איך לרכוש את מערכת סאונד מומלצת למוסיקה וקולנוע ביתי הטובה ביותר?

צפייה בסרט נהדר, תוכנית טלוויזיה מרתקת או משחק כדורגל מכריע בקולנוע הביתי הנעים הוא ללא ספק פעילות משפחתית מהנה. פתאום הבית שלכם הוא הבית המגניב ובילוי ביתי בערב מוצ"ש גשום הוא הבחירה הראשונה של כולם הנה הדברים שכדאי לזכור כשרוכשים מערכת שמע לקולנוע ביתי:

טלוויזיה או מקרן מומלץ לקולנוע ביתי, היא דרך נהדרת לקרב בין בני המשפחה. צפייה בסרט נהדר, תוכנית טלוויזיה מרתקת או משחק כדורגל מכריע בקולנוע הביתי הנעים הוא ללא ספק פעילות משפחתית מהנה. הכול בזכות מערכת הקולנוע הביתית שיש לכם.

 

סלון

השוק מוצף בכמות עצומה של מערכות סאונד ומערכות קולנוע ביתיות. אלה נעות החל מ- מערכות שמע ביתיות יוקרתיות ועד מערכות סאונד בסיסיות שמתאים לכל כיס. אז אם אתם מתכננים לרכוש לעצמכם מערכת סאונד ביתית לקולנוע ביתי, אנחנו כאן כדי לעזור.

 

מה כוללת מערכת סאונד לקולנוע ביתי:

למרות שניתן להוסיף לא מעט התקני שמע למערכת הקולנוע הביתי, היא מורכבת בעיקר מהדברים הבאים:

  • רסיבר לקולנוע ביתי (המכונה AV או רסיבר סראונד)
  • נגן דיסקים שמתאים לאחת או יותר מהאפשרויות הבאות: Ultra HD, Blu-ray,
  • סטרימר מדיה (אופציונלי)
  • רמקולים (המספר תלוי בפריסת הרמקולים)
  • סאבוופר
  • כבלי חיבור וכבל לרמקול
  • מסיר כבלים (עבור כבל רמקול)
  • מד קול (אופציונלי – אך מומלץ)

קודם כל, חשוב להכיר רכיבי מערכת הקולנוע הביתית

 

מקרן

  1. החלקים החשובים בקולנוע הביתי

  • רסיבר A/V

רסיבר A/V (אודיו/וידאו) נחשב ללב מערכת הקולנוע הביתי שלכם. הוא מעבד, מגביר ומשדר את השמע לרמקולים שלכם. כל הרסיברים מגיעים עם מקודד שמע מובנה הממיר את כל כניסות השמע לסראונד. חשוב לזכור שרסיבר בהספק גבוה מספק צליל באיכות גבוהה יותר מאשר רסיבר עם הספק נמוך, אפילו בעוצמת קול נמוכה ובינונית.

 

מיקסר

  • טלוויזיה

טלוויזיה עם מסך גדול יכולה להיות המוקד של מערכת הקולנוע הביתי שלכם. חובבי טכנולוגיה רבים (וגם אנחנו) מאמינים שטלוויזיות מעוקלות יכולות להעניק את חווית הצפייה האולטימטיבית.

 

פלזמה

  • מקרן ומסך (אופציונאלי)

זוהי אלטרנטיבה לטלוויזיה. בעזרת מקרן ומסך אתם יכולים לייצר לעצמכם מפלט קולנועי מפואר בתוך הבית.

 

טלוויזיה

  • רמקולים וסאבוופרים

בעוד שהרמקולים נועדו להפקת טווח תדרים מסוים, סאב-וופרים מספקים את 'אפקט הבס' באמצעות שמע בתדר נמוך. חובבי סאונד יודעים היטב שחוית הצפייה בסרט יכולה לקום וליפול על איכות השמע. קחו את הזמן ובחרו בסט רמקולים שמשקף את הצרכים, התקציב וגודל החדר שלכם.

 

חלל מעוצב

  • נגן מדיה ומקליט

ניתן לשייך נגני מדיה כמו נגני Blu-Ray ו-DVD לטלוויזיה כדי ליהנות מצפייה ממגוון דיסקים ותכנים מקוונים. אתם יכולים ללכת על נגני Ultra HD חכמים עם יכולת 3D המציעים שפע של פונקציות ותכונות שמתאימים לפורמטים רבים.

2. גודל החדר שלכם

חלק ממערכות הסאונד הביתיות מגיעות עם רמקולים ממש גדולים. חשבו באיזה גודל אתם רוצים שהרמקולים שלכם יהיו, בהתאם לגודל החדר, העיצוב והסגנון שלו, מנקודת מבט עיצובית. גם את הרסיבר שלכם בחרו מאותה נקודת מבט.

 

  1. סוגי רמקולים

רמקולים מגיעים במגוון צורות וגדלים, מה שנותן לכם אפשרות ליצור שילובים שונים ומשונים ברחבי החדר שלכם.

 

  • רמקולי מדף

כשמם כן הם, הרמקולים האלו קומפקטיים ומתאימים לטיפול בתדרים בינוניים וגבוהים. ניתן גם לתלות אותם על הקיר.

 

  • רמקולי רצפה

הרמקולים האלו, המגיעים בגדלים שונים, יכולים להתמודד עם מגוון תדרים.

 

רמקול

  • רמקולים שקועים לקיר ותקרה

הרמקולים האלו מותקנים בתוך הקיר או התקרה, ומעניקים מראה מלוטש ונקי. [ ראו כאן מדריך לרכישת רמקולים שקועים ]

 

בס

  1. בופה או לפי תפריט

ישנו טווח רחב של דרישות לקולנוע ביתי, בהתאם לתקציב, גודל החדר ותכונות נוספות. אולי יש לכם מקום לרמקולי רצפה בכל החדר שלכם, אבל ייתכן שלא תוכלו להציב רמקולים אחוריים ואולי תעדיפו להתקין רמקולי קיר או תקרה כאלטרנטיבה. אם אתם רוצים ללכת "לפי התפריט", אתם יכולים לבחור יחידות בודדות, תואמות, שכאשר תשלבו ביניהן תקבלו את הטוב ביותר מבחינת שמע ואסתטיקה.

 

  1. התקנה קלה

כל התקנה של מכשיר אלקטרוני יכולה להיות כאב ראש ואם אתם מחפשים התקנה קלה, אנחנו בטוח לא נשפוט אתכם. במקרה כזה, אתם צריכים לחפש קולנוע ביתי בקופסה. קולנוע ביתי בקופסה מגיע עם הכול כלול וקל להתקין ולהרכיב אותו.

 

  1. תַקצִיב

מערכות סאונד לקולנוע ביתי קיימות בישראל בטווח מחירים רחב.

מערכת שמע

 

 

מה עליי לחפש כשאני קונה מערכת קולנוע ביתית?

כמה דברים בסיסיים שכדאי לקחת בחשבון רכישת מערכת קולנוע ביתי:

– התקינו טלוויזיה

– מדדו את גודל החדר שלכם ובחרו את הרכיבים בהתאם

– רכשו את מכשירי הסטרימינג המתאימים

– התקנה קלה – מספר רמקולים

 

כמה וואט צריך לקולנוע הביתי?

ככל שיש לכם הספק יותר גבוה, כך הקולנוע הביתי שלכם יישמע יותר טוב. זה אולי יישמע מוזר, אבל קולנוע ביתי עם הספק גבוה נשמע למעשה חזק יותר בעוצמות נמוכות יותר. 125 וואט לערוץ הוא כמות ההספק האידיאלית.

 

מה הרמקול החשוב ביותר בקולנוע הביתי?

רמקול הערוץ המרכזי. לרמקול המרכזי יש מקום של כבוד בקרב חובבי האודיו בתור הרמקול החשוב ביותר במערכת הקולנוע הביתי. הסיבה לכך היא בעיקר מפני שהוא מפיק יותר סאונד מכל שאר הרמקולים יחד. שנית, ממנו יוצאים רוב הדיבורים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!
טיפים לאירועים
5 טיפים לתכנון אירוע מהחלומות!

התכנון והפיתוח של אירוע מושלם הוא עבודה מרתקת ומאתגרת שדורשת רעיונות יצירתיים, ארגון מדויק והתמדה. בעולם האירועים, הפרטים הקטנים עשויים להיות ההבדל בין אירוע חלומי

קרא עוד »
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון
טיפים לאירועים
מסעדה לאירועים קטנים בראשון לציון

כשמדובר בתכנון אירוע קטן, בחירת המקום המתאים היא חיונית. מסעדה הנותנת מענה לאירועים קטנים יכולה להיות אופציה מצוינת למגוון אירועים, החל ממפגשים אינטימיים, אירועים משפחתיים

קרא עוד »
סדנת צחוק
טיפים לאירועים
איך מתנהלת סדנת צחוק?

בשנים האחרונות, סדנאות צחוק הפכו לפופולריות יותר ויותר. סדנת צחוק מציע למשתתפים הזדמנות להוריד מתח, לשפר את מצב הרוח ואת רווחתם הכללית. אם גם אתם

קרא עוד »
קערת אוכל
טיפים לאירועים
4 סוגי אוכל מומלץ לכלבים

כמו כל בעלי החיים, הדבר שהכי משפיע על בריאותו של הכלב זה המזון שאותו הוא מקבל. בתור בעלים של כלבים, החשיבות של אוכל איכותי לכלב

קרא עוד »