איך לצלם מעקות זכוכית בצורה הנכונה?

צילום של מעקה זכוכית עלול להיות משימה מתעתעת, בגלל ההשתקפות של האור והקושי בתיעוד מדויק של קווי המתאר הקיימים. עם זאת, הקפדה על מספר כללי מפתח יכולה לסייע בצילום כזה גם עבור חובבנים וגם עבור בעלי מקצוע

 

מעקות זכוכית נפוצים מאוד בבתים פרטיים, בבתי מלון, במסעדות וכמעט בכל מקום שבו יש חלל מדרגות שאותו צריך לאבטח. בנוסף, מעקה מן הסוג הזה הפך בשנים האחרונות לפתרון המועדף עבור מעצבי מרפסות או אדריכלים של גינות פרטיות. היות כבר ברור שלא חייבים להסתפק בפתרון המסורתי של מעקה עץ, כי יש מגוון רחב של מעקות זכוכית מרשימים שמתכתבים עם סגנון עיצוב מודרני ומתקדם.

הבעיה היא שיש בעלי מקצוע מתחום הצילום שלא ממש מסתדרים עם המאפיינים של מעקות זכוכית. בגלל שהמעקה מבוסס על השימוש בזכוכית כחומר גלם עיקרי, ניסיון לצלם אותו עלול לנחול כישלון. עם זאת, היכרות עם הקשיים השונים יכולה לסייע בהתמודדות עם הבעיה.

 

למה קשה לצלם מעקה זכוכית?

בשביל לדעת איך לצלם מעקות זכוכית בצורה הנכונה, צריך לחזור אחורה ולהבין מה מאפיין אותם. ראשית, במעקה כזה יש מטבע הדברים השתקפות ברורה של האור. ההשתקפות של האור לא תמיד נקלטת בצורה על ידי המצלמה, מה גם שיש מקרים שבהם האור חוזר ישירות אל העדשה. כאשר האור חוזר אל העדשה ומסנוור אותה, התוצאה תהיה תמונה מטושטשת.

שנית, קשה לצלם מעקה זכוכית בגלל שקווי המתאר לא תמיד ברורים. בעוד במעקה רגיל יש הפרדה ברורה בין החלק העליון לבין המשטח המרכזי, עם מעקה זכוכית זה לא ככה. כאשר ההפרדה לא מספיק ברורה, כמעט בלתי אפשרי לצלם את המעקה בצורה מרשימה ואלגנטית.

 

כך בוחרים את טכניקת הצילום הנכונה

הפתרון הוא כמו תמיד לבחור את טכניקת הצילום הנכונה. אם רוצים לצלם את המעקה כך שלא יראו את ההשתקפות של הצלם או שלא יהיה אור מסנוור מדי, אפשר למשל לשנות את הזווית או את מידת החשיפה של הצמצם. פעולות כאלה אולי נחשבות מורכבות, אך הן מבוצעות בקלות יחסית גם על ידי חובבי צילום וכמובן גם על ידי בעלי מקצוע.

מלבד שינוי של הצמצם לצורך שליטה בכמות האור שנכנסת אל תוך העדשה, כדאי לשנות את זווית הצילום. הזווית חשובה מאוד כאשר מנסים לצלם את כל סוגי הזכוכיות, לרבות במקרים שבהם הצילום הוא של חלון, מראה וכן הלאה.

 

באיזה שעה כדאי לצלם את המעקה?

צילום נכון יכול להתבצע בשעות בין ערביים. אמנם התאורה בשעות האלה פחות חזקה מאשר בבוקר או בצהריים, אבל התוצאות בדרך כלל יהיה נעימות למראה. בכל מקרה, חשוב מאוד לבחור את השעה הנכונה אבל לעמוד מול המעקה כאשר השמש מאחורי הצלם ולא לפניו.

 

מעקה

אולי יעניין אותך גם