איך שותים וויסקי איכותי?

מה עולה לכם בראש כאומרים לכם וויסקי? חדר ישן באיזה מבנה עתיק, רהיטים כבדים מעץ מהגוני ,מדפים מלאי ספרים הכריכות עור, ספות עור, וג'נטלמנים יודעי דבר שמסתכלים עליכם מלמעלה? עזבו שטויות. וויסקי הוא אכן משקה מהודר ומכובד, עם היסטוריה מרתקת, אבל אין סיבה להשאיר אותו רק לגברים מיושנים במועדונים משונים! בואו להכיר ולהתאהב בענבר הנוזלי הזה, בכיף, בלי כל הכובד. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.

 

שיעור היסטוריה קצר

וויסקי הוא משקה אלכוהולי מזוקק, המופק מתסיסה של דגנים. את התוצאה מיישנים בחביות גדולות של עץ אלון, כמה שיותר – יותר טוב. וויסקי הוא משקה "רציני", זאת אומרת – הוא מכיל 40% אלכוהול! בכל זאת…שנאמר – לא באנו לשחק. הוויסקי מגיע אלינו מאירלנד וסקוטלנד, שם החלו לייצר אותו כבר במאה החמש עשרה.

 

מה זה השם הזה?

אושקה בא, נסו לבטא את זה רגע. עכשיו עם מבטא סקוטי. מצוין. "אושקה בא" בשפות קלטיות קדומות זה "מי החיים". וזה היה השם הקדום של הוויסקי. שפה, כידוע, היא דבר מתגלגל ומתפתח, ועם הזמן קוצר הביטוי והצטופף והפך לפשוט – וויסקי. לחיי הקלטיים ומי החיים שלהם!

 

איך נהוג לשתות?

יש כמה קוקטיילים משובחים על בסיס וויסקי, כמו הויסקי-סאואר, מנהטן, וראסטי נייל, אבל יודעי דבר ישבעו שוויסקי שותים נקי, או לא שותים בכלל. אז הצטיידו בכוס זכוכית נמוכה ועמוקה, כוס "אולד פאשנד", או בכוס "גלנקיירן", שזו כוס המעוצבת במיוחד כדי להוביל את הניחוח החזק של המשקה הישר אל האף, לחוויה מרטיטה עוד לפני השלוק הראשון.

 

טיפ חשוב חשוב!

הדבר שאנחנו הכי פחות אוהבים בוויסקי שלנו, הוא, ובכן… מים. וויסקי קר זה נהדר. וויסקי מהול ומדולל? חבל. תזכרו את זה, כי זה מתחרז. אז איך מקררים את הוויסקי שלנו מבלי להשתמש בקרח שיימס ויהרוס לנו את המשקה? לכל דבר יש פתרון! בשנים האחרונות הפכו מאוד פופולריות קוביות אבן קטנות, שמגיעות בשלל עיצובים מגניבים, אותן מכניסים למקפיא ושולפים בעת הצורך. הקוביות יעבדו ממש כמו קרח, ויקררו לכם את המשקאות, בלי האפקט המבאס של להינמס פנימה. מדהים, לא? ככה פשוט – ככה חכם.

 

מה הופך וויסקי לאיכותי?

כמו כל דבר, גם כאן הכל מתחיל בחומרי הגלם. וויסקי שמיוצר מחומרים מקומיים ומיושן קרוב  אליהם, לרוב יתאפיין בטעם מיוחד ואותנטי יותר למקום. זה זמן טוב להגיד שגם כאן בארץ יש מזקקות נהדרות שמתמחות במשקה, ושווה לבקר בהן וגם לרכוש כמה בקבוקים. תהליך היישון בחביות גם הוא משפיע על טעמו ואיכותו של הוויסקי, יחד עם הזמן בו הנוזל "עומד", ובחביות בו הוא מאופסן. בסופו של דבר, כמו עם כל חוויה חדשה – חשוב להתנסות, לבדוק, ולפענח לבד מה מכל סוגי הוויסקי מדבר אליכם. נסו, ואנחנו מבטיחים שתתאהבו.

לשתות וויסקי איכותי

אולי יעניין אותך גם

5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »