בית ספר למחול לדתיות – מה ההבדלים מבית ספר רגיל

נשים רבות בעליו צביון דתי מוצאות את עצמן לא פעם, מתמודדות עם קושי במציאת מסגרת מתאימה ללמוד בה מחול.

אנחנו בעצמנו הגענו לא פעם לשיעורי ניסיון של חוגים למחול מעורבים באזור מגורנו ובסופו של דבר, החלטנו לוותר על החלום ולהמשיך לרקוד לבד בבית  מסיבות שונות.

לאחרונה התגלה לנו שיש בית ספר למחול שמיועד לדתיות' "הללו" בית ספר למחול בניגון יהודי.

בגלל שאנחנו סקפטיות מטבענו, החלטנו לערוך השוואה בין בית ספר למחול רגיל לבית ספר למחול לדתיות כדי לבדוק אם האפשרות הייחודית הזו מתאימה לנו.

 

  1. שיעור מעורב לעומת שיעור לנשים דתיות בלבד

ההבדל המהותי ביותר שחשוב מאוד לשים אותו על השולחן הוא נוכחות גברית בשיעורים. חשוב לחלק את ההבדל הזה ל-2 חלקים:

  • נוכחות של גבר כמנחה

לא פעם, הגענו לשיעור שהנחה גבר. אנחנו, הנשים הדתיות (ואנחנו מאמינות שלפעמים גם חילוניות מרגישות את אותה התחושה), מרגישות אי נעימות בכל הנוגע לריקוד ליד גבר. זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר שגורמות לנו להישאר בבית.

 

  • נוכחות של גבר כמשתתף

סביר להניח שאנחנו לא  צריכות להרחיב בסעיף זה יותר מידי, אתן יודעות בדיוק למה אנחנו מתכוונות. נוכחות של גבר כמשתתף גורמת במקרים רבים לתחושת מתח ולאי נוחות.

אם נשווה את השיעור המעורב לשיעור שכולל נשים דתיות בלבד, נוכל למצוא נוכחות נשית בלבד, נוכחות עוטפת וחמה. כזו שגורמת לכל אחת מהמשתתפות להרגיש בנוח.

 

  1. מחשבות תמידיות על מגע עם גברים אחרים לעומת חופש לרקוד

אפשר לומר ששיעור מחול שנוכחים בו גברים, גורם לנשים רבות למצוא את עצמן עסוקות בעיקר במחשבות על מגע. כשרוקדים במסגרת חילונית, לא תמיד יש מודעות לשמירת המרחק בין נשים לגברים. הרי עצם הנוכחות של אישה במרחב שבו מתקיים ריקוד מעורב, עלול לגרום לנוכחים לחשוב שמדובר באישה דתית "ליברלית". לעומת זאת, בחירה במקום שבו יש אפשרות של לימוד מחול לנשים בלבד, מאפשרת לכל אישה לעסוק אך ורק בריקוד וליהנות מהרגע, כמו ב"הללו" בית ספר למחול בניגון יהודי.

 

  1. תחושה של זרות לעומת תחושה של בית

אם אי פעם רקדת בשיעור מעורב, את כנראה מכירה היטב את תחושת הזרות שתוקפת נשים רבות במהלך הריקוד. זו מן תחושה שעולה בזמן שמביטים סביב ורואים מראות זרים. כשרואים בעצם ריקוד מעורב לגברים ונשים. מצב שכזה עלול להוביל לסיטואציות שיש להימנע מהן. לעומת זאת, כפי שכבר ידוע מהפסקאות הקודמות, ריקוד עם נשים בלבד מאפשר לכל אחת להרגיש שהיא בבית.

עכשיו, כשסיימנו לערוך את ההשוואה בין שני סוגי בתי הספר, אנחנו מבינות שמדובר בהבדלים עצומים בין השניים. אנחנו לא יודעות מה אתכן, אבל ברור לנו שמצאנו את מקומנו. מצאנו מקום שיאפשר לנו להיות בטוחות בו ולהרגיש בו בבית. לסיכום, אנחנו סוף סוף יכולות לרקוד, ולא רק בבית אל מול המראה.

 

רקדניות

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!
טיפים לאירועים
5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!

התכנון והפיתוח של אירוע מושלם הוא עבודה מרתקת ומאתגרת שדורשת רעיונות יצירתיים, ארגון מדויק והתמדה. בעולם האירועים, הפרטים הקטנים עשויים להיות ההבדל בין אירוע חלומי

קרא עוד »
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון
טיפים לאירועים
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון

כשמדובר בתכנון אירוע קטן, בחירת המקום המתאים היא חיונית. מסעדה הנותנת מענה לאירועים קטנים יכולה להיות אופציה מצוינת למגוון אירועים, החל ממפגשים אינטימיים, אירועים משפחתיים

קרא עוד »
סדנת צחוק
טיפים לאירועים
איך מתנהלת סדנת צחוק?

בשנים האחרונות, סדנאות צחוק הפכו לפופולריות יותר ויותר. סדנת צחוק מציע למשתתפים הזדמנות להוריד מתח, לשפר את מצב הרוח ואת רווחתם הכללית. אם גם אתם

קרא עוד »
קערת אוכל
טיפים לאירועים
4 סוגי אוכל מומלץ לכלבים

כמו כל בעלי החיים, הדבר שהכי משפיע על בריאותו של הכלב זה המזון שאותו הוא מקבל. בתור בעלים של כלבים, החשיבות של אוכל איכותי לכלב

קרא עוד »