לקראת גיל 12 הורים רבים מתחילים לחשוב ולתכנן לילדת היום הולדת את אירוע בת המצווה.
בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה של חגיגות הבת מצווה במועדונים ואולמות בדומה לאירועי הבר מצווה.
ישנם מספר שאלות שתצטרכו להתמודד איתם בתכנון האירוע וננסה לעשות לכם קצת סדר.
מיקום
כמובן שהדבר הראשון שתצטרכו להחליט או איפה תחגגו את האירוע, כחלק מההכנה המוקדמת עליכם יהיה לבצע סקירה של מקומות שונים כדי להבין האם תרצו במועדון, אולם או בכלל בטבע. כמו גם תצטרכו להחליט על יום בשבוע כאשר צריך לקחת בחשבון שבסופי השבוע המחיר בדרך כלל יהיה יקר יותר.
אורחים
החלטה נוספת אליה תידרשו הינה האורחים. בניגוד לחתונה למשל, בבת מצווה האורחים לעיתים משולבים גם מקהל מבוגרים וגם מקהל ילדים. כמובן שתוכלו גם לפצל את האירועים, לעשות אירוע רק לחברים ולחברות בשכבת הגיל של החוגגת ולחילופין אירוע נפרד למשפחה, שכנים ועוד. כדאי לדעת שבשנים האחרונות יש טרנד של אירוע משולב, במידה וחוגגים למשל במועדון יש רחבת ריקודים לילדים ורחבה בנפרד למבוגרים. כמובן שבכך ניתן לחסוך את קיום האירועים הנפרדים ולשלבם לאירוע אחד, אולם כדאי לדעת שזה מייקר מאוד את האירוע. הכינו מראש רשימה של כל המוזמנים שלכם כדי להיעזר בסגירת המקום ובגודל המבוקש.
תקציב
לפני שאתם מקבלים החלטות הקובעות את המיקום, האוכל והאטרקציות השונות. חישבו ועשו מיפוי של התקציב הזמין שלכם. לאחר שתדעו מה התקציב שלכם ומה העלויות בהם תוכלו לעמוד יהיה לכם יותר קל לסנן ספקים ומקומות לאירוע ולבחור בהתאם חבילות שיתאימו למחיר שלכם.
אוכל
בנוגע לסוגיית האוכל תצטרכו להחליט האם להשתמש בקייטרינג של המועדון או לקחת מישהו חיצוני. לרוב במידה ואתם מרוצים מהאוכל של המקום כדאי לכם להסתפק בכך, דבר שגם יוזיל לכם את העלויות. לילדים ניתן לתת כמובן אוכל מהיר ולמבוגרים אוכל בנפרד. מומלץ שלא לוותר על בר המשקאות מותאם כמובן לילדים ולמבוגרים.
מוזיקה
בתחום זה תצטרכו לבחור בין תקליטן, זמר או להקה, קריוקי ועוד. האפשרות המומלצת במועדון הינה להביא תקליטן ביתי.
אטרקציות
כיום יש אטרקציות רבות אותן ניתן לשלב באירוע הבת מצווה למשל פינת צילום בה יוכלו המוזמנים להצטלם ולקבל מזכרת. את פינת הצילום תוכלו למקם בתוך האולם או בכניסה. מומלץ למקם את הפינה בכניסה כך כל מי שיכנס יראה אותה, לא יפספס ויקבל מזכרת מושקעת שתמשיך אתו הלאה. אטרקציות נוספות יהיו: כניסה מרשימה עם שטיח אדום לבת מצווה, נורות לדים מושקעות, בר מתוקים, רקדני ברייקדאנס, הקלטת שיר מראש באולפן, במידה ומתאים מבחינת המיקום והקהל ניתן לשלב גם משחקי שולחן ומתנפחים, קליעת צמות ועוד. מידע נוסף תוכלו למצוא ב: https://bat-mitzvah.org.il