איך לצלם לאינסטגרם את המנות באירוע?

כל אחד אוהב אוכל טוב. אין כמו מנה באירוע המהווה חגיגת חושים מבחינת המראה אסטטי, הריח הנהדר וכמובן, הטעם המושלם. כידוע, למערכת החושים ישנה השפעה רבה על החשק לאכילה ולכן יש חשיבות רבה לאופן בו האוכל מצטלם. כיום, טרנדי ביותר לצלם אוכל וכל שכן מנות לאירוע ולהעלות את התמונות לאינסטגרם או לרשתות חברתיות אחרות. איך עושים את זה נכון? כאן נכיר מספר טיפים חשובים באדיבות קייטרינג חלבי Milano Food

 

הקפדה על זווית וקומפוזיציה נכונה

בצילום מנות מזון יש לדעת איך לעשות זאת בצורה האטרקטיבית והמרשימה ביותר.

ישנן שתי זוויות המתאימות לצילומי אוכל:

  1. צילום מגבוה
  2. צילום מהצד – בגובה העיניים.

כמו כן, חשוב לסדר את התמונה באופן בו האוכל לא יתפוס חלק נרחב מידי מהתמונה ומומלץ שהוא ייטה מעט הצידה כדי ליצור תמונה ייחודית.

 

בחירת רקע

ראוי להשקיע מחשבה בבחירת הרקע המתאים ביותר למושא התמונה – המנה לאירוע. יש לשמור על איזון ולבחור ברקע שיהיה מעניין, מיוחד ומקורי אך מנגד לא ייקח את תשומת לב הצופה מהמזון עצמו.

כמה דוגמאות לרקעים:

  • צלחות מעוצבות
  • שולחן מרשים
  • מגשי עץ
  • תבניות אפייה ייחודיות

 

הקפדה על תמונה לא סטטית

דרך מעולה ליצירת עניין והוספת חיים לתמונה היא לצלם תמונה שאינה סטטית והוסיף לה מרכיב אנושי. לדוגמא: צילום של מה דווקא תוך כדי אכילה, הרמת נתח מהמנה באמצעות סכין ומזלג ודומיהן. במקום לצלם את  המנה כשהיא מושלמת.

 

מציאת הגדרות צילום נכונות

בסמארטפונים חדישים ומשוכללים קיימות יותר הגדרות המיועדות לשפר את איכות הצילום באופן ניכר. שימוש בהגדרות מסוימות ישדרג וייתן תוצאה הרבה יותר איכותית וטובה משימוש בברירת המחדל.

דוגמאות לכלים שישדרגו את התמונה וישפרו אותה:

  • מד חשיפה ששולט במידת האור הנכנסת לתמונה.
  • מיקוד חי המסייע לפקס את התמונה על אובייקט ספציפי.

 

הכנסת אביזרים לתמונה

הכנסה של מגוון אביזרים כמו כלי מטבח, סכו"ם, צלחות ועוד תביא ליצירת עניין והכנסת נפח לתמונה

 

תאורה

לתאורה חשיבות משמעותית ביותר בצילום תמונה. תאורה טובה תביא לתמונה מושלמת ותאורה שאינה טובה תעמעם את אטרקטיביות המנה למרות הניראות המצוינת שלו. במקרים רבים, התאורה האידיאלית היא תאורה טבעית. במקרים אחרים, כמו ערב ועוד, כשאין  תאורה טבעית מספקת או שהיא איננה מתאימה לסוג התמונה הנדרש, מומלץ להיעזר בתאורה מלאכותית ולא רק בפלאש. ציוד איכותי ישפר את התמונה הרבה יותר וכך תתקבל תמונה איכותית התואמת את הציפיות שלכם.

 

אז איך לצלם לאינסטגרם את המנות באירוע בצורה מושלמת?

לסיכום, בצילום אוכל, מנות לאירוע במקרה זה, חובה להכיר כמה מושגים כדי לקבל את התמונה המושלמת: הקפדה על זווית וקומפוזיציה נכונה, בחירת רקע, הקפדה על תמונה לא סטטית, מציאת הגדרות צילום נכונות, הכנסת אביזרים לתמונה ותאורה. כך תקבלו את מנות האירוע שלכם שהן מצומות בצורה המשכנעת והמגרה ביותר. בהצלחה!

תַצלוּם

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

אירועים
אירועים
3 אירועים שחובה לתכנן מא' ועד ת'

תכנון אירוע יכול להיות משימה מורכבת, במיוחד לאירועים בעלי חשיבות אישית או תרבותית משמעותית. אירועים מסוימים, מעצם טבעם, דורשים תכנון קפדני מתחילתו ועד סופו כדי

קרא עוד »