מהן האטרקציות היפות ביותר לצילום בצפון

בחרנו ב-3 אטרקציות, באזורים שונים בצפון.

כולן מספקות את האהבה לצפון וגם מושלמות לצילום, וכל אחת מהן מעניקה חוויה של טבע, אמנות, היסטוריה וקסם מהאגדות.

ואל תפספסו את הטיפים שלנו לצילום! הוספנו אחד כזה בכל אטרקציה, כהמלצה למצלמה.

 

מערת קשת

איפה?  בשמורת נחל בצת, בגליל המערבי

מה? מערת סלע עתיקה שנוצרה בין צוקי ענק, הנישאים על תהום פעורה. תקריות גיאולוגיות שינו את המערה, והדופן התחתית שלה התמוטטה. כיום נותרה קשת סלע ענקית, מחברת בין שני צוקים ומשקיפה על תהום. הנוף האזורי כולל גם את מפרץ חיפה, הים התיכון והר הכרמל מצד מערב, וגם את מראות הגליל מצד צפון ומזרח.

איך מגיעים? נצא מצומת בצת לכיוון מזרח, לכביש 899. נפנה שמאלה בעליי  לקיבוץ אדמית, ו-300 מטר לפני הקיבוץ ניקח ימינה לפארק אדמית.

מה אפשר לעשות? חוץ מתמונות משגעות והמון הנאה מהנוף, אפשר לעשות כאן גם סנפלינג איכותי. מלא אדנרלין, מלא יופי. גובה הגלישה הוא בינוני (כ-35 מטר), הגישה למקום נוחה, ועלות הגלישה היא כ-150 ש"ח לאדם. ולא לשכוח לצלם את הסנפלינג! אטרקציה פוטוגנית במיוחד.

המלצה למצלמה: כדאי לנסות לשמור על שקט ולחכות בסבלנות, אולי יתמזל מזלכם ותזכו לתפוס שפני סלע שיגיחו מלמטה. השפנים מהירים, צלמו אותם ברגע שהם יוצאים!

 

תצפית סטלה מאריס

איפה? שביל רכס כוכב הים, הכרמל, חיפה

מה? תצפית בסגנון יווני, על אחד מקצוותיו של רכס הכרמל. התצפית מספקת נוף פנורמי מדהים אל הים התיכון, מורדות הכרמל, הקריות, עכו, וגם הגליל וראש הנקרה. התפאורה מושלמת – בסמוך למנזר עתיק, בעל כיפה לבנה וציורית, ממול מגדלור סטלה מאריס (בעברית: כוכב הים), ועם המון פינות שקטות לישיבה. לא סתם קוראים לתצפית "מצפור סן פרסיסקו", ע"ש התאומה המפורסמת של חיפה. סוד קטן: כאן, ולא בסן פרנסיסקו האמיתית, ישב אריק איינשטיין כשכתב את שירו המפורסם.

איך מגיעים? הכי כיף להגיע ברכבל! יורדים ברכס הכרמל, נהנים מדרך מלאת נופים והולכים בדיוק 3 דקות עד לתצפית. איך אומרים, אטרקציות בצפון יש הרבה, אבל אטרקציות שהדרך אליהן היא אטרקציה בעצמה… זה כבר גורם לנו להתאהב. אפשר כמובן, גם להגיע ברכב, לחנות בחניון המסודר במנזר הכרמליתים ולפנות לדרך העפר המובילה אל התצפית.

מה אפשר לעשות? חוץ מלהתמכר למקום הזה ולצלם אותו בלי סוף, אפשר לבקר גם במנזר הכרמליתים, בכנסיית סטלה מאריס, וגם להתרענן בבית הקפה האוסטרי סנטה מריה, שמגיש מנות מסורתיות.

המלצה למצלמה: הכי מומלץ להגיע לכאן בסוף החורף או באביב, אז הפריחה במצפה מרהיבה. בכל הנוגע לצילום, אנחנו תמיד בעד טאצ' של פרחים ברקע.

 

גני הברון

איפה? בין בנימינה, ראש פינה וזכרון יעקב

מה? גנים משוחזרים שבמקור ניטעו ע"י הברון רוטשילד. הברון עצמו החליט על נטיעת הגן, וכיום הוא קבור בו. הגנים נהרסו במלחמת העולם ה-1, ושוחזרו רק בשנים האחרונות. לצד העצים העתיקים התווספו עצי חורש רעננים, מדשאות וגני פרחים הוסדרו, והגנים הפכו לשם דבר. כיום, הגנים שייכים עדיין למשפחת רוטשילד, המחזיקה בהם. הגנים משתרעים ע"פ 4,500 דונם, וכוללים גן וורדים מרהיב עם שעון שמש ציורי, גן דקלים, גן לעיוורים עם שיחי תבלין וריח, ואת אחוזת הקבר של הברון ואשתו. בגנים מפעפעים גם מפלי מים, הנאספים לבריכת נוי שבליבה מזרקה קסומה.

איך מגיעים? נפנה לכיוון מערב, מכביש 652. שם נמשיך עם השילוט, עד לחניון המסודר של הגנים.

מה אפשר לעשות? למרות הפיתוי, אסור לערוך כאן מנגל.

המלצה למצלמה: כדאי לבחון היטב את אחוזת הקבר של הברון והסמלים הרבים שהיא כוללת. הקבר בנוי בסגנון ימי בית שני, תקופה שהברון הזכיר רבות, בשער הכניסה יש גפנים – ענף הפרנסה המצליח שהברון הכניס למושבות, וגביע עשוי מאבן מסמל את ההיסטוריה הכואבת של עם ישראל – "כוס הדמעות". בקיצור, שום דבר לא מופיע כאן סתם. שלבו בתמונות את הדימויים והסמלים, לצילום מלא השראה.

טבע

 

 

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!
טיפים לאירועים
5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!

התכנון והפיתוח של אירוע מושלם הוא עבודה מרתקת ומאתגרת שדורשת רעיונות יצירתיים, ארגון מדויק והתמדה. בעולם האירועים, הפרטים הקטנים עשויים להיות ההבדל בין אירוע חלומי

קרא עוד »
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון
טיפים לאירועים
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון

כשמדובר בתכנון אירוע קטן, בחירת המקום המתאים היא חיונית. מסעדה הנותנת מענה לאירועים קטנים יכולה להיות אופציה מצוינת למגוון אירועים, החל ממפגשים אינטימיים, אירועים משפחתיים

קרא עוד »
סדנת צחוק
טיפים לאירועים
איך מתנהלת סדנת צחוק?

בשנים האחרונות, סדנאות צחוק הפכו לפופולריות יותר ויותר. סדנת צחוק מציע למשתתפים הזדמנות להוריד מתח, לשפר את מצב הרוח ואת רווחתם הכללית. אם גם אתם

קרא עוד »
קערת אוכל
טיפים לאירועים
4 סוגי אוכל מומלץ לכלבים

כמו כל בעלי החיים, הדבר שהכי משפיע על בריאותו של הכלב זה המזון שאותו הוא מקבל. בתור בעלים של כלבים, החשיבות של אוכל איכותי לכלב

קרא עוד »