הדברים שצריך לצילום מוצלח

תוהים לעצמכם איך להגיע לצילום הטוב והמוצלח ביותר? אספנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר.

 

טיפים לצילום מוצלח

 

צילום מוצלח – כיצד נבצע זאת?

 על מנת להגיע לצילום המוצלח ביותר לא חייבים להיות צלם מקצועי אשר עבר קורס, אלא ניתן באמצעות מספר טיפים פשוטים אותם נפרט כעת להגיע לאיכות צילום מעולה ובעיקר לצילום מוצלח. כלל הטיפים אשר יצוינו כאן מתאימים לכל הרמות, אולם חשוב לציין כי במידה ואתם מעוניינים להגיע לצילום הטוב ביותר חשוב מאוד לקחת קורס מקצועי בתחום וזאת משום שישנם פרמטרים רבים אשר מרכיבים את עבודתו של הצלם והם כוללים גם למידה של כללים בסיסים בתחום הצילום, כמו גם יכולת לפתח את היצירתיות של כל אדם. על כן, להלן הטיפים החשובים ביותר וזאת על מנת להגיע ליכולת צילום מצוינת וקבלה של צילום מוצלח ומרגש:

  • שימוש במצלמה איכותית – אומנם כיום ניתן לרכוש מכשיר סלולרי בעל מצלמה מתקדמת ואיכותית, אולם התוצאה המתקבלת לא תמיד תהיה מוצלחת וזאת משום שהרזולוציות של המצלמות אשר מותקנות במכשיר הסלולר אינן מותאמות לתנאי אקלים שונים כמו גם לחשכה, ולכן עדיף להשתמש בציוד מקצועי אותו ניתן לרכוש ברחבי הרשת במחירים נוחים ומשתלמים.
  • בדקו מתי יש צורך בהבזק – במידה ואתם מצלמים בחשכה, חשוב מאוד להשתמש בהבזק כדי להאיר את התמונה גם בחשכה. על כן, ניתן להשתמש בפלאש ולקבל תמונה מדויקת יותר ובהירה, ולכן עדיף להשתמש בעזרים אותם כאמור ניתן לקנות ברשת גם בעבור הפלאפון האישי, כך שניתן להתקין על גביו פלאש מקצועי יותר מאשר זה המותקן
  • עשו שימוש בתוכנות – בשנים האחרונות אנו עדים לפריחתן של תוכנות עיצוב חדשניות אשר מאפשרות לשפץ את התמונה, לגרום לה להיות חדה ומפוקסת יותר וכן לחדד את הצבעים. לא חייבים להשתמש בתוכנות מתקדמות מאוד בהם משתמש לדוגמא צלם לאירועים, אלא ניתן להוריד לפלאפון או למחשב תוכנות עריכה כמו פוטושופ אשר הן נוחות ביותר ותוך זמן קצר להפיק תמונות מעולות ואיכותיות.
  • צלמו כמה שיותר תמונות – על מנת לתפוס את התמונה המושלמת יש צורך לצלם כמה שיותר תמונות, וזאת על מנת "לתפוס" בסופו של דבר את התמונה המושלמת. כיום, ניתן לרכוש מצלמות מתקדמות אשר כמעט בכולן מותקן רכיב מיוחד אשר מאפשר גם אם נלחץ רק פעם אחת להפיק מספר רב של תמונות ברצף, כאשר המינימום המקובל הוא שלוש תמונות. ככל שיהיו לנו יותר תמונות, כך נוכל לבחור את התמונה הטובה ביותר,
  • תכנון מקדים – לכידה של תמונה מוצלחת מחייבת חשיבה מראש ותכנון מראש, וזאת על מנת לחשוב היטב על התמונה אותה נרצה להפיק בסופו של דבר, גם אם מדובר בתמונה אשר מצולמת באירוע או בטבע. הסיבה לכך היא שתכנון מקדים מאפשר לנו לקבל חשיבה יותר מעמיקה על האובייקט, כמו גם על הרקע והסיטואציה עצמה. ככל שנעשה תכנון מקדים מיטבי, כמו גם ניסיונות צילום לשם הטסט כך נוכל להיות בטוחים יותר כי ברגע האמת נהיה מוכנים לתפוס את התמונה אותה רצינו לספק.
  • משחק עם זוויות צילום – צילום אשר מתבצע ממצב נייח מחייב שימוש בתנועה וזוויות שונות, זאת על מנת להגיע בסופו של דבר לתוצאה המוצלחת ביותר. לעיתים יש צורך בצילום תוך כדי תנועה או ממצב שהוא נייח, ולכן מומלץ מאוד לבדוק את זווית הצילום הטובה ביותר וזאת כאמור תוך ביצוע מספר רב של ניסיונות צילום עוד בטרם החלה העבודה כך שניתן בסיום לדעת מהי הזווית הטובה ביותר ממנה ניתן לצלם.
  • שמירה על יציבות – כולנו מכירים את התמונות המטושטשות אשר נוצרות כתוצאה ממהירות יתר. לכן, כדי לספק תמונה טובה ואיכותית חשוב מאוד לשמור על יציבות, כמו גם על ביצוע נשימות כך שהתמונה תצא ישרה וחדה ככל האפשר, כאשר מומלץ להיעזר גם בטיימטר אשר מותקן על גבי המצלמה (גם אם מדובר במצלמה מקצועית או בצילום באמצעות המכשיר הנייד) וזאת כדי למנוע את התזוזה אשר מתרחשת לרוב בעת צילום תמונה. מדובר בטכניקה ידועה מאוד גם בהקשר לצלמים לאירועים, זאת משום שיציבות היא מרכיב משמעותי ביותר להפקה של תמונה מוצלחת – ככל שנדע לשמור על היציבות ועל הסבלנות, התוצר המתקבל ישתלם.

 

אולי יעניין אותך גם