איך נכון לצלם בוידיאו במות באירועים?

הופעות, הצגות תיאטרון, הרצאות, אירועי ספורט ועוד – צילום אירועים שמתרחשים על במה מוגבהת הוא משהו שדורש הן ידע טכני והן ניסיון. איך עושים זאת?

 

האם אנחנו רוצים במה באירוע שלנו?

התשובה היא חד משמעית – כן! בין אם האירוע שלכם הוא טקס, הופעה של אמן, הרצאה, אירוע ציבורי, מסיבת ריקודים ועוד – במות ישדרגו את היכולת שלכם ללכוד את תשומת הלב של הנוכחים באירוע למוקד החשוב שאותו תרצו להפוך למרכז האירוע.
הרי, מה זה במות? עוד מתחילת השימוש האנושי בבמה בפן היסטורי, זו הייתה דרך למקד את תשומת הלב ולהגדיר מה ההתרחשות החשובה ביותר באירוע, וכך גם היום.
עם זאת, בכל הקשור להצבת במה באירוע, אתם זקוקים ליד של מקצוענים. היכן למקם את הבמה? איזה ציוד נלווה חייב להגיע? ואיך נשמור על הבטיחות של המשתתפים? רק מומחה יוכל לעזור ולענות על כל אלו.

 

צילום הבמה באירוע

גם בכל הקשור לצילום הבמה ביום האירוע, נמליץ ליצור קשר עם צלם מקצועי שידע לעשות זאת בצורה מיטבית.
עוד בטרם האירוע, עליכם ועל הצלם להיות בעלי חזון לגבי התוצר הסופי של סרט הוידיאו מהאירוע – כל המעורבים צריכים להבין מה התוצאה הרצויה, וכל אחד צריך לדעת מה משימתו במהלך הצילומים. הצלם עצמו חייב לדעת בדיוק מה עליו לצלם, איך ומאיזו זווית. באירוע "חד פעמי", כמו תצוגת אופנה או הרצאה שלא חוזרות על עצמן, הצלם חייב להיות מדויק וממוקד.

 

סנכרון עם שאר הציוד המקצועי

השכרת במות נלוות לרוב להשכרה של ציוד נוסף – אורות, הגברה וכיוצא בזה. צלם הוידיאו באירוע צריך להיות מתואם ומסונכרן עם שאר בעלי המקצוע באירוע וליצור התאמה ושיתוף פעולה הדדיים, על מנת להפיק את הסרט המוצלח ביותר.

 

עכשיו או לעולם לא

בניגוד לצילום סרט המבוסס על תסריט כתוב מראש, בצילום של אירוע אין אפשרות לחזור ולצלם סצנה שוב ושוב במידה שאינך אוהב את התוצאה או שהחמצת רגע. הצילום מתמקד באירוע חד פעמי, בשידור חי, ויש רק הזדמנות אחת להשיג את הצילום המיטבי: עכשיו או לעולם לא.
כמו כן, אין הרבה זמן לסקור את העבודה תוך כדי האירוע ולתת מענה לשגיאות.
בדיוק בגלל זה על הצלם להיות בעל מיומנויות טכניות מצטיינות: ידע בציוד הצילום והקלטת הקול, תיאום עם התאורה, ניסיון בבימוי ובעריכה. גם בעולם הכלים האנושיים, על הצלם להיות בעל יכולת להתמודד עם מצבים בלתי צפויים, מיקוד במטרה ועבודת צוות!

 

כדי לצלם במה באירוע צריך להיעזר במומחה. אדם שידע לאזן בין הזוויות השונות מסביב לבמה (ואפילו מעליה – במידה ומתאפשר השימוש ברחפן), לא לפספס אף רגע חשוב ולהעניק לכם את התוצאה שאתם חולמים עליה. השילוב בין הוספת במה לאירוע לבין צילום מקצועי ואיכותי ייצור לכם אירוע בלתי נשכח!

צילום וידאו

אולי יעניין אותך גם