איזה שירותים ניתן לקבל מנוטריון?

מערכת המשפט היא מערכת מורכבת ומאיימת עבור אזרח מן השורה. לכן, מרבית האנשים מנסים להימנע ממנה, אך לעתים אין ברירה. מערכת המשפט כוללת בתוכה מספר ערכאות שונות ומגוון מושגים שמשאירים את מרבית האנשים מבולבלים. אחד מן המושגים הללו, שככל הנראה שמעתם בעבר אך לא ידעתם בדיוק מה משמעותו, הוא נוטריון. אז מה זה נוטריון ואילו שירותים ניתן לקבל מנוטריון?

 

מה זה בכלל נוטריון?

נוטריון הוא קודם כל עורך דין. לפיכך, על מנת להיות נוטריון, אדם צריך להשלים לימודי משפטים במוסד להשכלה גבוהה, ולאחר מכן לעבור את בחינות הלשכה, אשר ידועות ברמת הקושי שלהן. לאחר מכן, על מנת להפוך לנוטריון, עורך דין זקוק להסמכה על ידי משרד המשפטים.

חשוב להדגיש שכל נוטריון הוא עורך דין, אך לא כל עורך דין הוא נוטריון. לכן במידה ואתם מחפשים נוטריון בקריית אונו לדוגמה, שימו לב שאתם מגיעים אל נוטריון ולא אל עורך דין מן השורה שאינו נוטריון.

מה זה בכלל נוטריון

 

אז אילו שירותים ניתן לקבל מנוטריון?

כאמור, עורך דין שמעוניין להפוך לנוטריון זקוק להסמכה ממשרד המשפטים. הסמכה זאת מאפשרת לו לאשר, לאמת ולערוך סוג מסוים של מסמכים משפטיים, הדורשים אישור או עריכת נוטריון. חתימת הנוטריון מייצגת בבית המשפט אישור חוקי לא רק לזהות החותם, אלא גם לעובדה שהוא חתם על המסמך מתוך בחירה ורצון חופשי ולא נכפה עליו לחתום. מסמכים באישור נוטריון עשויים לשמש כראיות בבית משפט, גם בישראל אך גם במדינות אחרות.

 

מה מותר לנוטריון לעשות?

בשנת 1976, הוסדרו תפקידיו וסמכויותיו של הנוטריון בישראל על ידי חוק הנוטריונים. בסעיף 7 של חוק הנוטריונים ניתן למצוא את רשימת סמכויות הנוטריון, אשר כוללת, בין היתר, את היכולת לאמת חתימה על מסמך, לאשר העתק של מסמך כנכון, לאשר תרגום של מסמך כנכון, לאשר שאדם מסוים חי ולאמת הסכם ממון בין בני זוג, אשר כמובן נחתם לפני הנישואין. כמובן שישנן סמכויות נוספות עליהן ניתן לקרוא בהרחבה בחוק הנוטריונים.

 

אז איך בוחרים נוטריון?

קודם כל, לפני שניגשים לבחירת נוטריון, שימו לב שאתם אכן זקוקים לנוטריון ולא לעורך דין מסוג אחר. כאמור, כל נוטריון הוא עורך דין אך לא כל עורך דין הוא נוטריון. במידה ווידאתם שאתם זקוקים לנוטריון, בקשו המלצות מחברים או מכרים שאולי נעזרו בשירותיו של נוטריון בעבר.

כמו כן, אל תשכחו לבצע חיפוש מהיר של שם הנוטריון במנועי החיפוש האינטרנטיים, זאת על מנת לוודא שהוא אכן נוטריון מוסמך. בעת החיפוש באינטרנט, חפשו המלצות וביקורות על שירותיו של הנוטריון, על מנת לוודא שאתם בוחרים בנוטריון הנכון עבורכם.

 

סיכום

נוטריון מציע שירותים רבים העוסקים באישור מסמכים, אישור זהות החתומים על מסמכים, אישור הסכמי ממון ושירותים נוספים בתחום זה.

אז איך בוחרים נוטריון

אולי יעניין אותך גם

חקר התודעה
כללי
מה זה חקר התודעה?

התודעה הנפשית של האדם היא אחד ממושאי הידע האנושי שיש לנו עליהם הכי פחות מידע. למרות ההתקדמות הרבה שהאנושות עברה במישורי ידע רבים, דווקא התודעה

קרא עוד »
מתנה לחנוכת בית
כללי
4 מתנות מרשימות לחנוכת בית

חיפוש אחר מתנה מרשימה לחנוכת בית עשוי להיות מייגע וממושך. שכן, יש היצע רחב של אפשרויות ורק חלק מהן נחשבות לשימושיות. בשורות הבאות נציג בפניכם

קרא עוד »
5 אטרקציות עם החברים במדבר
כללי
5 אטרקציות עם החברים במדבר

המדבר הוא מקום מרתק ביותר. הוא מלא בטבע יפהפה וחוויות מרתקות. במדבר תוכלו למצוא דברים מדהימים כמו גבעות, חולות וסלעים. אבל יש להם גם אתגרים,

קרא עוד »
עבודה בגובה
כללי
 5 טיפים לבטיחות בעבודה בגובה

עבודה בגובה, נותרה היבט מאתגר של תעשיות שונות, הדורשת הקפדה על פרוטוקולי בטיחות כדי להפחית סיכונים ולהבטיח את רווחתם של העובדים. מאתרי בנייה ועד פרויקטיי

קרא עוד »
עצי חיים ביהדות
כללי
עצי חיים ביהדות

ספר התורה נחשב במסורת היהודית כפריט הקדוש ביותר לעם היהודי. מתוך כבוד ויראת קודש כלפי ספר זה, אחת ההלכות קובעת שיש לנהוג בו בצורה מכובדת

קרא עוד »