צילום מקצועי: תמונת תדמית פרופיל לאתר, איך לעשות זאת נכון?

 

בעולם של ימינו אנשים פוגשים אתכם, בין אם אתם רוצים ובין אם לא, בעולם הוירטואלי, פעמים רבות לפני שהם פוגשים אתכם בעולם האמיתי, אבל אתם יכולים להיות רגועים, כי צילום מקצועי מאפשר לכם להשיג לעצמכם תמונת פרופיל מרשימה ואיכותית, שתאפשר לאנשים להתרשם מכם לטובה עוד לפני שהם פוגשים אתכם. אז איך תעשו את זה נכון?

 

למה צילום תדמית לאתר הוא כה חשוב?

לא רק שאנשים מקבלים רושם ראשוני לגביכם בתוך מספר שניות, אלא שהם גם מתרשמים במרחב הוירטואלי ולא במציאות.

המציאות הזו מציבה אתגר אמיתי ביצירת רושם ראשוני נכון, בייחוד כאשר מדובר על צילום שהוא כרטיס הביקור שלכם באתר אינטרנט של מקום העבודה, או של העסק שלכם ואפילו באתר היכרויות.

יחד עם זאת, המטרה נשארת אותה מטרה: להציג אתכם בצורה אותנטית ואמינה ככל האפשר, תוך משיכת תשומת לב חיובית ויצירת רושם ראשוני חיובי.

 

סוגים שונים של צילומי תדמית

המונח צילום תדמית מתייחס בדרך כלל לצילום של בעל מקצוע, או בעל עסק, המשתמש בצילום לצורך קידום מטרותיו העסקיות.

אך קיימים סוגים שונים של צילומי תדמית, המספקים מענה לצרכים שונים:

  • צילום ראש (תמונת דרכון)
  • תמונה עסקית – חצי גוף בד"כ
  • צילומי תדמית לחברות
  • פורטרט מיתוג מקצועי

 

צילומים שונים אלה נמצאים בשימוש למטרות שונות ברחבי העולם הוירטואלי וניתן למצוא אותם באתרים כמו לינקדאין ופייסבוק, באתרי אינטרנט שונים, מצורפים למסמך קורות חיים, כתבות תדמית באמצעי התקשורת השונים ואף בפורומים וכנסים שונים.

 

צילומי תדמית נפוצים

למרות המגוון של צילומי תדמית, קיימים שני סוגים עיקריים:

תמונה פרופיל: צילום של ראש וכתפיים בלבד עם מבט למצלמה, בלבוש שאינו בולט מדי.

מנגד, צילום פורטרט עסקי הוא בד"כ צילום של חצי גוף עליון, שצולם לרוב במשרדי העסק, או החברה ותפקידו להעיד על המצולם, כמו גם על אופי התפקיד וסביבת העבודה שלו.

פורטרטים עסקיים משמשים בד"כ בעיקר באתר החברה, אם כי הם מתאימים ביותר לשימוש גם באמצעי תקשורת שונים.

 

אילו סוגי עסקים צריכים צילומי תדמית?

כל בעל עסק, או חברה שמעניקה שירותים אישיים ולו גם במידה קטנה, צריכה להציג את העוסקים במלאכה.

זהו אלמנט שמוסיף תחושת אמינות וביטחון אצל הלקוח ומקל עליו להרגיש בנוח, גם כאשר מדובר בביצוע עסקה גדולה.

כך אפשר למצוא בין מבקשי השירות הזה עורכי דין, רואה חשבון אמריקאי, קוסמטיקאיות, ובעלי מקצוע אחרים העוסקים בקבלת קהל, אך גם סופרים, מפתחי אתרים ובעלי מקצוע נוספים, שהקשר היחיד שלהם עם הלקוח מתקיים בעולם הוירטואלי.

 

לסיכום

תמונת תדמית פרופיל לאתר היא תוצר בעל ערך חשוב מאין כמוהו ולכן כדאי לבצע את הצילום אצל בעל מקצוע איכותי, שיש לו ניסיון והבנה בתחום הספציפי המדובר.

מצלמה

אולי יעניין אותך גם