שיניעו אתכם לכיוון הרצוי.

 

אתר ברכות לכל השמחות

אם אין לכם הרבה זמן לבור את הראש, או שאתם פשוט לא שייכים לסוג היצירתי כשזה מגיע לכתיבת ברכות, עשר מעשר – 1010 אתר ברכות הוא הפתרון המושלם עבורכם. באתר שטומן בתוכו אינספור ברכות ופתרונות לברכות עבור שמחות שונות.

הפכה אישה: איך כותבים ברכה לבת מצווה?

ברכות בת מצווה מסורתיות

מעדיפים ללכת בדרך המסורתית והיהודית הטובה? אז היצמדו לברכות בת מצווה מסורתיות אלה. ברכות אלו נהדרות הן למשפחה (הורים/סבים וסבתות, אחים, בני דודים…) והן לחברים.

טיפ: אתם יכולים לערבב ולהתאים כמה מהברכות הללו וליצור קוקטייל ברכות בת מצווה משלכם! מומלץ לפתוח את הברכה במזל טוב! מזל טוב ומזל טוב לרגל בת המצווה, היא הדרך המסורתית והמוכרת לתחילת האיחולים לנערה שהופכת לאישה. לאחר מכן אתם יכולים להמשיך ב- "אנחנו מאחלים לך חיים מלאים בשמחה, הצלחה והישגים בכל מה שאת עושה", ו-  "הלוואי שפיך ידבר חוכמה ושפתך תתרגש בקולות שמחה".

הפכה אישה: איך כותבים ברכה לבת מצווה?

ציטוטים מהתורה

אין כמו דברי חוכמה מעוררי השראה כדי להתחיל את המסע של בת המצווה אל החיים היהודיים הבוגרים. זה לא משנה אם זה ציטוט מהתורה, של חכם יהודי או סתם ציטוט מעורר השראה לתלות בחדר השינה שלכם… חוץ מזה – זה גורם למסר שלכם להתבלט יותר, בים של איחולים וברכות בת מצווה שנוטים להישמע אותו הדבר. למשל, הציטוט הבא : "בתי, אל תשכחי את תורתי, אלא ישמר לבבך את מצוותי; כי יוסיפו אריכות לימיך שנים ושלום לחייך." – משלי ג, א'.
דוגמא נוספת: "להיות חזק ואמיץ! אל תיראי מהם ואל תיפחדי, כי ה' אלוהיך הוא ההולך איתך. הוא לא יכשיל אותך ולא יעזוב אותך." – דברים ל”א ו'.

 

ברכות מצחיקות לבת מצווה

אתם חברים או מכרים טובים של בת המצווה? האם אתם הליצן של המשפחה שלא יכול שלא לפצוח בכמה בדיחות? האם אתם כמו צ'נדלר בינג ("חברים")? אז תעשו לעצמכם טובה ואל תהיו קלישאתיים. ברכות קלישאה זה לא מגניב… השאירו את הברכות האהובות לסבתא ולדודה ברכה.

המטרה שלכם היא להיות החכמים והשנונים עם ברכה פחות פורמאלית ויותר אישית. כמו למשל : "תתבגרי, בסדר?",  ו-"את ילדה גדולה עכשיו, הגיע הזמן להתחיל לחפש חתן", ו-"ברוכה הבאה לעולם האמיתי". ברכות מסוג זה עוזרות לשבור את הקרח ולשדר לבת השמחה ברכה ברוח צעירה ומהנה.

הפכה אישה: איך כותבים ברכה לבת מצווה?

אולי יעניין אותך גם