הבשרים המומלצים ביותר ל"על האש"

צלייה היא שיטת בישול אהובה שמוציאה את מיטב הטעמים בבשרים. בין אם אתה אמן גריל ותיק או רק בתחילת הדרך, בחירת הבשרים הנכונים לצלייה היא חיונית כדי ליצור חווית אוכל בלתי נשכחת. במאמר זה, נבחן את הבשרים המומלצים ביותר לצלייה, תוך התחשבות בגורמים כגון רכות, טעם וזמן בישול.

מסטייקים עסיסיים ועד צלעות כבש וחזה עוף בטעם, אנו נציין מגוון אפשרויות שיתאימו לכל טעם. בעזרת המאמר תלמדו את הטיפים והטריקים להשגת סימני גריל מושלמים, עסיסיות אופטימלית וטעמים מעוררי תיאבון בכל פעם. אז, התכוננו להדליק את המנגל ותתחילו לגלות את הבשרים הטובים ביותר כדי לשפר את חווית הצלייה שלכם.

 

Ribeye סטייק

כשזה מגיע לצלייה, סטייק ribeye נחשב לרוב למלך הנתחים. הידוע בשיש ובטעמו העשיר, סטייק ribeye הוא מועדף בקרב אוהבי סטייק. תכולת השומן ב-ribeye מבטיחה תוצאה לחה ונימוחה במנגל. לקבלת הטעם הטוב ביותר, בחר בסטייקים עם עצם, שכן העצם מוסיפה עומק נוסף של טעם. מחפשים בשר מובחר, הכנסו לבשר וכל השאר – בשר טעים טרי ואיכותי לעל האש ותהנו מהמבחר והמגוון הגדול.

 

ניו יורק סטריפ סטייק

סטייק רצועות ניו יורק הוא עוד בחירה מצוינת לצלייה. הנתח הזה מגיע מהשריר לאורך החלק האחורי של הפרה, וכתוצאה מכך נוצר סטייק בשרי וטעים. הרצועה הניו יורקית פחות שומנית בהשוואה לריביי אבל עדיין מציעה ביס עדין ועסיסי.

 

סטייק סינטה

בחירה פופולרית נוספת לצלייה היא סטייק סינטה. סטייק זה מגיע מהחלק האחורי של הפרה, והוא מציע איזון טוב בין רוך וטעם. סטייק סינטה הם בדרך כלל רזים יותר מסטייקים ריבועים או ניו יורקים, אך עדיין מספקים טעם בשר נעים.

חשוב להשרות או לתבל סטייק סינטה לפני הצלייה כדי לשפר את רכותו וטעמו הכללי. צולים אותו עד בינוני או מדיום-רייר כדי להבטיח תוצאה עסיסית וטעימה.

 

סטייק טי בון (T-bone)

הוא נתח קלאסי שאהוב על חובבי בשר ברחבי העולם. הסטייק הזה מקבל את שמו מהעצם בצורת T שמפרידה בין הבשר לרצועה. הוא מציע את הטוב משני העולמות, עם פילה מיניון רך וחמאתי בצד אחד וסטייק רצועות טעים ועסיסי מהצד השני.

סטייק ה-T-bone ידוע בשיש העשיר שלו, המשפר את רכותו ומעניק טעם בשר חזק. צליית סטייק T-bone עד מדיום-רייר או מדיום מאפשרת איזון מושלם בין רוך וטעם.

 

סטייק אנטריקוט

המכונה גם סטייק צלעות, הוא נתח בקר פופולרי וטעים המושלם לצלייה. נתח זה נלקח מחלק הצלעות של הפרה, וכתוצאה מכך נוצר סטייק משויש היטב בטעם עשיר ועסיסי. שייש השומן לאורך הבשר משפר את הטעם והעסיסיות, מה שהופך אותו לאהוב בקרב חובבי סטייקים.

כאשר צולים סטייק אנטריקוט, עדיף לצלות עד מדיום-רייר או מדיום כדי ליהנות במלוא הרכות ועומק הטעם שלו. בין אם תהנו עם תיבול פשוט או מרינדה, סטייק אנטריקוט בטוח ישביע את תשוקתם של אוהבי הבשר.

 

טומהוק סטייק

סטייק הטומהוק הוא נתח בשר בקר מרשים זה, הידוע גם כ-bone-in ribeye, כולל עצם ארוכה הדומה לידית גרזן טומהוק, ומכאן שמו. העצם נשארת ארוכה, משתרעת מעבר לבשר.

סטייק הטומהוק ידוע בטעמו יוצא הדופן. עם שפע שיש ומכוסה שומן נדיב, הסטייק הזה מספק חוויה נמסה בפה. צלייה עד בינוני-רייר או בינוני מאפשר לשומן להתפזר, וכתוצאה מכך מקבלים מרקם עשיר ו"חמאתי".

 

צלעות טלה

צלעות טלה הן חלופה טעימה לנתחי בקר מסורתיים. צליית צלעות טלה בגריל מביאה את העושר והרוך הטבעיים שלהן. השריית הצלעות עם עשבי תיבול ותבלינים יכולה לשפר את פרופיל הטעמים שלהן. צולים צלעות טלה עד מדיום-רייר או מדיום לעסיסיות ורכות מיטבית.

 

בורגרים

שום רשימת צלייה לא תהיה שלמה בלי להזכיר המבורגרים או קבבים. המבורגרים של בקר טחון הם מרכיב עיקרי עבור "על האש" ומנגל בחצר האחורית.

בכל הנוגע לצליית המבורגרים, בחרו בבשר בקר טחון עם אחוז שומן גבוה יותר, כמו 80/20 או 85/15, כדי להבטיח קציצה עסיסית ובעלת טעם. אל תשכחו לתבל את הבשר בתבלינים האהובים עליכם לפני הצלייה לתוספת טעם.

 

צלעות עגל

צלעות עגל הן בשר רך ועדין שניתן לצלות לשלמות. הטעם העדין של בשר העגל משתלב היטב עם תבלינים שונים ומרינדות. צולים את צלעות העגל עד בינוני-רייר או בינוני לקבלת התוצאות הטובות ביותר. זכרו שבשר עגל יכול להתייבש במהירות, אז עקבו מקרוב אחר זמן הצלייה כדי למנוע צליית יתר.

 

פלנק סטייק

סטייק פלנק הוא נתח טעים ובמחיר סביר שנצלה יפה. עם כבישה נכונה וחיתוך נגד כיוון הסיבים, סטייק פלנק יכול להיות רך ועסיסי להפליא. צולים את הסטייק לדרגת מדיום-רייר לרכות אופטימלית, והקפידו לתת לו לנוח לפני החיתוך כדי לשמור על המיצים.

לסיכום

"על האש" היא דרך נהדרת לבלות עם חברים ובני משפחה, ליהנות מאוכל טעים, ומהאוויר הפתוח. כאשר בוחרים בשר ל"על האש", חשוב לקחת בחשבון את סוג הבשר, איכות הבשר, ואת מידת העשייה הרצויה.

הבשרים המומלצים ביותר ל"על האש" הם: סטייק אנטריקוט, סינטה, סטייק טומהוק, צלעות עגל וכבש, המבורגרים ועוד, ישנם עוד מספר נתחי בשר מצוינים שניתן להשתמש בהם על האש. כאשר בוחרים בשר ל"על האש", חשוב להקפיד על בחירה של בשר טרי ואיכותי, בעל אחידות ושומן.

סטייק1

אולי יעניין אותך גם

חקר התודעה
כללי
מה זה חקר התודעה?

התודעה הנפשית של האדם היא אחד ממושאי הידע האנושי שיש לנו עליהם הכי פחות מידע. למרות ההתקדמות הרבה שהאנושות עברה במישורי ידע רבים, דווקא התודעה

קרא עוד »
מתנה לחנוכת בית
כללי
4 מתנות מרשימות לחנוכת בית

חיפוש אחר מתנה מרשימה לחנוכת בית עשוי להיות מייגע וממושך. שכן, יש היצע רחב של אפשרויות ורק חלק מהן נחשבות לשימושיות. בשורות הבאות נציג בפניכם

קרא עוד »
5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »