האם בן משפחה יכול לארגן אירוע שמח לפי צוואות נפטר

 

מסיבה שהתקיימה לפני כמה ימים לאחר פטירתו בטרם עת של בחור צעיר, הובילה להתעניינות רבה בקרב הציבור. זה הרי ידוע שאין זה נהוג לשמוע מוזיקה ולערוך מסיבה לאחר מותו של אדם. כותבי מדריך זה יצאו לבדוק מה הוביל לקיום המסיבה וגילו שמדובר בעניין שהיה רשום בצוואה. הישארו אתנו ותגלו האם רישום זה נחשב לקביל ומאפשר לקיים את האירוע השנוי במחלוקת.

 

ההגדרה של צוואה

רגע לפני שנענה על השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום, חשוב שתכירו בהגדרה של המושג "צוואה". אנו שומעים עליו לא מעט בסרטים, סדרות ולעיתים אף מחברים שאיבדו את קרוביהם. אך לא כולנו מכירים במושג מקרוב. נסביר שזהו מסמך משפטי שמאפשר לאדם להביע את רצונו בכל הנוגע לדברים שהוא רוצה להוריש לאחר מותו. ראוי לציין שצוואה לא מוגבלת אך ורק לנושאים שנוגעים לפן הכלכלי ולחלוקה של הרכוש הקיים.

שכן, אדם עשוי להשאיר אחריו לא פעם צוואה מוסרית. מדובר בצוואה שאי אפשר לאכוף אותה מבחינה משפטית. רגע לפני שנמשיך הלאה נציג דוגמא פשוטה לצוואה מסוג זה. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במקרה שבו הנפטר כתב שהוא מבקש שהיורשים שלו ישמרו שבת, כדי שהם יוכלו לקבל את הרכוש שהותיר אחריו.

אירועים משמחים

מה החוק אומר על אירועים משמחים לפי הכתוב בצוואה?

החוק לא עוסק באופן ישיר במקרים שנוגעים לארגון אירוע משמח שנכתב בצוואה. מדובר בהחלטה שיכולה להתבצע על ידי היורשים, בהתאם להיכרות שלהם עם הנפטר ולמצב רוחם. שכן, יש לא מעט אנשים שמבקשים לפני מותם שלא יתאבלו עליהם. יש אפילו מי שמבקשים ללבוש לבן בהלוויה, בעוד אחרים כותבים במפורש שהם מעוניינים בחגיגה משמחת שתתקיים כזמן מה לאחר פטירתם.

אם גיליתם שהנפטר ביקש לארגן אירוע שכזה, עליכם לבדוק אם הוא פנה אל עורך דין צוואה ייעוץ קרית אונו והכין צוואה חוקית עמו. אם תגלו שזה המצב, תוכלו להחליט בעצמכם אם תרצו לקיים את האירוע או לא.

 

מה עושים אם הצוואה התגלתה כלא קבילה?

אם יישמתם את המידע שהוצג בפסקה שלעיל וגיליתם שאתם אוחזים בצוואה שאינה חוקית מסיבה כלשהי (למשל, המוריש כתב אותה בזמן שלא היה בריא מבחינה נפשית ועוד), עליכם לפנות לעורך דין מוסמך בתחום הצוואות שיסייע לכם בבחינת המצב.

 

כך תוכלו לארגן אירוע  שמח ופשוט

אתם לא צריכים להפיק עכשיו אירוע המוני ושמח. ניתן פשוט להזמין זמר מוכר שהנפטר אהב. לאחר מכן, תשלחו הזמנה פשוטה לקרובי המשפחה וחברים של הנפטר, כדי שאלה יבואו לקחת חלק באירוע המצומצם שייערך לזכרו של האדם האהוב.

 

לסיום

בן משפחה שנחשב ליורש קביל (בהתאם למופיע בצוואה) יכול לארגן אירוע משמח לנפטר שביקש זאת בפירוש בצוואה שרשם מראש. זאת במידה והצוואה נבדקה והוחלט שהיא נחשבת לתקינה מבחינה חוקית.

אירוע שמח

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »